tanngarden Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 hei. har en asus x77ja jeg tenkte å oppgradere med litt mer ram, sitter 4gb(2x2gb) i dag, men opplever at den kan gå ganske tregt når jeg kjører flere progrmmer samtidig. så tenkte å oppgradere til 8gb(4x4gb) men har jo null og niks peiling på ossen ram jeg har, eller trenger. så tok bilde av den ene ram brikka så dere lettere kan se hva som sitter der i dag, eventuelt anbefale meg hva jeg bør kjøpe. og hvor. Takk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 se http://www.komplett.no/k/memselect.aspx Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 fant vel ikke akkurat maskin min der, men er vel ca den samme som N71JA tror jeg. så må isåfall bli Crucial DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GB CL9 da muligens Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Spørs om den støtter 4GB-moduler i sporene da.. Prøver å finne maskina på Asus sine hjemmesider, men den er så himla treg. Uansett, hvis den støtter 4gb-moduler så skal disse være midt i blinken. Det er 2 spor i maskina for minne så ikke bestill fler enn det. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Spørs om den støtter 4GB-moduler i sporene da.. Prøver å finne maskina på Asus sine hjemmesider, men den er så himla treg. Uansett, hvis den støtter 4gb-moduler så skal disse være midt i blinken. Det er 2 spor i maskina for minne så ikke bestill fler enn det. ja vet det er kun to spor, derfor 2x4gb noe å si om det er 1066MHz eller 1333MHz? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Nei, det skal ikke ha mye å si. Men 1333MHz kan oppleves å være en smule raskere. Men vær sikker på at maskinen støtter 4GB-moduler i minnesporene før du kjøper. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Nei, det skal ikke ha mye å si. Men 1333MHz kan oppleves å være en smule raskere. Men vær sikker på at maskinen støtter 4GB-moduler i minnesporene før du kjøper. hvor kan jeg finne ut om den støtter 4gb moduler? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 På hjemmesiden til asus, men den siden er så himla treg hos meg så fikk den ikke opp. Mulig du kan finne det ut på andre sider også, men sitter på jobb så har ikke tid til å undersøke noe særlig... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Her har du pcen: http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N71Ja/#specifications Den støtter opp til 8GB ram, så da må den nok støtte 2x 4gb ram brikker Her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632078 og komplett tar bare 29kr i frakt også ved brevsending Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 takk for svar.. så det faktisk er billigere å bestille 2stk 4gb på mpx en å kjøpe 8gb kittet på komplett akkurat samme merket og alt.. snaue 350kr med frakt for oppgradering av ram syns jeg ikke var så gæren pris egentlig.. da er det bare å vente til i morgen, kommer visst på lager da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå