Tom&Jerry Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Okey. Jeg sitter her og river meg i håret av min egen dumhet og også delvis over hvordan systemet er laget. Det har seg slik at jeg har stryk i et fag for å innesitte generell studiekompetanse. Har gode karakterer ellers. Tenkte å melde meg opp som privatist i dette faget nå til våren for å søke høyskole/universiet til høsten 2012. Har nå vært i militæret og jobbet 2,5 år, så jeg er rimelig klar for skolebenken igjen og med et mål om en tittel innenfor et yrke etterhvert. Når jeg nå skal sjekke litt rundt finner jeg følgende tekst på privatistWeb "PrivatistWeb er sperret for registrering av eksamensoppmeldinger og registrering av nye brukere i perioden fra 01.02.12 til og med 31.08.12 " For meg betyr dette at fristen for å kunne melde seg opp til eksamen for våren 2012 allerede er 01.02.2012 (noe jeg aldri kunne forestilt meg) Igjen betyr dette at jeg nå blir tvunget til å drive dank i 1 år til før jeg kan gjøre som jeg vil - studere. Tror jeg river av meg håret her jeg sitter. FØRSTE I ANDRE for eksamener til våren!? Mulig jeg er komplett dum, men jeg hadde minst trodd fristen var ut Mars. Hva skal de byråkratirottene med flere måneder forberedelser? Legge ut nok ark på pultene og rekke å vaske rommet det skal avholdes eksamen i? Beklager for min frustrasjon, men dette var et dypt dypt hakk og strek i min regning. Er det ingen som helst muligheter for å kunne avlegge en eksamen nå til våret slik jeg kan få studert til høsten av? Privatistskoler melder vel også via privatistweb? Eller? Akademiet for eksempel. Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Stemmer, det er for sent å melde seg opp til våren 2012. 3 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Faen. Enkelt og greit faen. Lenke til kommentar
El cartucho Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ta kontakt med nærmeste videregående skole (eller eksamenskontoret) så fort som mulig (les: i morgen tidlig), og forklar situasjonen din. Jeg kan langt i fra garantere at det fører frem, men har hørt om flere som har fått tøyd fristen litt, og det er definitivt verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå