imsdal89 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Har mistet armbåndet mitt hos eksen min for over ett år siden og han bor langt sørpå. Har spurt om han kunne sende det til meg men det kan han altså ikke kommer med en masse unnskyldninger. Da jeg fortalt at jeg skulle neddover og kunne komme å hente det selv får jeg ikke svar hos han lenger. Armbåndet er ekte søv og jeg vil gjerne ha det tilbake da det er et arvegods som betyr mye for meg. Er det noe jeg kan gjøre?? evt hva gjør jeg?? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Enkelt og greit. Ta kontakt med politiet. Har han en eiendel som er din, og han har erkjent at den er din for så å holde på den, er dette tyveri. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Litt pirk, men det er vel strengt tatt underslag og ikke tyveri. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Enkelt og greit. Ta kontakt med politiet. Har han en eiendel som er din, og han har erkjent at den er din for så å holde på den, er dette tyveri. Det stemmer ikke. Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 nei men om det ikke stemmer at det er tyveri er greit. Men forsatt hva gjør jeg? er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Hvor mye er armbåndet verdt? Og har du skriftlig dokumentasjon (kopi av sms/e-post/ligennde) hvor han erkjenner at det er ditt og at han har det? Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Hvor mye er armbåndet verdt? Og har du skriftlig dokumentasjon (kopi av sms/e-post/ligennde) hvor han erkjenner at det er ditt og at han har det? Hva det er verdt nå til dags aner jeg ikke, men det er gammelt (som sagt arvegods fra Australia) er ekte søv også. Men tviler på det er verdt så mye i pengeverdi. Nei har vel strengt tatt ikke det lengr som viser at han erkjenner at han har det. Bare svar på at han skulle sende det og alle unnskyldningene men ingen inndirekte erkjennelser. Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Frostsatt. er det noe jeg kan gjøre? evt hva?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Dra til han og hent det. Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Dra til han og hent det. Vist jeg hadde kunnet hentet det selv tror du da jeg hadde sittet her å sport om hva jeg evt kan gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Da jeg fortalt at jeg skulle neddover og kunne komme å hente det selv Er uansett ikke hans problem at du har glemt noe igjen hos ham. Han har ikke plikt i å sende det i posten til deg. Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Da jeg fortalt at jeg skulle neddover og kunne komme å hente det selv Er uansett ikke hans problem at du har glemt noe igjen hos ham. Han har ikke plikt i å sende det i posten til deg. Nei er greit nokk det jeg har ikke glemt det der. jeg mistet det der og vet at han ikke har plikt til å sendet det tilbake men han har faktisk noe som er mitt som han nekter å gi ifra seg og la seg høre ifra. Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 forsatt. er det noe jeg kan gjøre? evt hva? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du kan kreve namsmannens bistand til å ta den aktuelle gjenstanden fra ham og levere den til deg, jfr. tvangsfullbyrdelsesloven § 13-8. Dette krever imidlertid at du stevner ham for forliksrådet for å få dom for at han er pliktig til å gi deg det (tvangsfullbyrdelsesloven § 4-1 gjennom henvisning fra § 13-2 -- kort sagt, du må ha et tvangsgrunnlag). Du kan imidlertid ikke kreve utlevering av noe han ikke har. Hvis han har solgt det kan du kreve verdien av det erstattet. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Setter penger på at han har mistet/gitt vekk/solgt det. 3 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 jeg hadde ringt mora hans. er merkelig hvor mye som kan ordne seg når mamma kommer inn i bildet ..... 3 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 forsatt. er det noe jeg kan gjøre? evt hva? Så lenge du ikke kan bevise at han har det så vil jeg anta at det blir vanskelig å stille han ansvarlig. Lenke til kommentar
imsdal89 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 jeg hadde ringt mora hans. er merkelig hvor mye som kan ordne seg når mamma kommer inn i bildet ..... ja det har jeg ikke tenkt på. skal prøve på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå