Gå til innhold

The Secret World spikrer lanseringsdato (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du er trøtt, ja. :p Poenget mitt er at de har laget to bra single-player adventurespill, og å lage et MMORPG er noe helt annet. De kunne like gjerne laget et bilspill eller et nytt X-Wing. BioWare lagde Knights of the Old Republic i tillegg til en rekke andre RPGs, så alt de har gjort er å slenge på mange flere spillere. Husk også at Neverwinter Nights hadde et solid online community, og folk lagde små MMORPGer der uten problem via online tjenesten til BioWare. Et MMORPG er et lite steg for BioWare, men et stort steg for Funcom. At Funcom allerede har feilet totalt med Age of Conan og lagde det relativt ubetydelige Anarchy Online hjelper heller ikke stort. Kanskje Secret World blir bra, men det får tiden vise. Jeg ville ikke akkurat gledet meg "fordi det er Funcom".

Lenke til kommentar

:p

Funcom har fått mye erfaring med AO og AoC da og forhåpentligvis har de lært av feilene sine når de lanserer TSW. Jeg ville ventet å sett til release og hvordan endgame blir før man drar opp "doomsday" teoriene. Funcom har fått dårlig rykte på seg etter AoC floppen(som er noe overdrevet) og i blant annet BLC community siden spillet har en del problemer med playerbase, ads og serverproblemer. Krysser fingrene at TSW går bra og at vi får et overskudd slik at de kan vedlikeholde spillene de allerede har utgitt.

 

nn :new_woot:

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Men problemet med Funcom er at de "hadde lært fra Anarchy Online" når de gav ut Age of Conan, så hvorfor skulle Secret World bli bra fordi de har lært av Age of Conan? :p Men ja, begynner å bli litt vel sent å diskutere sånt. Jeg håper Secret World blir bra, men siden jeg allerede har sagt opp abonnementet i Old Republic fordi jeg gikk lei lover det ikke bra. Og hva med Skyrim? De feilet totalt med Oblivion etter tre spill, så lærte de noe? Nope. Skyrim er svært bra de første timene, men dabber fort av og ble bare kjedelig.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

... Den Lengeste Reisen og Drømmefall er små gocarter, og Age of Conan og Secret World er Formel 1-biler. Alle er biler, men det er en viss forskjell. ;)

...

Genialt innlegg :D

 

TSW har en grisesvær fordel i forhold til AoC, og det er det tekniske. Der hvor de med AoC først hadde en engine (både server og klient) som fungerte bra et år etter launch, har TSW alltid hatt en engine som har fungert bra. Jeg kjenner flere folk som har 30-40 timer spilt i betaen uten å ha problemer med lagg/disconnect/kræsjer i det hele tatt.

 

Med TSW har de testet og ikke bare theorycraftet spillet for å finne ut hva som fungerer/ikke fungerer. Det som har vært tilgjengelig i betaen har bekreftet det inntrykket for meg.

 

Grunnen til at jeg dro fra TLJ/Dreamfall er vel for å si noe om at jeg tror storyen i TSW kommer til å bli svært bra og at Funcom faktisk kan lage et spill hvor konseptet fungerer. AoC var et spill som spriket i alle retninger når det kom til konsept.

 

BTW, AO og AoC er svært langt fra hverandre når det kommer til motor både på klient og server. AoC og TSW er svært nærme hverandre nå, så den teknologien de skal bruke på TSW er ferdigtestet med AoC. Ikke at AoC spillerne har vært så glade for den biten da, det har vært en humpete prosess...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
TSW har en grisesvær fordel i forhold til AoC, og det er det tekniske. Der hvor de med AoC først hadde en engine (både server og klient) som fungerte bra et år etter launch, har TSW alltid hatt en engine som har fungert bra. Jeg kjenner flere folk som har 30-40 timer spilt i betaen uten å ha problemer med lagg/disconnect/kræsjer i det hele tatt.

 

Alltids morsomt at folk flest har en venn som spiller mye, men aldri er på forumet, og de som er på forumet sjelden eller aldri har prøvd spillet. Det skjer i så godt som samtlige MMORPGer. :p

 

Jeg håper Secret World blir bra, og jeg er svært interessert i å se hvordan de løser problemet med null levels. Selv vil jeg si Elder Scrolls gjør en bra ting der, så vi blir bedre på ting vi faktisk bruker. Kommer nok til å prøve Secret World etterhvert, men må se hvordan det blir mottat over tid.

 

Grunnen til at jeg dro fra TLJ/Dreamfall er vel for å si noe om at jeg tror storyen i TSW kommer til å bli svært bra og at Funcom faktisk kan lage et spill hvor konseptet fungerer. AoC var et spill som spriket i alle retninger når det kom til konsept.

 

Historien kan nok bli bra, ja. Problemet er at jeg har spilt Old Repulic siden midten av desember, og det tok bare en og en halv måned før jeg gikk lei. Egentlig bare en måned, da den siste to ukene har vært ganske kjedelige saker for min del. Det som gjør Old Repulic så annerledes enn alle andre MMORPGer jeg har spilt er at det fokuserer så mye på historien, og akkurat den biten er veldig bra gjort. Jeg har storkost meg med å følge alt mulig av quester der, selv små side quests av typen "gå dit, hent det og/eller drept dem". Problemet er at bare at om vi ser bort fra historien er selve spillet egentlig utrolig kjedelige saker. Kampene er uengasjerende, selv en plass som Nar Shadda er helt livløs, grafikken ganske tam og så videre. Age of Conan på sin side hadde et meget bra kampsystem, og grafisk så det ganske bra ut. Problemet mitt der er at resten av spillet var så dørgende kjedelig. Det hjelper ikke at en boss truet med hvor mye glede han skulle ha av å drepe meg lenge etter at jeg hadde drept ham.

 

Det jeg frykter er at Secret World kommer til å lide på samme måte. Grafisk ser det nok bra ut, historien kan nok bli bra, og hele systemet med å ikke ha levels virker interessant. Men ingenting av dette gjør det til et morsomt spill å spille over tid. For å ta Skyrim som et bra eksempel storkoste jeg meg med det de første tretti. førti timene, men etter det begynte jeg å se ting som de egentlig er. Jeg kan gifte meg, men hva er vitsen? Kona sitter jo bare hjemme hele tiden og gir meg mat en gang om dagen (sjenerøst...) :p om jeg ber henne om det. Dragene følger et bestemt mønster, så det blir ganske kjedelig å sloss mot dem i lengden. Så godt som samtlige huler jeg var i hadde banditter, zombier eller en og annen alvegreie. jeg kunne rundtstjele hele butikken rett foran øynene på fyren som eide den og så selge alt tilbake til ham uten at han brydde seg, og så videre. Poenget er at etter å ha spilt Skyrim en stund begynte jeg å se ting som de er, og det samme skjedde i både Old Republic og Age of Conan. Så hvorfor skal Secret World bli annerledes? Når jeg har spilt en uke eller to vil level-systemet være "oppbrukt", og selv om historien er bra må jeg ha nok å gjøre utenom den. Grafikken blir nok bra, men det er ikke på langt nær nok til å la meg trives i et spill. For den saks skyld koser jeg meg med Kingdoms of Amalur på PS3 nå, og jeg kan si rett ut at grafikken der er ganske ræva sammenlignet med det meste annet av nyere dato. Men hva så?

Lenke til kommentar

...

Alltids morsomt at folk flest har en venn som spiller mye, men aldri er på forumet, og de som er på forumet sjelden eller aldri har prøvd spillet. Det skjer i så godt som samtlige MMORPGer. :p

...

Hehe, skjønner hva du mener her. Problemet mitt er at jeg ikke har fått en betakey, men har fått spilt på kontoen til en annen kar. Har fått 5 timer /played og det var ihvertfall stabilt hele den tiden. Du hører forresten lite fra de som har spilt 30-40 timer fordi de har gått med på en NDA. ;)

 

Bra kommentarer angående at man gjennomskuer spillet som du mer eller mindre beskriver det og det ender opp med at du føler det ikke er noe annet enn en øvelse i å trykke på knapper.

 

Jeg spilte AoC aktivt i ca 18 måneder, men det var nok først og fremst de 6 første månedene som var morsomst. Raiding/dungeons er morsomme de 2-3 første gangene, men etter at du har lært deg fightene så blir det en øvelse i perfeksjonisme, ikke i å bruke hodet. Kjeeeeedelig! :p

 

Jeg prøvde meg litt på PvP i AoC og det var egentlig ganske morsomt, men på den tiden så var det så utrolig mye stun/knockdown/root/snares og jeg spilte en Bear Shaman, så jeg ble rett og slett lei av å stå bom stille uten å kunne gjøre noe. I tillegg så var det rett og slett vanskelig å håndtere de ca 20 hotkeyene du må bruke så jeg kom meg aldri opp på et nivå hvor taktikk/strategi ble det viktigste. Bear Shamanen min fikk jeg opp til level 80 på ca 9 døgn /played, eller litt over to måneder. Jeg levelet også opp en alt, tok meg litt kortere tid, så jeg hadde vel rundt 5 måneder med leveling.

 

Altså, poenget mitt er at jeg likte leveling-prosessen i AoC veldig godt, det var noe nytt å gjøre hele tida og man må bruke hodet hvis man skal levele effektivt. Også er det morsomt å se hvor mange mobs man klarer å pulle og drepe som Necro. Eller hvor mange level mobs en mob kan være og du fortsatt klarer å ta den. (Tror rekorden min var 8 levels høyere).

 

Det skal sies at jeg sikkert har noen hundre timer med Diablo 2 under beltet, så jeg liker jo spill hvor man denger løs på ting. :p

 

Storyen i AoC var strengt tatt lite imponerende, og engasjerte meg ikke en dritt, mens fem timer i TSW har fått meg til å bli nysgjerrig. Jeg tror TSW kan bli et spill som har interessant kamp, morsom leveling og character building, og bra story. Tipper det er flere som får den følelsen når spillet kommer med open beta om rundt to måneder. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...