MrMastodon Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Bruksmessig er begge telefonene like kraftige. Tja...... Ikke enig der! For det første, SGS2 har bedre specs. For det andre, viss du IKKE vil roote telefonen og legge inn ny rom er brukeropplevelsen på en stock O2X ikke like god som SGS2. For det tredje, viss du rooter telefonen så er en rootet SGS2 LANGT bedre enn en rootet O2X! O2X har en fantastisk HW, og en veldig god byggekvalitet, men LG har ødelagt hele telefonen med DÅRLIG SW!! I tillegg er LG notorisk elendig på oppdateringer. Da O2X kom i salg i Norge i februar/mars 2011 ble den lansert med FroYo, Gingerbread skulle komme snart og var "rett rundt hjørnet"... Det viste seg at både vår og sommer gikk før LG klarte å gjøre noe, Gingerbreadoppdateringen kom først til høsten! Samsung derimot har oppdatert SGS2 3-4 ganger siden den kom i fjor vår/sommer, og det er før ICS kommer til den i slutten av mars. Så kan vi ta veddemål på hvor mange måneder det går før LG klarer å oppdatere O2X til ICS.... Jeg har hatt O2X, til og med ett av de rimelig velfungerende eksemplarene, og har aldri sett tiløbake på O2X'en som ligger i en skuff. Viss det ikke kom klart frem, jeg anbefaler altså SGS2. Ikke kjøp en billig toppmodell, det er en grunn til at den er billig! Og viss ikke svarene du har fått her i tråden får deg til å holde deg unna LG O2X, prøv å spørre et mobilverksted eller sjappe hvilken av SGS2 og LG O2X de har fått inn flest av til reperasjon. Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Det er ikke nødvendig å roote O2x for å få en bra brukeropplevelese. Med Gingebread og Go Launcher EX fungerer den utmerket. Jeg kjøpte telefonen rett etter at 2.3.4 versjonen kom og oppgraderte samme dag som jeg kjøpte den så jeg har ingen erfaring med eldre software. Da jeg handlet vurderte jeg GSII og O2x, synes O2x ligger mye bedre i hånda, dessuten er det genialt at alle knappene under skjermen er touchknapper. Synes byggekvaliteten på O2x som andre LG telefoner er bra, har sett bilder fra tear down av O2x på nettet og kretskortene synes også velbygde (Jeg er elektronikkingeniør). Når det gjelder grafikk (spill) er GSII betraktelig raskere enn O2x, men når det kommer til å kværne nettsider er O2x et bedre valg (Se SunSpider og BrowserMark på linken under) Benchmarking Den største ulempen med O2x er at den bare har 512MB med RAM, GSII har 1GB. Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Optimus 2x finnes også i hvitt Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Snip! Finn et program på Android Market som både Optimus 2x og Galaxy S2 ikke kjører knirkefritt. For da vil jeg teste det. Ytelsesmessig er det ikke noe å fundere på engang, Galaxy sin benchmarker bedre om det har noe å si for deg, men du kommer ikke til å ha problem I DET HELETATT men noen av dem. Jeg har iallefall ikke funnet noe som har lugget på noen av dem. Å ja, tidligere. Det jeg mente var at når det kommre til byggekvalitet og kvalitetsfølelse, vinner LG sin soneklart. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Styr unna LG. Jeg kjøpte en til dama og en til meg selv. Det er den verste telefonen jeg har hatt. Dama klager veldig på dårlig respons på skjerm og dårlig respons generelt. For henne var det en stor skuffelse at hennes første smartmobil var full av bugs. Jeg rootet min og da ble den noe bedre. Jeg endte opp med å kjøpe GS2 i stedet og hele brukeropplevelsen er mye bedre, den er kjappere og mer stabil. Behovet for å roote GS2 er ikke tilstede. Det er ikke for ingenting at LG 2X har et dårlig rykte... Styr unna! Endret 8. februar 2012 av Stian216 Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Ok, ser ut som det er endel problemer med LG Optimus 2X. Men hvordan er LG Optimus 3D P920? Er det fult av problemer der også? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det var en del problemer med telefonen i starten. Dette er derimot løst, så ser ikke vitsen med å styre unna nå som problemene er løst. En kompis har Optimus 3D, og den fungerer også ypperlig. 3D-funksjonen gjør deg kanskje litt svimmel, men det er en kul gimmick. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Valget falt på en Samsung Galaxy S2 i hvit, og er bestilt! Håper jeg blir fornøyd da. Lenke til kommentar
Lovely Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Du blir nok storfornøyd;) Fantastisk skjerm, god batteritid, RASK(!), og veier ingenting. Et stort pluss er at det er såpass mange som har den at et kjapt google-søk hjelper på stort sett alt av småproblemer som måtte dukke opp. Optimus derimot, huff. Jeg jobber i en telebutikk, og vi har fått så mye klager på lg'en at vi har sluttet å ta den inn! Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Du blir nok storfornøyd;) Fantastisk skjerm, god batteritid, RASK(!), og veier ingenting. Et stort pluss er at det er såpass mange som har den at et kjapt google-søk hjelper på stort sett alt av småproblemer som måtte dukke opp. Optimus derimot, huff. Jeg jobber i en telebutikk, og vi har fått så mye klager på lg'en at vi har sluttet å ta den inn! Ok, godt å høre at det er en super telefon. Men såpass? At dere ikke tar den inn? Ser at Netcom.no heller ikke tar inn den telefonen lenger. Om det er fordi den er full i feil vet jeg ikke. Men den bruker vanlig minnekort til lagring sant? At jeg kan kjøpe et større kort senere om jeg skulle trenge det? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Jeg gikk personlig for sg2'en. Fantastisk rask telefon som egner seg godt til det meste. Batteritiden er rundt én dag med mye bruk, snakker da om mye spilling, og film, surfing osv. Veldig god skjerm og brukbar lydkvalitet Gjør også telefonen til en veldig god filmtelefon. Flytting av filer er også smertefritt ved bruk av kias air. Trenger ikke bruke kabler eller slikt da alt er trådløst. Kos deg med ny telefon Endret 11. februar 2012 av Konkulf Lenke til kommentar
Lovely Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Men den bruker vanlig minnekort til lagring sant? At jeg kan kjøpe et større kort senere om jeg skulle trenge det? I vår butikk kommer de hvertfall uten minnekort, men med 16gb internminne. Jeg regner med det er slik overalt egentlig. Så det er bare til å bestille seg et minnekort hvis du syns 16gb er lite;) Edit: Har du fått den nå forresten? Hva syns du isåfall? Endret 13. februar 2012 av Lovely Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Men den bruker vanlig minnekort til lagring sant? At jeg kan kjøpe et større kort senere om jeg skulle trenge det? I vår butikk kommer de hvertfall uten minnekort, men med 16gb internminne. Jeg regner med det er slik overalt egentlig. Så det er bare til å bestille seg et minnekort hvis du syns 16gb er lite;) Edit: Har du fått den nå forresten? Hva syns du isåfall? Ok, da vet jeg det. Nei, ikke fått den ennå. Netcoms nettbutikk er veldig treg, den er ennå ikke sendt, og der var mange på lager når jeg bestilte. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Vil bare såytte inn at eg ikke er enig i de s2 fanboysa sier om skjermen. Den har alt for lav oppløsning og dne klarer ikke skikkelig hvit farge på skjermen under nettsurfing samt den overdriver på fargene. Bortsett fra det er det kongetelefon. Men sensation stns jeg er beste valget men er for snet nå uansett Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om fargene er "feil", da fargene blir sykt pene. En telefon er ikke lagd for bilderedigering vettu Når jeg bruker f. eks iPhone synes jeg fargene er så trøtte og kjedelige. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Fårgene kunne jeg levd med. Men at den ikke klarer skikklig hvit og opløsningen var dårlig var en dealbreaker for meg Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Kan ikke se at oppløsning er noe problem.Da må du jo virkelig zoome helt inn på feks en nettside el noe før man ser det. Man har også 3 forskjellige innstillinger på skjermodus sett den på film..så får man blasse farger om det er det man liker:) Har hatt begge og s2 er klart et bedre valg om man liker designet selvfølgelig:) Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Heisann! Skal ha meg en ny telefon nå, og vil teste noe annet en Apple. Jeg har ikke så altfor mye å bruke. Så jeg har sett på LG sin OPTIMUS 2X. Denne synes jeg har fantastisk design. Så er det Samsung Galaxy S2. Denne blir noe dyr, så er ikke sikker på om jeg kan gå for den, med mindre det kommer noe flotte tilbud. Så spørsmålet er. Hvilken burde jeg gå for? Jeg personlig synes LGen ser best ut. Så den frister, pluss den er ganske billig. Er Galaxy bedre en LGen? På hvilken måte? Jeg vet den har større skjerm, og litt sterkere maskinvare. Er det noe ellers? Setter pris på svar. Telenor hadde akkurat et dagstilbud hvor de solgte S2 med abonnement "Komplett M" til 1,- koster egentlig rundt 1300,-. Vet ikke om det er noen sånne tilbud du tenkte på når du nevnte tilbud, eller om du har planer om å kjøpe uten abonnement. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jeg har mottatt telefonen for noen dager siden, og testet den mye. Jeg er ihvertfall fornøyd! Som Christoffero89 sier, er den ikke helt hvit. Men det blåser jeg i. Den har til gjengjeld helt svart sortfarge som ikke mange andre telefoner har. Sony Ericsson ARC har ihvertfall ikke hvit, den er rettere sagt gul etter hva jeg har erfart. Fargene er bare fantastisk, greit det er litt mye, men sammenligner jeg den oppimot min gamle Iphone 4, er det ikke sammenlignbart. Akkurat som det ligger et grått belegg over. Oppløsningen kunne selvsagt vært bedre. Jo høyere oppløsning, jo bedre. Men jeg bryr meg ikke så mye om det når den har flott bildekvalitet. Byggekvaliteten ble jeg faktisk imponert over! Bedre en Sony Ericsson ARC. Alt i alt er jeg ganske fornøyd med den. Men lurer på en liten ting. Er det ikke sånn at alt skal gå glatt på denne mobilen? Internett sider, og det meste av oppgaver? På min hakker det litt i omtrent alle oppgaver. Markedet, internett osv. Endret 23. februar 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Byggekvalteten på galaxy er imponerende bra til å være så tynn og det er en kanongod telefon. Hakket litt på Lin htc og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå