Recon Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ser dette up-to-date ut mtp hw-generasjoner? Intet foreldet? Evt, tips til andre løsninger som gir mer for 10k? 17.3" Wide skjerm Full HD blank LED 1920x1080 GeForce GT 555M 2GB GDDR3 minne DirectX 11 HDMI 1.4 nVIDIA PhysX GeForce Cuda teknologi 144 Cuda Cores nVidia Optimus teknologi som sparer batteriet Bytter mellom GeForce skjermkort og innebygget Intel skjermkort etter behov, og sparer dermed batteriet. Dette kan overstyres med egen bryter Intel Core™ prosessor - valgfri størrelse Intel HM65 Express chipset (B3 versjon) DDR3 1333MHz SO-DIMM RAM - valgfri størrelse 802.11 a/b/g/n trådløst nettverkskort Bluetooth 10/100/1000Mpbs nettverkskort DVD Super Multi brenner eller Blu-Ray spiller Touchpad med scroll funksjon Webkamera 2.0 Megapiksler Intel HD-Audio Stereo høyttalere innebygget Innebygget mikrofon THX TruStudio Pro 1 x S/PDIF digital utgang 1 x HDMI utgang 2 x USB 2.0 kontakter 2 x USB 3.0 kontakter 1 x eSATA kontakt 1 x VGA kontakt 1 x Mikrofoninngang 1 x Hodetelefonutgang 9-i-1 minnekortleser (MMC, RS MMC, MS, MS Pro, MS Duo, SD, Mini-SD, SDHC, SDXC) 6 Cellers batteri Smart Lithium Ion Kensington låsespor Størrelse 413 x 277.5 x 25.1~41.4mm (BxDxH) Vekt: ca 3.1 kg med batteri Windows 7 Home Premium 64-bit installeres hvis ikke du velger noe annet Egendefinerte komponenter: - Intel Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache "Sandy Bridge refresh" - 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB) - Seagate Momentus XT 7200 Hybrid 750GB 7200rpm HDD +8GB SSD Ingen bloatware. 10.400,- Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Hva er formålet med pcen ? EDIT : Tror dette sparker fra på laptop fronten å Endret 7. februar 2012 av pmbpictures Lenke til kommentar
Recon Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 multimedia-lek, streaming, media til tv/stereo, lasting, doks, bilderedigering, og kanskje et spill i ny og ne om jeg endelig har en pc jeg kan game på igjen! Jeg skal ha en som er "desktop replacement" om du fatter. Men poenget var vel mest, er hardwaren verdt penga eller er den overpriset, evt finnes det kraftigere specs der ute til samme pris? Det er så mange år siden jeg jobba med hw at jeg er utdatert. EDIT : Tror dette sparker fra på laptop fronten å Og 17" skjerm! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Du får mere for pengene ved å velge en Asus, typiske modeller som man kan sammenligne med er G74SX som har et betydelig bedre grafikkort enn Xishan har. Men det spørs jo litt hva slags spill du tenker å spille og hvor grafikkhore du er. GT 555 er et midrange kort som strengt tatt ikke duger veldig godt til de tyngste spillene idag. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Som http://www.multicom.no/G74SX-TZ236Ve-17e3-1080p-LEDe-Intel-i7-Quad-2670QM-2e2-GHze-GF-GTX-560M-3GBe-8GBe-750GBe-Win7HP-ASUS/cat-p/c100560/p4238451 men et par tusenlapper oppå igjen. Grafikken tror jeg duger for meg. Jeg spiller stort sett på ps3 når jeg spiller overhodet. Så om det blir Starcraft II, Civ, FM og whatnot på denne bør vel grafikken duge. Jeg er vel mer bekymret for om RAM kan utvides over 8 gig på sikt, og hvor lenge det vil holde med 8 gig.(?) Om du har konkrete 17" laptops som konkurrerer på HW til 10k er jeg lutter øre (øye). Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Etter min mening finnes det ingen bedre allrounder for pengene enn W170 (eller W155). En og annen "spill"- laptop kan nok fåes til samme pris eller litt mindre - da får du et kraftigere skjermkort, men dårligere hardware ellers, samt at du ikke får like bra skjerm. Den matte skjermen på Kunshan-modellene er blant de beste. Så hvis du ikke setter store krav mht. spilling, er W170 et utmerket valg, etter min mening. GT 555M kan fremdeles sparke bra fra seg når du trenger det - 99% av alle spill kan kjøres på medium innstillinger, noen på høyere innst. også. I forhold til Asus N55, som er en direkte konkurrent, så får du med W170: Bedre (og større) skjerm, bedre trådløskort, fritt valg av komponenter, ingen crap- eller bloatware installert. Endret 8. februar 2012 av thomit Lenke til kommentar
Recon Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Solgt! ;p Takk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå