appelsinbrus Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Har bladd litt bakover i sidene her, og det ser ut til at folk stort sett anbefaler el-pianoer til 8-10k. Jeg skulle hatt noe som ikke er fullt så dyrt. Det jeg legger mest vekt på er å få en så god piano-følelse på tangentene som mulig, i tillegg til at piano-lyden må være så likt et vanlig piano som mulig. Trenger ikke alle mulige fænsi innstillinger og sånt. Noen tips til et sånt? Da gjerne erfaringer, og ikke bare linker til tilbud på utstyr som ingen har prøvd.. Edit: dette feks? http://www.hamarmusikksenter.no/Produkter/Keyboard/Casio-CTK-3000/cid/20314/index.html Eller er det utter shait? Mangler jo et par tangenter, så.. hehe Eller dette? http://www.hamarmusikksenter.no/Produkter/Keyboard/Casio-CTK-5000/cid/20316/index.html Endret 7. februar 2012 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Etter din beskrivelse å dømme er du ute etter akkurat samme type el-piano som jeg var nå jeg var i din situasjon: elpiano med vektede tangenter og god pianolyd. Valget mitt falt på et Casio Privia PX120. Til å begynne med var jeg veldig fornøyd, høytalerene var litt dårlige men jeg brukte for det meste gode høretelefoner uansett. Jeg har også tilgang til et vanlig akustisk piano, og etter 3 år med el-pianoet vil jeg fortsatt si at det akustiske er bedre. Det er letter å spille på og det klanger bedre (når det er riktig stemt i alle fall). Det blir kanskje litt for mye gjenklang av og til, noe som utvilsomt kan spores tilbake til mine evner, men el-pianoet på den andre hånden svikter der. En kan for eksempel ikke spille sanger som første akt av måneskinn sonaten, lyden dør rett og slett ut, og ingen instillinger hjelper her. Mitt råd er å prøve mange, ha gjerne med deg et par gode høretelefoner om du har det og sammenlign. Sammenlign også med et akustisk et om du har muligheten, hvis det da er det du er ute etter. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Hmmm virker jo nesten som om jeg burde gå for et akustisk. Er jo plænti med brukte pianoer på Finn. Bare finne et som trenger stemming, så har man jo et akustisk et for 3-4k (stemming koster et par tusen, så vidt jeg har skjønt). Men hadde vært snedig å ha et som tar litt mindre plass, ettersom jeg bor i en liten leilighet med to andre. Hva med dette, hakket over det du har? Greit tilbud.. http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=product_info&cPath=91_94_201&products_id=875 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Jess, da har jeg bestilt et Privia PX-130. Tenkte bare jeg kunne sende det tilbake om jeg ikke likte det. 14 dagers returrett osv.. Hehe Lenke til kommentar
droidy Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ditt første ønske: [...]Jeg skulle hatt noe som ikke er fullt så dyrt. er vanskelig å kombinere med ditt andre: Det jeg legger mest vekt på er å få en så god piano-følelse på tangentene som mulig, i tillegg til at piano-lyden må være så likt et vanlig piano som mulig. God pianolyd, og det at tangentene skal føles så ekte som mulig, er nemlig det store problemet. Trenger ikke alle mulige fænsi innstillinger og sånt. Det er nok ikke der prisforskjellen først og fremst ligger. Man kan idag kjøpe svært gode elektriske pianoer, og utvilsomt ha det mye morro. Men, du merker uansett stor forskjell når du spiller på et akustisk inniblant, det blir noe ganske annet. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Tror jeg skal kjøp akustisk og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå