Gå til innhold

Asus presenterer ny IPS-skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Blir spennende å se pris og reviewer på denne, i forhold til dell u2410 og lignende. Hadde vel håpet at ips ble standard etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Håper denne blir svindyr.... så slipper jeg å angre på at jeg nettopp kjøpte meg brukt skjerm.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg tipper denne ligger et stykke unna bildekvaliteten til Eizo og NEC.

Uansett er jeg skuffet over at oppløsningen er i 16:9, ikke i 16:10 som profesjonelle brukere klart vil foretrekke.

Jeg kunne tenke meg et 27"-panel på 2560x1600, 10-bits per farge, min. 12 bits intern proessering, og muligens CCFL.120Hz hadde også gjort seg.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Jeg tipper denne ligger et stykke unna bildekvaliteten til Eizo og NEC.Uansett er jeg skuffet over at oppløsningen er i 16:9, ikke i 16:10 som profesjonelle brukere klart vil foretrekke.Jeg kunne tenke meg et 27"-panel på 2560x1600, 10-bits per farge, min. 12 bits intern proessering, og muligens CCFL.120Hz hadde også gjort seg.

Hør hør.

Både NEC og Eizo har dog 27" i 16:9 nå om dagene. 24" 16:10 er uansett ikke så mye mindre i fysisk størrelse, selv om det jo hadde vært greit med de ekstra pixlene da, men :) Måtte blitt Eizo sin CG303w isåfall :>

"og har et kontrastforhold på 80 000 000:1" lololol. Tipper den statiske kontrasten ligger på rundt 700-800:1 max, i realiteten, noe som i og for seg er helt greit.

Lenke til kommentar

Jeg tipper denne ligger et stykke unna bildekvaliteten til Eizo og NEC.Uansett er jeg skuffet over at oppløsningen er i 16:9, ikke i 16:10 som profesjonelle brukere klart vil foretrekke.Jeg kunne tenke meg et 27"-panel på 2560x1600, 10-bits per farge, min. 12 bits intern proessering, og muligens CCFL.120Hz hadde også gjort seg.

Hør hør.

Både NEC og Eizo har dog 27" i 16:9 nå om dagene. 24" 16:10 er uansett ikke så mye mindre i fysisk størrelse, selv om det jo hadde vært greit med de ekstra pixlene da, men :) Måtte blitt Eizo sin CG303w isåfall :>

"og har et kontrastforhold på 80 000 000:1" lololol. Tipper den statiske kontrasten ligger på rundt 700-800:1 max, i realiteten, noe som i og for seg er helt greit.

30" blir fort for stort for skrivebordet, jeg kan ikke plassere skjermen lenger bakover heller. Eizo har uansett ingen skjermer i denne størrelsen lenger.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.hardware.no/artikler/dell_u2711/75090

Dell u2711 får man nå for under 5000,- https://prisguiden.no/produkt/dell-ultrasharp-u2711-123926 og det er vel pris og funksjonalitet i forhold til denne som er intr. Tilkoblingsmessig har dell skjermene vært glimrende, med dvi, hdmi, displayport, komponent osv. Høyttalerne kunne de skippet for min del. Dell leverer også skjermene ferdig kalibrert med kalibreringsskjema vedlagt.

Størrelse: 27"

Oppgitt responstid: 6 ms

Kontrast statisk: 1000:1

Kontrast dynamisk: 80000:1

Lysstyrke: 350 cd/m2

Oppgitt synsvinkel: 178˚ horisontalt og 178˚ vertikalt

Oppløsning: 2560 x 1440

Tilkoblinger: D-Sub/VGA, 2xDVI, HDMI, Displayport, komponent, kompositt

Funksjoner: høyttalere, minnekortleser, USB-hub

Fysiske funksjoner: tilt, rotasjon, høyde

Panel: IPS

Vekt: 10,5 kg

Dimensjoner: 640 x 508 x 180 mm

Lenke til kommentar

Ser frem til prisen. Tipper den blir unødvendig dyr. IPS panel bør bli standard snart. Apple har forstått det lenge nå. Har ikke tro på det, men om dne prises til rett under 3k, så blir den veldig aktuell.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

På endel utenlandske nettsider så påstås det at den koster 260 dollar, dvs 1500,-

Legg til norske avgifter, moms osv så er man nok fort opp i dell sine 5000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...