Gå til innhold

D700 - Kjøpe brukt eller vente på nytt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp,det er jo billigere for et nytt kamera med full garanti/reklamasjonsrett enn det er for brukte av samme type.

Ligger vistnok 11 stk på foto.no og 10 av dem er priset høyere en den nyprisen du viser til.

Er nikonfolk så grådige :p

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Prisen på Fotoknudsen er så lav at jeg nesten mistenker en trykkfeil...

Tror ikke det, de lå på det vanlige 16i her om dagen.

Det er nok riktig pris, men vanvittig lavt i forhold til andre aktører som vanligvis ligger lavt. Nesten 25% under FotoVideo er nesten like utrolig som at FKpro fortsatt har like mange på lager som i går.

Lenke til kommentar

Prisen på Fotoknudsen er så lav at jeg nesten mistenker en trykkfeil...

Tror ikke det, de lå på det vanlige 16i her om dagen.

Det er nok riktig pris, men vanvittig lavt i forhold til andre aktører som vanligvis ligger lavt. Nesten 25% under FotoVideo er nesten like utrolig som at FKpro fortsatt har like mange på lager som i går.

Det er vel synd å si at FotoVideo er blandt de billigste, jeg har iallefall aldri sett det ....

Lenke til kommentar

Jeg ville heller ikke brukt fotovideo som eksempel på billig butikk.

Den prisen på FKpro til 13 tusen, den er det vel ikke alle som er klar over som har lagt ut sitt kamera for salg på foto.no. Vanlig pris har jo vært 17 tusen.

Nikonfolk er vel ikke grådigere enn andre. Men det ligger mange D700 på foto.no, vil vel ikke kalle noe av de kupp. Kuppene blir fort borte.

Lenke til kommentar

Det er vel synd å si at FotoVideo er blandt de billigste, jeg har iallefall aldri sett det ....

Det er flere aktører som legger seg en eller fem kroner under FotoVideo og kanskje fremstår som billigere, og i tillegg ligger noen lavere pga parallellimporterte produkter, men prisene til FotoVideo er greie å sammenligne med for å finne en aktuell listepris. Når prisen på et produkt da ligger 20-25% under denne prisen vil jeg si det er lavt.

Endret av Jarlsberg
Lenke til kommentar

Det er flere aktører som legger seg en eller fem kroner under FotoVideo og kanskje fremstår som billigere, og i tillegg ligger noen lavere pga parallellimporterte produkter, men prisene til FotoVideo er greie å sammenligne med for å finne en aktuell listepris. Når prisen på et produkt da ligger 20-25% under denne prisen vil jeg si det er lavt.

Som sagt så synest jeg ikke det, en bør bruke et firma som ligger rundt snittprisen for det meste og da vil en hele tiden finne fotoVideo blandt de desidert dyreste butikkene .

Jeg handler en del og sjekker priser,har enda ikke opplevd at FotoVideo var blandt de rimeligste og slettest ikke billigst .

Men som sagt , det er min erfaring ...

Lenke til kommentar

Som sagt så synest jeg ikke det, en bør bruke et firma som ligger rundt snittprisen for det meste og da vil en hele tiden finne fotoVideo blandt de desidert dyreste butikkene .

Jeg handler en del og sjekker priser,har enda ikke opplevd at FotoVideo var blandt de rimeligste og slettest ikke billigst .

Mulig vi er i ferd med å spore av tråden, men jeg har ikke reagert på urimelige priser fra FotoVideo. Prisavvik på rundt 1 prosent ser jeg bort fra, og med tanke på at de driver fysisk butikk med fagfolk (ikke Elkjøp-personale) og eget lager synes jeg prisene jevnt over er gode i alle fall når det gjelder hus og objektiv. Tilbehør som filter, minnekort, kabler osv handler jeg stort sett på eBay, og jeg vet derfor ikke hvilke priser de opererer med der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig vi er i ferd med å spore av tråden, men jeg har ikke reagert på urimelige priser fra FotoVideo. Prisavvik på rundt 1 prosent ser jeg bort fra, og med tanke på at de driver fysisk butikk med fagfolk (ikke Elkjøp-personale) og eget lager synes jeg prisene jevnt over er gode i alle fall når det gjelder hus og objektiv. Tilbehør som filter, minnekort, kabler osv handler jeg stort sett på eBay, og jeg vet derfor ikke hvilke priser de opererer med der.

Har heller ikke sett at fotovideo har urimelige priser. Har også vært storfornøyd med å handle forskjellig Sigma optikk/kamera til 50% av prisen og mindre.

Lenke til kommentar

Lurer på om FKP ikke får seg en overraskelse i morgen :whistle:

Har sendt inn bestilling på D700, kortet er trukket, men det står fremdeles to tilgjengelig på lager. Så i morgen kan det rase inn 6-7 ordresedler på 2 kamera.

Spent på hvordan dette skal ende! :p

Lenke til kommentar
Mulig vi er i ferd med å spore av tråden, men jeg har ikke reagert på urimelige priser fra FotoVideo.

Du er vel den første som bruker ordet urimelig, jeg har iallefall ikke brukt det , jeg har bare registrert at fotovideo er blandt de dyreste hver gang jeg har sjekket ,

Lenke til kommentar

Du er vel den første som bruker ordet urimelig, jeg har iallefall ikke brukt det , jeg har bare registrert at fotovideo er blandt de dyreste hver gang jeg har sjekket ,

Med urimelig mener jeg at prisen settes langt høyere enn konkurrentene, samt over veiledende pris. 5-10 kroners forskjell på produkter som koster titalls tusenlapper er som sagt ikke noe jeg legger vekt på og jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av FotoVideo ut fra de produktene jeg "overvåker". Min erfaring er at Japan Photo konsekvent legger seg 5 kroner under FotoVideo, MPX og Komplett ligger på linje med FotoVideo, og NetOnNet legger seg mindre enn 50 kroner under i pris. Noen eksempler:

D800:

NetOnNet: 22149,-

Japan Photo: 22180,-

FotoVideo: 22185,-

Flere på 22190,-

Multicom: 25864,-

MobileStore: 30866,-

Fuji X-Pro1:

Japan Photo: 14490,-

FotoVideo: 14495,-

D3s:

Japan Photo: 35985,-

FotoVideo: 35990,-

Det er mulig du ser på helt andre produkter eller kategorier, men jeg skulle gjerne visst hva FotoVideo er så dyre på i forhold til andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, hvorfor er det så viktig at X er dyrere/billigere enn Y?

Kan man ikke handle hvor man vil, uavhengig av meningene til andre?

Gode spørsmål. Jeg sitter med et inntrykk at for noen, så er det viktigste å betale minst mulig for en vare. Er det billigere et annet sted, så har de gjort en dårlig deal (selv om det er kun snakk om 5 kroner).

Jeg selv synes at god service i butikk betyr en del og er villig til å betale litt ekstra for det.

Det er ikke dermed sagt at man ikke skal gjøre litt grunn-research før man går ut å handler ...

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, hvorfor er det så viktig at X er dyrere/billigere enn Y?

Kan man ikke handle hvor man vil, uavhengig av meningene til andre?

Gode spørsmål. Jeg sitter med et inntrykk at for noen, så er det viktigste å betale minst mulig for en vare. Er det billigere et annet sted, så har de gjort en dårlig deal (selv om det er kun snakk om 5 kroner).

Jeg selv synes at god service i butikk betyr en del og er villig til å betale litt ekstra for det.

Det er ikke dermed sagt at man ikke skal gjøre litt grunn-research før man går ut å handler ...

Selvsagt er service viktig og langt viktigere enn å spare 10-15 kroner , poenget mitt er at når en butikk er blandt de dyreste og heller ikke har imonert meg med servicen deres, ja da finner jeg en annen, men som sagt det er mitt syn på saken :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...