Gå til innhold

D700 - Kjøpe brukt eller vente på nytt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et D90 nå, så dette vil være lite meningsfullt.

Har et D90

D90.

Så nei, kjøper ikke DX. Skjønner ikke hvorfor dere kommer med disse forslagene, da jeg ikke ba om verken D800 eller DX. Jeg spurte ganske enkelt om råd i forhold til ny- og bruktmarkedet.

Forøvrig er jeg helt enig med Jarlsberg. En annen ting å tenke over er hvem av oss er det som egentlig trenger 36 MP? Jeg vet at jeg ikke gjør det, siden jeg bare er entusiast.

Lenke til kommentar

Forøvrig er jeg helt enig med Jarlsberg. En annen ting å tenke over er hvem av oss er det som egentlig trenger 36 MP? Jeg vet at jeg ikke gjør det, siden jeg bare er entusiast.

:) Jeg bare tullet litt. Om du skulle gåt MF kunen du like gjerne spart penger og kjøpt D4 ;)

Jeg ville ikke gamblet på at man får tak i ny D700 til høsten f.eks. Men det kommer nok mange (godt) brukte på bruktmarkedet fremover.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg først skulle prøve hos Japanfoto, siden de har en utstillingsmodell stående i hyllen. Hvis de ikke vil selge den nå, så kan det hende at jeg får gjort en avtale om kjøp når lageret deres er tomt.

Lenke til kommentar

D700 er vel fortsatt et kjempegodt kamere, det ble vel neppe vesentlig dårligere fordi D800 kom ut, problemet er som sagt at de som eier dem har direkte fantasipriser på bruktmarkede.

Her er det vel noen som sliter med finansiering av D800 og tror de skal selge D700 til overpris med å være litt tidlig ute.

Med litt is i magen tror jeg du vil klare å finne D700 ned mot 10 000 om ikke så lenge , bare vent til "panikken" brer seg og de som skal kjøpe D800 bare må bli kvitt D700 :cool:

• Liker 1
Lenke til kommentar

D700 er vel fortsatt et kjempegodt kamere, det ble vel neppe vesentlig dårligere fordi D800 kom ut, problemet er som sagt at de som eier dem har direkte fantasipriser på bruktmarkede.

Her er det vel noen som sliter med finansiering av D800 og tror de skal selge D700 til overpris med å være litt tidlig ute.

Med litt is i magen tror jeg du vil klare å finne D700 ned mot 10 000 om ikke så lenge , bare vent til "panikken" brer seg og de som skal kjøpe D800 bare må bli kvitt D700 :cool:

her er et til 10500 ser jeg.

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=167855

Lenke til kommentar

Helt enig! og det er en annen gruppe også, dem som oppgraderer fra D700, D3, D3S til D4..
Lenke til kommentar

Helt enig! og det er en annen gruppe også, dem som oppgraderer fra D700, D3, D3S til D4..

Kommer til å beholde D3s selv om jeg kjøper D4; kvitter meg med D3s når D4s kommer :) Ingen poeng å ha flere av siste modell, men på en annen side er det praktisk å skifte ut det eldste før det er helt verdiløst.

Lenke til kommentar

Det gikk ikke så bra alikevel. Selger "tok feil" av meg og en annen kar, så han endte med å selge det til han istedet.

innen 1 mnd så vil du ha ett D700 for 10k, eller rett under, så det er bare å være tålmodig.

Det kan bli en grei vår for folk som ønsker å kjøpe ett brukt Fx :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...