Cuneax Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Snart kan du slippe å bytte batterier på den trådløse musa. Denne musa lades ved å bruke den Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ok.... Musa er tung å flytte på? nei takk Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Kor får du frå at musa er tung? o.o 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Så den har 3 små kuler som ruller rundt, for å genere strøm? Høres herlig ut, men vil heller ha en klassisk mekanism mus med samme konseptet. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg ønsker som regel en høyoppløst sensor for å bevege minst mulig på hånden. Denne musa må enten være relativt tung eller uhorvelig lavoppløst om det skal generere nok strøm.. Gi meg heller et pedalsett koblet til en generator som igjen kobles til musa. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 hva i alle dager er det slags fasong på den greia ?? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det var akuratt en annen tråd om dette etter en annen nyhet om lang batteritid på mus. Det var vel egentlig ingen som brøy seg så vidt jeg skjønte. Logitech har 2-3 års levetid på sine batterier om dagen, og da er dette ett ikke problem lenger, både bytte og miljø messig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Ikke noe var mer irriterende enn å renske kulemus, det var en av grunnene til at jeg gikk til optisk mus. Regner med disse tre kulene vil samle opp en del støv og gørr. Endret 9. februar 2012 av Smirnoff Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Liker heller ikke tanken på å gå tilbake til hjul. Så for meg ei musematte med masse små fastmagneter og ei mus med noen små spoler inni da jeg leste... Tror det hadde vært ei bedre løsning Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Kan like greit bruke induksjon også. Det er bare å ha en leder rundt kanten av musematten, eller under bordet (for bruk på alle musematter), som skaper magnet feltet som musen lader seg på. Så lenge man ikke har metall bord da Endret 9. februar 2012 av AndersT2 Lenke til kommentar
Khani Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 hva i alle dager er det slags fasong på den greia ?? Langt ifra ergonomisk i allefall. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hva er det som er så miljøvennlig her ? Og kinetiske ladningsprinsipper er jo kjent fra før av. Nyheten burde vel heller vært at nå har noen museprodusenter endelig fått opp øynene ? Fra armbåndsur på 50-tallet som trakk opp ei fjør, til at liknende mekanikk ladet et batteri ble dessverre byttet ut med sølvnitratbatterier (nå lithium) eller bruk og kast hele klokka..... Problemet her er som alltid batteriet som skal lagre opp energien. De har hatt for kort holdbarhet - til lithiumet kom, og selv lithium varer ikke evig..... Og - er det så miløjøvennlig å bruke opp lithiumresursene til batterier ? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Vi vet jo fra fysikken at energi ikke kan oppstå ut av ingenting; det kan bare forandre form. Og jeg bruker derfor heller et batteri som lader opp for meg, enn å bli "sliten" av å sitte med en mus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg