SmoothCriminal Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Etter en muntlig melding fra læreren sier han at han vil kaste alle bøker so ligger igjen. Selv må jeg rekke en buss og skapet er ødelagt. Neste morning sier læreren at bøkene er kastet og vi må anskaffe nye bøker. og regningen må vi betale selv. Det sier han fordi vi "mistet" bøkene, når han kastet dem. Så det jeg lurer på er...Hvilken rett har en lærer og kaste bøker som ligger i klasserommet og om så må jeg erstatte dem? Endret 8. februar 2012 av nesiory 1 Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Bare sånn det er sakt det er snakk om alle skolebøker. 1 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ta med deg alle bøkene hjem da i dag.. ta kun med deg de bøkene du trenger i morgen på skolen, og finn deg en nytt skap etterhvert. Bøker som ligger rundt kan like godt bli stjålet av medelever. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Læreren din er en idiot. 8 Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Eller så prøver læreren din å lære deg en lekse, jeg tviler på at vedkommende har kastet de. De ligger sikkert på kontoret til læreren. 1 Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Si ifra til foreldrene dine. I en slik sak kan de sikkert hjelpe deg med å ta kontakt med skolens ledelse på riktig måte. Om du synes det blir for ille går du til rådgiver på skolen din og spør han/henne om de kan ta det opp med undervisningsinspektør og rektor. 2 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Er det ungdomsskole, skal dere få alle bøker fra skolen. I det tilfellet er det bare å ta en prat med rektor og be om nye bøker, og det er skolen som betaler. Er det VGS, kommer det an på om dere fikk bøkene fra skolen eller måtte kjøpe selv. Er det utlånsbøker, samme fremgangsmåte som ovenfor, men er de dine bøker, må du dessverre erstatte dem selv. En god start kan være å prate med foreldrene og rektor uansett tror jeg. Ikke la rettighetene vandre forbi, hvis du har noen. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Man kan ikke bare kaste tingene til folk, selv om de ligger på feil sted. Han har dem nok liggende. 3 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 hadde det vært meg som sto i dine sko, hadde jeg stukket på kontoret til lærern din å hentet alt av viktige papirer,bøker, etc.. gått utenfor å brent alt på et stort og pent bål. 2 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det hadde du sikkert tøffen. 7 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du fikk en advarsel. Du visste godt hva som kom til å skje, i steden for valgte du å ta sjangsen og heller komme med dårlige unnskyldninger. Jeg tviler på at bøkene faktisk er kastet, men det hadde helt klart vært til pass for deg. Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Høres ut som en vidregående eller tar jeg grusomt feil? Synes det unødvendig av lærern av å kaste bøkene, da kan vel han ta regningen. (Hos oss blir bøkene bare liggende på pulten de.) Endret 9. februar 2012 av thypthon Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Som mange andre har sagt, så er nok ikke bøkene kastet. De blir brukt hvert år vettu. Du/dere får de sikkert igjen så kjapt læreren tenker dere har " lært leksa ". Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Fikk dem tilbake etter jeg snakka med avdelingslederne. 1 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Throwin' books like it's 1939 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå