Gå til innhold

abit nf-7 eller asus a7n8x hvilket er best

morten_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NF7-S nForce2 SPP + MCP2-T SATA, IEEE1394

Støtter 400 FSB for nyeste Athlon CPU og SATA-150, samt masse Audio greier.

Egentlig den eneste NF7 du bør overveie.

Hvor vidt du bør velge Asus, MSI eller ABIT er nesten smak og behag, du vil i allefall få et godt hovedkort.

Lenke til kommentar
Kjøp deg ett Nf7-s, A7n8x dlx klokker ikke, men er ellers ett godt kjøp da.

Skulle jeg kjøpt meg nå hadde jeg kjøpt meg abit nf7-s.

Nja, at A7N8X DX ikke klokker er vel mildt sagt feil :o Men at du kan klokke en NF7-S høyere er riktig. Jeg ville selv kjøpt et NF7-S, hvis jeg skulle kjøpt nytt HK nå (har A7N8X DX XP2500+ 190x12=2280)
Lenke til kommentar
Kjøp deg ett Nf7-s, A7n8x dlx klokker ikke, men er ellers ett godt kjøp da.

Skulle jeg kjøpt meg nå hadde jeg kjøpt meg abit nf7-s.

Nja, at A7N8X DX ikke klokker er vel mildt sagt feil :o Men at du kan klokke en NF7-S høyere er riktig. Jeg ville selv kjøpt et NF7-S, hvis jeg skulle kjøpt nytt HK nå (har A7N8X DX XP2500+ 190x12=2280)

Sant, tok vel i litt der.

Jeg får ikke klokket min lenger enn 166*12.5 med bios 1005. men jeg får teste med 1006 og 1004(hører den var den beste overklokkoeren)

Lenke til kommentar

Alle dere som kommer med anbefallinger. begrunner dere anbefallingene deres utifra tester? Og i såfall hvilke? Vurderer nytt kort selv, og utifra det jeg har klart å lese meg til skal Asus sitt være klart best. Både på stabilitet og over clocking

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke Abit NF7-s. Manualene er ikke bra hvis det skjer noe gale som det gjorde i mitt tilfelle. Brukte mange timer paa de amerikanske supportsidene uten at det ordnet seg etter utallige forslag.

Jeg sender mitt Abit NF7-s i retur i dag, og velger enten Asus A7N8X eller EPoX EP-8RDA3+

Tror allikevel Abit NF7-s er et veldig bra hovedkort, men det funker ikke for meg.

Feyd

Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge, jeg gikk over til Abit pga. at Asus'et kun kjørte 190Mhz FSB stabilt (det var et rev. 1.06) og hadde ellers relativt dårlige klokkemuligheter. Men skulle jeg ikke klokket, ville jeg helst hatt Asus-kortet (knepen seier, riktignok), da det er bedre på visse (små)ting:

-Passiv kjøler på NB (fordel his du skal klokke, skal du ikke er det ikke noen vits i å ha en vifte som støyer (ikke det at viften på NF7 er bråkete, altså)

-To integrerte nettverkskontrollere

-Noe mer brukervennlig (damestemme som sier fra om hva som er gærent, bedre bruksanvisning)

Lenke til kommentar

Jeg syns Abit er noe JALLA. midt hk(nf7-s) virker ikke, greit nok kan skje med alle hk men det er INGEN ting som forteller deg hva som er feil. ikke et eneste pip eller lys. Det er forferdelig iriterende. Jeg måtte ta fatt på det gamle hovedkortet (MSI) og sender abit i retur og ber om et anet hk. et med error rapport eller hva jeg skal kalle det.

Jeg og som tidligere sagt har sjekka forum forsellige steder uten å ha lykkes.

Lenke til kommentar

Greia er at det er ganske stor forskjell mellom ultra400 modellene og de tidligere, dette gjelder både abit og asus. Abit har riktignokk en bios oppgradering som fikser problemet med 200 mhz fsb fra rev1,2. Men uansett hvilket merke du velger så gå for ultra400 modellene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...