Larsenio Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei, jeg har et stk Pentax DA17-70mm f/4 SDM som skaper seg (har de symptomene som et slitent SDM-system gjerne har). Dette objektivets AF fungerer stort sett ikke i det hele tatt i området 50-70mm, med endel problemer i de andre brennviddeområdene også. Godt lys har stort sett forbedrede resultater i <50-området men ikke på 50-70mm. Så spørsmålet er, siden jeg ikke har garanti på dette objektivet kjøpt brukt som det er; hvilke reperasjonskostnader har jeg i vente dersom jeg sender det inn (tar Camera & videoteknikk imot slike tilfeller?)? Kan også ta med at det konstant viser 43mm og dermed i tillegg effer opp virkningen av kameraets SR -selv om jeg vet at dette ikke relatert til det opprinnelige problemet-. Mvh Tommy. Lenke til kommentar
sveinmb Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ferskt prisoverslag fra Camera & Videoteknikk (fra januar): jobb + deler blir ca 1450.- + mva, evt frakt tilkommer. Er det mer feil, dvs at elektronikken som styrer motor er feil er vi nødt til å sende objektivet til utlandet for reparasjon, da kan du legge på rundt 1500.- I ditt tilfelle høres det ut som defekt elektronikk, eller defekte børstekontakter når det hele tiden oppgir 43mm. Da blir det med andre ord: 1450kr + 1500kr + mva = 3687 kr Om du må sende via post koster det i følge websidene deres 128+262 = 390kr i tillegg. Altså 4000kr for hele greia Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Oh lord... Tusen takk for svar! Ser ut til at jeg må forholde meg til det sånn som det er nå, mao. Koster ikke på det nesten nypris :/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Så spørsmålet er, siden jeg ikke har garanti på dette objektivet kjøpt brukt som det er; hvilke reperasjonskostnader har jeg i vente dersom jeg sender det inn (tar Camera & videoteknikk imot slike tilfeller?)? Hvis objektivet er under 5 år gammelt og kjøpt i Norge, så gjelder jo reklamasjonsretten - men det krever at du har en kvittering... Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 ...og dermed står jeg uten garanti/reklamasjonsrett:/ Desverre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå