internet wizard Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 jeg lurer på hva hvu er og hvordan hvu fungerer. jeg har lest på hvu's hjemmeside. lurte også på om det er en hvu gruppe? i kr.sund området? hvordan er det med innmelding? og er det påkrevd med oppmøte hver gang? jeg bor ca 1 og en halv time fra byen, så det er ikke sikkert jeg kan møteopp heletiden. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 *Host*hark*Google*kremt* Avdelinger FAQ Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 *Host*hark*Google*kremt* Avdelinger FAQ har vert på den faq'en og de linkene til avdelingene funker ikke... Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 jeg lurer på hva hvu er og hvordan hvu fungerer. jeg har lest på hvu's hjemmeside. lurte også på om det er en hvu gruppe? i kr.sund området? hvordan er det med innmelding? og er det påkrevd med oppmøte hver gang? jeg bor ca 1 og en halv time fra byen, så det er ikke sikkert jeg kan møteopp heletiden. Hvu er kort forklart en ungdomsversjon av speideren. Hvis du lurer på om det er en gruppe i ditt område kan du ringe dem og høre. Dersom det finnes er de sikkert strålende fornøyd om noen dukker opp i det hele tatt. Mye merkelige vesener som søker mot HVU. Jan Helge Andersen og Viggo Kristiansen var for eksempel meget aktive HVUere. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 coyoteulf, snakker om å spre fordommer og feilinformasjon. Ungdomsversjonen av speideren, som drar inn 5 - 7 åringer? HVU er mer en basic innføring til enkelte militære ferdigheter, dog ikke noe stridsrelatert trening. Man lærer å sette opp kneppetelt som brukes i forsvaret, førstehjelp og litt skyting med AG-3 for å nevne noe.. Har vært hjelpeinstruktør for HVU noen få ganger nå, og har truffet mye bra folk, både på ledersiden og blant ungdommene selv. Kan være en liten "tjuvstart" på rekrutten å ha deltatt i HVU, og du får en liten smakebit på livet i grønt. 1 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Ungdomsversjonen av speideren, som drar inn 5 - 7 åringer? Ja? Speideren er for barn, og HVU altså heimevernets ungdom er for nettopp ungdom. Friluftsliv, førstehjelp, telt og slikt. Samme som speideren. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå