Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søke om personskadeerstatning etter dårlig tannlege arbeid

muummi

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen her som har litt greie på dette med personskadeerstatning?

Det har seg sånn at, jeg igjennom hele mitt 22 år lange liv har gått til en tannlege på hjemplassen min der jeg kommer ifra. Men i fjor så byttet jeg tannlege grunnet flytting.

Når den nye tannlegen min fikk se reøntgenbildene av tennene mine, så kunne han ikke skjønne hvilken tulling av en tannlege jeg hadde gått til oppigjennom åra. Han hadde nesten ikke sett så dårlig arbeid før. Den gamle tannlegen min hadde nemmelig ikke fylt igjen fyllingene mine skikkelig slik at det er hulrom i de tennene jeg har fyllinger....

Jeg fikk beskjed om at dette ikke er vits å fikse på det så lenge det ikke skaper problemer for meg.

Men nå for litt siden så snakket jeg med noen, og hun mente at jeg burde prøve å søke om personskadeerstatning. Noen som tror jeg vil kunne komme noen vei med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Er det noen her som har litt greie på dette med personskadeerstatning?

Det har seg sånn at, jeg igjennom hele mitt 22 år lange liv har gått til en tannlege på hjemplassen min der jeg kommer ifra. Men i fjor så byttet jeg tannlege grunnet flytting.

Når den nye tannlegen min fikk se reøntgenbildene av tennene mine, så kunne han ikke skjønne hvilken tulling av en tannlege jeg hadde gått til oppigjennom åra. Han hadde nesten ikke sett så dårlig arbeid før. Den gamle tannlegen min hadde nemmelig ikke fylt igjen fyllingene mine skikkelig slik at det er hulrom i de tennene jeg har fyllinger....

Jeg fikk beskjed om at dette ikke er vits å fikse på det så lenge det ikke skaper problemer for meg.

Men nå for litt siden så snakket jeg med noen, og hun mente at jeg burde prøve å søke om personskadeerstatning. Noen som tror jeg vil kunne komme noen vei med dette?

Har du skader av det? Smerter osv? Og ikke minst,har du betalt for disse behandlingene? tror nok ikke du får noe erstatning med mer du kan dokumentere det du kaller "personskade" i form av nedsatte funksjoner i munn.Kroniske lidelser osv.Men men vet jo aldri heller da.

Lenke til kommentar

For å være seriøs:

Be den nye tannlegen gi deg attest på denne påstanden, skaff deg advokat, gi beskjed til det gamle tannlegekontoret, og start den legale utpressingen.

Vis det går galt, så er det det gamle tannlegekontorets sin regning det skal stå på, så det er veldig viktig å skaffe papirer og rettsorde før du trenger dem...

tralalala

Lenke til kommentar

Fant følgende på tannlegeforeningens nettsider, kan vel muligens være smart å følge tannlegenes spilleregler?

Ikke fornøyd?

Dersom du ikke er fornøyd med den tannbehandlingen du har fått, skal du alltid henvende deg til tannlegen din først. Mangelfull informasjon eller misforståelser mellom partene er en vanlig årsak til at det oppstår problemer, og ofte kan saken løses i minnelighet bare ved å ta kontakt på nytt.

Den norske tannlegeforenings klagenemnder behandler dessuten klager på behandling som er utført hos privatpraktiserende tannleger som er medlemmer i NTF. Mer informasjon om NTFs klageordning og kontaktpersoner i ditt distrikt finner du her. Klage på behandling utført i Den offentlige tannhelsetjenesten kan rettes til tannlegen eller fylkestannlegen i fylket der du bor. Oversikt over landets fylkestannleger kan du finne under Nyttig på høyre side her. Klager kan også rettes til Helsetilsynet i fylket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...