Crazy Joe Skrevet 20. august 2003 Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 For en liten stund siden så kjøpte jeg meg nec brenneren, men som mange andre sier så er den sær på plater. Søkte litt i forumet og fant masse linker til hacked firmware. Problemet er bare at jeg ikke klarer å få lagt inn den nye firmwaren. lastet ned den bootcd til herrie.rpc1.org Kjører den som beskrevet og skriver A:flash -sec -mas- -flash 106auto.bin. Da kommer det opp ei linje med nec blalbabla Firmware 512 og der stopper det Han skriver at jeg bare må taste F3 helt til det går men gjør det det nei. Fikk en mil lang liste med abort, retry,fail osv. Kan noen gi meg en god bruksanvisning på norsk hehehe så kansje jeg og klarer det. Mvh Ole Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 20. august 2003 Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 Eg har satt her og skulle til og prøve selv, men nå får eg heller vente og se hvordan det går med deg.....Du kan alltids prøve og spørre herrie sjøl. han har en msn konto ([email protected]) Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 20. august 2003 Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 det kom en ny offisiell firmware for en liten tid siden. den la til en del støtte for plater. funker ihvertfall helt ok her med det jeg har av plater (som den ikke ville brenne på før upgrade). finnes her bare sørge for at brenneren står som master på ide2, og fyre progget fra dos så går det som et skudd :wink: Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 20. august 2003 Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 Er pga. Princo 4X eg skal oppgradere..... edit: også har eg ikke diskettstasjon "Even now the firmware 1.06 accepts Princo 4x DVD-R and MPO 2.4x for writing, our engineers have reported that the disc quality is awful (especially at outer area of the media) and write error could be occured. >We still not recommend to use Princo 4x. (also wont be added to recommend media list!) >Customers should try slower speed(i.e. 2x) for better result." Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 20. august 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 Hørte at nec har lansert en ny firmware og at den skulle støtte princo men har lest litt i forumet til harrie at det er noen det ikke har funket for, men anyway lagde en boot disket og tok backup. det gikk greit. så skulle jeg flashe den nec1x00a.exe -sec -mas -flash 106auto.bin da fikk jeg : Error: Image size mismatsh Hva er det som ikke stemmer da og hvordan kan jeg få fikset det ? Ole Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 20. august 2003 Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 hvor stor er .bin fila på disketten? Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 20. august 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 hmmm her var det noe rart ja.. 106auto.bin er på 176 kb mens backup filen er på 49 kb. Hva kan gjøres fuel ? Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 20. august 2003 Rapporter Del Skrevet 20. august 2003 hmm ,prøv med en annen diskett, og legg den inn på nytt. Kan hvere disketten din det er noe gale med den. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 21. august 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2003 du har rett. Prøvde på nytt med den boot cd jeg lage i sted. Skrev inn komando linjen ordrett. Da funket det. Nå gjenstår de bare å teste noen dvd skiver. Gir tilbake melding ole Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 21. august 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2003 Å jule kveld nå brenner den Memorex DVD - R platene. Gjenstår bare og se om de funker i stasjonær dvd spilleren min Takk for hjelpen så lang folkens Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 21. august 2003 Rapporter Del Skrevet 21. august 2003 For en liten stund siden så kjøpte jeg meg nec brenneren, men som mange andre sier så er den sær på plater. Søkte litt i forumet og fant masse linker til hacked firmware. Problemet er bare at jeg ikke klarer å få lagt inn den nye firmwaren. lastet ned den bootcd til herrie.rpc1.orgKjører den som beskrevet og skriver A:flash -sec -mas- -flash 106auto.bin. Da kommer det opp ei linje med nec blalbabla Firmware 512 og der stopper det Han skriver at jeg bare må taste F3 helt til det går men gjør det det nei. Fikk en mil lang liste med abort, retry,fail osv. Kan noen gi meg en god bruksanvisning på norsk hehehe så kansje jeg og klarer det. Mvh Ole Hei, fikk samme problemet med Herrie's ver. 1.05v8aut.bin. Dette er den firmwaren som gjør spilleren sonefri, ikke sant? Prøv den firmwaren som er bergnet for sone2, husker ikke hva den heter lengre, men har ikke "aut" i fil-navnet. Den virker nok. La oss høre hvordan det gikk. P:S Husk backup av org. firmware; fila skal bli på 6-700 kB. mvh r. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 21. august 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2003 Å jule kveld nå brenner den Memorex DVD - R platene. Gjenstår bare og se om de funker i stasjonær dvd spilleren min Takk for hjelpen så lang folkens Fikk brent en memorex dvd -r på 4x og fikk spilt den av på den stasjonære dvd spilleren i stua. Så Firmwaren til harrie gjorde jobben sin. Brukte den 106auto.bin til å oppdatere firmwaren Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 22. august 2003 Rapporter Del Skrevet 22. august 2003 har du huska å skifte til c: etter at du har boota fra cden til herrie? brenneren låser seg hvis den står i a: mens du flasher. stå i c: når du utfører flashecommandoen ./Arild Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 22. august 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2003 har du huska å skifte til c: etter at du har boota fra cden til herrie? brenneren låser seg hvis den står i a: mens du flasher. stå i c: når du utfører flashecommandoen ./Arild Som du kan lese Arild så har jeg greid å flashe dvd brenneren og fått det til å fungere bra. men jeg gjorde det ikke fra c: Gjorde det fra a: Skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk til å ta backup av orginal firmwaren hehe siden den ikke klarte å skrive til den brente cdromen. Men takk for at du sier i fra, etter som jeg har skjønt så er det andre som skal flashe også og får nyttige tips her. Mvh Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå