Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SAAB 93 2007 siser feil temp på displayet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

På displayet på bilen min står det nå at det er 20-28 varmegrader ute. Jeg skulle selvsagt ønske at det var riktig men dessverre er det minus 5 :) Hva kan dette komme av. Jeg tror også at det gjør sitt til at dieselvarmere ikke slår seg på riktig ?

Minus 5 °C er det samme som 23°F. Sikkert guttungen som har lekt seg med knappene? :tease: Gå inn i innstillinger, og velg visning der. Sånn er det iallfall på min Vectra C, som jeg tipper har mye samme panelet som du har. Hvorvidt om dette spiller inn på varmeren, betviler jeg, men nå vet du jo hvordan du fikser feilen på måleren, så.. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre står det en C ved siden av tallet altså celcius... andre tips ?

Hmm, rart, siden verdiene stemmer ganske så godt overens. Det kan jo være feil på føler, men såvidt jeg husker så vil feil på føleren for det meste gi seg utslag i ingen verdier (og en feillogg opprettes som verkstedet kan lese ut).

Å ta bilen inn på et Saab-verksted for å finne ut av denne feilen burde ikke koste så mye. Nokså kurante og enkle prosedyrer for å finne slike feil. Ikke gå på et ikke-merkeverksted, er mitt råd. De kan ikke lese ut like nøyaktige logger, og har heller ikke spesiell erfaring med akkurat din bil. Det kan fort bli en dyr affære å la et ikke-merkeverksted få feilsøke på slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, jeg har bare så lite lyst til å sette den på verkstedet. Her i oslo kan men liksom ikke bare stikke innom. Det må bestilles time også skal de ha bilen kl 0700 for så å ta den "når det passer". Så er det vanlig at de aldri kan gi noe som helst gjetting på feilen pr telefon.

Hadde bilen på verkstedet i 3 mnd for bytting av motor. Nå er den endelig min igjen. Derfor tenkte jeg om det var noe jeg kunne sjekke selv først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...