Gå til innhold

Pentax SDM med problemer...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et stk Pentax DA17-70mm f/4 SDM som skaper seg (har de symptomene som et slitent SDM-system gjerne har).

Dette objektivets AF fungerer stort sett ikke i det hele tatt i området 50-70mm, med endel problemer i de andre brennviddeområdene også.

Godt lys har stort sett forbedrede resultater i <50-området men ikke på 50-70mm.

Så spørsmålet er, siden jeg ikke har garanti på dette objektivet kjøpt brukt som det er; hvilke reperasjonskostnader har jeg i vente dersom jeg sender det inn (tar Camera & videoteknikk imot slike tilfeller?)?

Kan også ta med at det konstant viser 43mm og dermed i tillegg effer opp virkningen av kameraets SR -selv om jeg vet at dette ikke relatert til det opprinnelige problemet-.

Mvh

Tommy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferskt prisoverslag fra Camera & Videoteknikk (fra januar):

jobb + deler blir ca 1450.- + mva, evt frakt tilkommer. Er det mer feil, dvs at elektronikken som styrer motor er feil er vi nødt til å sende objektivet til utlandet for reparasjon, da kan du legge på rundt 1500.-

I ditt tilfelle høres det ut som defekt elektronikk, eller defekte børstekontakter når det hele tiden oppgir 43mm. Da blir det med andre ord:

1450kr + 1500kr + mva = 3687 kr

Om du må sende via post koster det i følge websidene deres 128+262 = 390kr i tillegg. Altså 4000kr for hele greia :nei:

Lenke til kommentar

Så spørsmålet er, siden jeg ikke har garanti på dette objektivet kjøpt brukt som det er; hvilke reperasjonskostnader har jeg i vente dersom jeg sender det inn (tar Camera & videoteknikk imot slike tilfeller?)?

Hvis objektivet er under 5 år gammelt og kjøpt i Norge, så gjelder jo reklamasjonsretten - men det krever at du har en kvittering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...