Gå til innhold

Ny telefon, Samsung Galaxy S2 eller LG OPTIMUS 2X?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Skal ha meg en ny telefon nå, og vil teste noe annet en Apple.

Jeg har ikke så altfor mye å bruke. Så jeg har sett på LG sin OPTIMUS 2X. Denne synes jeg har fantastisk design.

Så er det Samsung Galaxy S2. Denne blir noe dyr, så er ikke sikker på om jeg kan gå for den, med mindre det kommer noe flotte tilbud. :)

Så spørsmålet er. Hvilken burde jeg gå for? Jeg personlig synes LGen ser best ut. Så den frister, pluss den er ganske billig. Er Galaxy bedre en LGen? På hvilken måte?

Jeg vet den har større skjerm, og litt sterkere maskinvare. Er det noe ellers?

Setter pris på svar. :thumbup:

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG har vel fått mye kjeft for dårlig oppfølging på telefonene sine. Oppdatering av programvare osv. De har lovet å skjerpe seg, men vi får se... Selv hadde jeg ikke vært i tvil om å velge SII, men jeg liker både utseende og telefonen bedre generelt. SII har holdt stand som en meget god telefon i lang tid nå, og har toppet mange tester.

For ordens skyld, så har ikke jeg noen av telefonene selv. Blir derfor litt synsing fra min side dette. Om du ikke skal handle telefon umiddelbart, så ville jeg ha ventet litt til. I slutten av måneden er det en stor mobilmesse hvor alle produsentene (bortsett fra Apple som ikke er tilstede) vanligvis slipper mange nye modeller. De to du ser på er tross alt ca ett år gamle modeller.

Lenke til kommentar

Takker for hjelp! :new_woot:

Kan se ut som jeg går for Samsung Galaxy S2. Men lurer på om Galaxy S3 vil bli dyrere en Galaxy S2 er nå? Iphone pleier og koste det samme helt fram til lansering av ny en. Hvordan er det med Android telefoner?

Men må få si, etter jeg har sett endel bilder av Galaxy i hvit, ble jeg ganske forelsket i den. :dribble:

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Ok, mye nyttig lesing. Har aldri testet noen av dem, så er flott å få info av folk som har peilling. :thumbup:

Blir mest sannsynlig Galaxy S2 jeg ender opp med. Det eneste jeg savner på den er HDMI utgang. Men, men....

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Jeg satt opp en Galaxy II og må si jeg ikke likte oppsettet mot Exchange konto, jeg liker heller ikke touchknappene nederst på skjermen.

Men synes du de er ok (test telefonen til en bekjent eller i butikk) så bør du gå for den.

Byggekvaliteten virket og, og skjermen var meget god, men har litt vel "mye farger" slik som alle Samsung produkter :)

Lenke til kommentar

Du trenger bare et adapter, så har du HDMI :)

Ok, da vet jeg det. :)

Er batteri tiden god på denne telefonen? Må den lades hver dag med aktivt bruk?

De dagene jeg er på skolen bruker jeg min en del i friminuttene osv, da har jeg rundt 30% igjen når jeg legger meg. I helgene osv. da jeg ikke bruker den så mye har den ca 70% igjen når jeg legger meg.

Jeg satt opp en Galaxy II og må si jeg ikke likte oppsettet mot Exchange konto, jeg liker heller ikke touchknappene nederst på skjermen.

Touchknappene er jo fantastisk. Er enig i at e-postleseren og det Exchange er genialt.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Får du et godt eksempel av LG Optimus 2x, har Samsung sin kun skjermen i sin fordel. Det meste annet går i LG sin favør i mine øyne. Å holde Galaxy S2 etter å ha hold O2x føles ut som å holde en plastikklump.

Tryggeste valget er likevel Galaxy S2.

Lenke til kommentar

Får du et godt eksempel av LG Optimus 2x, har Samsung sin kun skjermen i sin fordel. Det meste annet går i LG sin favør i mine øyne. Å holde Galaxy S2 etter å ha hold O2x føles ut som å holde en plastikklump.

Tryggeste valget er likevel Galaxy S2.

Så byggekvaliteten er ikke så bra på Galaxy?

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale LG Optimus 2x, rett og slett fordi den er billigere og bedre enn Samsung sin Galaxy 2. Galaxy 2 er en mye mer populær telefon, men Optimus 2x får ufortjent lite oppmerksomhet.

Hmm, ja den frister grunnet pris.

Men må tenke litt på det, å lese litt tester før jeg kan bestemme meg.

Synes igrunnen det er litt trist at den har 4" og ikke 4,3".

EDIT:

Har sett litt på HTC Sensation også, hvordan er denne. Noen som kan anbefale den? Prisen var veldig hyggelig på den også.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

O2x har hatt mange misfornøyde brukere, likevel hadde jeg gått kjøpt denne framfor S2. Rett og slett fordi den er billigere og yter omtrent det samme. Utfra mine små undersøkelser har problemene rundt O2x har stort sett handlet om dårlig programvare på telefonen, for mange har løsingen vært å legge inn en ny ROM, noe som da har gjort stabil og god.

Dersom du kommer til til flikke og legge inn ny ROM. Spar penger og kjøp LG.

Dersom du ikke kommer til å endre oppsettet er nok Samsgung et bedre valg.

Forøvrig får du både Motorola Razr, Sony Xperia S med og HTC Sensation til omtrent samme pris som S2.

Lenke til kommentar

Har sett litt på HTC Sensation også, hvordan er denne. Noen som kan anbefale den? Prisen var veldig hyggelig på den også.

Stod mellom Sensation, Razr og GS2 selv senest for 2 uker siden. Endte opp med GS2 og er svært fornøyd. Prisforskjellen var 500 kr da jeg kjøpte min (2300 vs 2800 på Lefdal - totalpris med 12 mnd binding). Men GS2 ga bedre kamera, mer arbeidsminne, betydelig bedre skjerm, og overraskende nok - bedre byggekvalitet (sensation har ikke unibody - telefonen ligger i en "krybbe" som på de telefonene jeg testet ikke passet helt 100 %. Det føltes derfor som om skjermen ga etter når jeg trykket på kanten av glasset).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...