Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen gir ikke fra seg armbåndet mitt.

imsdal89

Anbefalte innlegg

Har mistet armbåndet mitt hos eksen min for over ett år siden og han bor langt sørpå.

Har spurt om han kunne sende det til meg men det kan han altså ikke kommer med en masse unnskyldninger.

Da jeg fortalt at jeg skulle neddover og kunne komme å hente det selv får jeg ikke svar hos han lenger. Armbåndet er ekte søv og jeg vil gjerne ha det tilbake da det er et arvegods som betyr mye for meg.

Er det noe jeg kan gjøre?? evt hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye er armbåndet verdt? Og har du skriftlig dokumentasjon (kopi av sms/e-post/ligennde) hvor han erkjenner at det er ditt og at han har det?

Hva det er verdt nå til dags aner jeg ikke, men det er gammelt (som sagt arvegods fra Australia) er ekte søv også. Men tviler på det er verdt så mye i pengeverdi.

Nei har vel strengt tatt ikke det lengr som viser at han erkjenner at han har det.

Bare svar på at han skulle sende det og alle unnskyldningene men ingen inndirekte erkjennelser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Da jeg fortalt at jeg skulle neddover og kunne komme å hente det selv

Er uansett ikke hans problem at du har glemt noe igjen hos ham. Han har ikke plikt i å sende det i posten til deg.

Lenke til kommentar

Da jeg fortalt at jeg skulle neddover og kunne komme å hente det selv

Er uansett ikke hans problem at du har glemt noe igjen hos ham. Han har ikke plikt i å sende det i posten til deg.

Nei er greit nokk det jeg har ikke glemt det der. jeg mistet det der og vet at han ikke har plikt til å sendet det tilbake men han har faktisk noe som er mitt som han nekter å gi ifra seg og la seg høre ifra.

Lenke til kommentar

Du kan kreve namsmannens bistand til å ta den aktuelle gjenstanden fra ham og levere den til deg, jfr. tvangsfullbyrdelsesloven § 13-8. Dette krever imidlertid at du stevner ham for forliksrådet for å få dom for at han er pliktig til å gi deg det (tvangsfullbyrdelsesloven § 4-1 gjennom henvisning fra § 13-2 -- kort sagt, du må ha et tvangsgrunnlag).

Du kan imidlertid ikke kreve utlevering av noe han ikke har. Hvis han har solgt det kan du kreve verdien av det erstattet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...