Gå til innhold

Gammel storhet får nytt liv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser lekkert ut.... og spesifikasjonene er langt i fra avskrekkende. Liker den bundlede blitsen og. Bruker blits så sjeldent, men når jeg gjør det, er det stort sett for å styre mine FL-50R. Den som følger med kan brukes til fjernkontroll. ...... Så gleder meg til å tafse litt på denne i butikken. .... frister.

Keep us posted du som er kongen på haugen når det gjelder OM !

Lenke til kommentar

Våger å drømme om denne komboen:

17mm-en eller 25mm-en? Uansett, så tror jeg det blir lekkert.

Det er nok 17,5mm-en... Den har en ring foran blenderringen som 25/0,95 ikke har. Den ringen gjør at man kan koble inn og ut "klikkene" ved justering av blender.

voig095.jpg

Lenke til kommentar

.... helvete.. da må jeg begynne å spare penger!! *sikle*.. Dette har jeg ventet lenge på fra Olympus!!

Hehe... Jeg har ventet på dette lenge, så jeg er nesten "ferdig spart". :p

Har strengt talt ventet på (...og spart til) noe som det her helt siden jeg prøvde E-P2 i butikk og fant ut at jeg likte størrelsen, men savnet innebygget søker og god AF-hastighet. Håper det ikke blir for dyrt, det vil si, at det legger seg på under tigangern av USA-pris (i USD)...

.

Her er et tilfelle der det nok er godt å ha mulighet til å sette på et ekstra grep:

Olympus-E-M5-CP.jpg

Her er E-M5 med OM Zuiko 100mm f2 Auto-T:

DSC_7093.jpg

Merker siklefaktoren blir farlig høy her... :dribble:

Lenke til kommentar

Aaah, ja det er nok 17mm, stjal den fra en tråd om nettopp det objektivet. Men, det er nok først og fremst 25mm'en jeg drømte om :)

Jeg har prøvd 25mm-en et par ganger, og det er noe å drømme om det. Men hendene over dyna ;)

:D Lovende! Er jo selv vokst opp i Canons trygge omgivelser, men det begynner å bli litt kjedelig. Drømmer om å legge helt om og skaffe noe i denne duren. Tålmodig manuell fokus i dårlig opplyste omgivelser. Hm...

Lenke til kommentar

Ser ut som det stort sett bare er klumpen på toppen som er større enn tidligere modeller. Det er kanskje ikke så ille, spennende å se på anmeldelser når de kommer.

AtW

Jeg for min del har ikke så mye imot "klumpen". Foruten det estetiske, som gir kameraet retrolooken og forsterker slektskapet til tidligere OM-kameraer (spesielt OM-4) har den flere funksjoner:

1. Primært huser "klumpen" den elektroniske søkeren
  2. "klumpen" huser også tilbehørsporten "AP-2" som støtter ulike tilbehørssaker til deres mFT-kameraer
  3. Den den gir også blitsskoen et relativt høyt punkt på kameraet å kaste lys fra, dette gjør at selv den medfølgende "clip-on"-blitsen kommer høyere opp, dermed kaster større objektiver mindre skygge.
  4. Den huser også bevegelsessensorene til det nye 5-akses bildestabiliseringssystemet
  5. "Klumpen" med den innebygde søkeren blir også et tredje "kontaktpunkt" på kameraet som hjelper deg å holde kameraet stødig.

Pga 40 års jubileumet så kan man få med batterigrepet uten ekstra kostnad i noen land. Tipper som alltid at dette oljefjellet her kan bare drite i sånne kampanjer.

http://www.ephotozine.com/article/om-d-free-grip-offer-from-olympus-18405

Ja, Olympus i Norge er ikke blant de som har vært mest aktive i forhold til salgsleddene. Se på Nikon; FotoVideo hadde en visning/demo med D800 under en uke etter at det ble lansert. Ikke et pip om OM-D på nettsiden deres engang. Da jeg spurte betjeningen i butikken (spurte om det samme hos Japan Photo på Byporten også) hadde de ikke hørt noen ting som helst fra Olympus om dette. Tviler på at vi ser noe til OM-D her på berget de nærmeste ukene. Vet ikke om Olympus er representert på Fotomessen en gang (fant ikke noen utstillerliste)

Dette syns jeg at er noget sløvt av salgsavdelingen deres, i alle fall hvis de har ambisjoner om å selge noen kameraer... :no:

Endret av eks
Lenke til kommentar

En liten 100 % crop ISO-sammenlikning (200-25600) fra E-M5:

37492reuploaded.jpg

Syns dette ser bra ut, vil si resultatet absolutt er brukbart på ISO 3200, 6400 om man ikke beskjærer så mye. Det vil si i alle fall to stop opp fra E-30, som jeg bruker til vanlig. Meget lovende vil jeg si... Prisen i Norge skal nå være klar: kr 9000 for hus, kr 11000 for kit med 12-50. Har en følelse om at det går 11000 kr ut av konto i starten av april... :ph34r:

Endret av eks
Lenke til kommentar

Har en følelse om at det går 11000 kr ut av konto i starten av april... :ph34r:

Fint at noen er prøvekanin. Så kan jeg slå til på bruktmarkedet et par måneder senere ;)

om det kommer billige versjoner på bruktmarkedet 2 mnd etterpå, så er det vel ikke kamera så interessant...

Lenke til kommentar

hmm den prisen regner jeg med faller fort. 9k er for mye...

Kjenner jeg Olympus Norge rett, så holder den prisen seg lenge.

om det kommer billige versjoner på bruktmarkedet 2 mnd etterpå, så er det vel ikke kamera så interessant...

Det er jo et godt poeng; det begynner å bli en del rimelige Fuji X100 på markedet også. Selv om jeg synes at X100 fortsatt er veldig interessant. Det er nok mange som ser bildene og leser all hypen, og tenker at "dette må jeg ha". Så oppdager de at det ikke var det allikevel...

Jeg er dog rimelig sikker på at eks ikke selger etter to måneder :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...