Emil C. Fredhammer Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Frostroser Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Spennende! Håper du benyttet anledningen til noen mer makroinspirert også. Og en stor takk på at du minnet meg på denne typen bilder så jeg kanskje omsider kan få handlet den glassplaten jeg har hatt planer om en stund nå..... Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Da må du skynde deg hvis du skal ta Makro foto av is. Det er allerede betydelig mildere i været her i Tromsø nå Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 JA, er for sent her også med -2 grader nuh, men påminnelsen var likevel god da jeg stadig glemmer jeg skal handle den glassplaten. Den skal nemlig også brukes ifm produktfotografering av glass og flakser osv også slik at man kan belyse nedenfra... Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Ok Hvilket objektiv blir du å bruke under opptaket? Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Det komer litt an på hvor nære jeg må for detaljene osv, men har både et 70mm og et 150mm macroobjektiv fra Sigma og begge de er skarpe som fy. Nærgrensen deres er det også lite å si på, men har mellomringer også om jeg skulle måtte helt close for noen spennende smådetaljer. Som med alle typer foto man tester første gang vil jeg anta at det blir prøving og feiling for å finne "sin ting" innen det nye, så for alt jeg vet så funker det like godt med en tele og litt støærre utsnitt enn jeg egentlig hadde i hodet, så vi får se og pønske litt... Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Må forøvrig også si at jeg liker fargetonene i bakgrunnen. De gir et innspill som også bekrefter hvilken tid på året og døgnet bildet er tatt uten å gjøre for mye ut av seg. Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Ok. Takk Lenke til kommentar
h-a Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Den var ikke så verst, og når bakgrunnen endrer litt farge her blir det ikke så statisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg