Pallantir Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det høres enkelt ut, men er ikke det... Jeg har en pc på kontoret og en hjemme. Jeg arbeider med svære mediefiler, og de må lastes ned på kontoret, men jeg jobber også hjemme av og til. Jeg bruker en ekstern harddisk til å flytte ta med jobb hjem, for det er for store filer til at jeg orker å laste dem ned hjemmefra (tilnærmet ukomprimert avi-video krever ganske mye båndbredde, da er en vanlig, slapp 2 mbit-linje i tregeste laget...). Det jeg gjerne skulle hatt, er dette: Et program som sjekker hvilke filer som ligger i diverse kataloger på maskinen hjemme og legger et slags register på den eksterne harddisken (2 terabyte USB3, så det går radig unna). Når jeg så kommer på jobb, kobler jeg den til der, kjører programmet om igjen og så henter det over de filene som er der, men mangler hjemme. Når jeg kommer hjem igjen, flytter det filene til det stedet de skal være, gjerne med innebygd CRC-sjekk. Fins det noe sånt i det hele tatt? Jeg har ikke klart å finne det. Jeg kjører forresten Wiondows 7 begge steder. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Snålt at jeg ikke fikk mail om at dette svaret var kommet. Men bedre sent enn aldri at jeg oppdaget det. Mange takk! Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sjekk eventuelt Microsoft Synctoy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå