aBadMan Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 @aBaDmAn91 Fikk du installert 3DS Max? Hver gang jeg prøver får jeg bare melding om at installeringen fikk problemer og så får jeg mulighet til å sende melding om det til Autodesk.. Jeg fikk ikke registrere 3ds max, jeg bruker den 30dagers trial... irriterende, men håper jeg får registrert den snart. Men jeg hadde ikke noe problemer med selve installasjonen. Jeg tror det skal gå greit å bare trykke ja på alt, jeg merket ikke noen feil da jeg brukte en mod som jeg la inn. Spørsmål: Det vil si at også du får feilmeldinger? Bare trykket ja på alt jeg også.. er ikke så mange ganger da.. 5?! Takk EDIT: Beklager dobbeltposten! Det kan hende at det er en liten bug i Creation Kit, irriterende ja... men tror ikke det er noe problemer. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar! Et lite spørsmål: La oss si at jeg vil legge til en kiste eller to til Breezehome, just for fun.. Så klikker jeg på Skyrim.esm som masterfil, og breezechest.esp og setter den som aktiv fil.. Er det da for meg bare å finne BREEZEHOME-CELL-en, og redigere og legge til kister der og sånn!? Jeg føkker vel ikke til noe da? Siden jeg har "breezechest.esp" som ACTIVE file!? Da kan jeg bare ha det "morsomt" med alle andre cells, fordi det blir lagret i breezechest.esp !? Right!? Takker så meget! Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg tror det bare blir lagret i den esp-filen som er aktiv. Men så er jeg ikke noe god med Creation Kit Da har jeg laget min første mod... en VELDIG simpel mod... Chair for Lydia Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Er det noen store revolusjonære mods som har kommet med creation kitten til nå? Er sånn smått innom nexus og sjekker siden jeg ikke kan spille skyrim atm ^^ Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvordan gjør man armor mulig å crafte? Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Hmm jeg har flere ideer til en quest mod, men jeg skal bare lage en enkel først. Jeg skal begynne å lage en "dungeon" nå. Etter at jeg har lært meg litt mer med å lage plasser, så skal jeg kanskje skrive litt om questen og prøve meg på dialog osv. Hvordan gjør man armor mulig å crafte? Jeg prøvde å finne ut av det med silver weapons, men fant ikke ut av det :/ sorry... Prøv å spør i Nexus forums eller Bethesda sitt offisielle forum! Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Var ikke så komplisert. Under Items kategorien finner du Constructible Object og legger til det du vil der Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Var ikke så komplisert. Under Items kategorien finner du Constructible Object og legger til det du vil der Oh ok, takk for at du sier ifra da har jeg lært det Ganske morsomt å bruke Creation Kit når man faktisk greier å lage noe! ;P Endret 11. februar 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg holder på å "fikse" Housecarls. Lydia er så og si ferdig... la den modden ut for noen dager siden. Better Lydia AI Da sitter hun ikke bare på rommet ditt og hun legger seg faktisk om kveldene. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Dette har egentlig ingenting med CK å gjøre, men... Er det vanskelig å (re)designe rustninger, klær, våpen og sånt? Hva bruker man av programvare? Jeg har aldri prøvd før, men kunne kanskje tenkt meg å pusle litt med enkelte detaljer jeg ikke er helt fornøyd med. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg har faktisk ikke helt peiling.. men, har liksom alltid trodd at det var snakk om 3D Studio MAX, eller lignende.. men, igjen, jeg vet ikke og gjetter egentlig mest! ..skulle kanskje ha latt være å svare da.. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Dette har egentlig ingenting med CK å gjøre, men... Er det vanskelig å (re)designe rustninger, klær, våpen og sånt? Hva bruker man av programvare? Jeg har aldri prøvd før, men kunne kanskje tenkt meg å pusle litt med enkelte detaljer jeg ikke er helt fornøyd med. Hehe så lenge at det har noe med å lage noe... så er det jo greit Det de fleste bruker er Blender, Nifskope og Gimp... Jeg har prøvd litt, men har ikke fått til enda. :/ Mange bruker også 3DS Max og Photoshop, men det koster jo en formue! Her har du en tutorial på hvordan du kan lage armor: Creating an armour for Skyrim. Part 1 Jeg har ikke prøvd den enda, men den er veldig detaljert. Dette er for enklere armors (tror jeg): How to add Standalone Armor Edit: han som laget denne Lore Friendly Armor Pack brukte den siste guiden. Endret 14. februar 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Oppdatert tråden litt. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Ganske fornøyd nå har greid å lage en 2handed versjon av blades katana Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg legger ut et tips på hvordan du lager en follower. Pga mye tekst, så legger jeg den i spoiler. Have fun! How to Create an NPC Follower Steps: 1. Load Skyrim.esm and set your .esp file to active plugin. 2. Navigate to the Actors list in the Object Window 3. Right-click within and select "New" from the context menu, which launches the Actor menu. 4. Choose an ID, for example, "NewFollower," as well as a Name, Short Name (used for dynamic quests), Race, and check "Female" if you want to make the NPC female (the default is male). 5. Check the "Unique" box and "Essential" if you want to make the follower Essential (cannot be killed), or "Protected if you want to make them Protected (drops to one knee when health is low and can only be killed by the player). 6. Navigate to the Factions tab within the Actor menu. 7. Right-click within the box labeled "Factions and Ranks" and select "New," launching a new box with a list of factions. 8. Filter the list for "follower," select "CurrentFollowerFaction" and press "OK" 9. Repeat steps 7 and 8, this time selecting "PotentialFollowerFaction" 10. Click on the "Rank" entry for Current Follower, press F2 to edit and change the rank from "0" to "-1" 11. Navigate to the "AI Data" tab on the Actor Menu and change "Assistance" to "Helps Friends and Allies" in the dropdown box. 12. Navigate to the "Inventory" tab on the Actor Menu and select a Default Outfit. You may need to click on the Preview check box below in order to make the Preview window update with the selected outfit. 13. Right-click within the "Inventory" list box in the center of the Inventory tab and select"New" in order to add additional inventory items and weapons. 14. To modify the character's face, body and hair you may click the relevant options on the tabs "Character Gen Parts" and "Character Gen Morphs" 15. When satisfied with the appearance, click "OK" on the Actor Menu. 16. Within the Object Window, navigate to Character->Relationship, then right-click on the list of relationships and select "New" opening the Relationship menu. 17. Choose a relationship ID (for example "NewFollowerRelationship") 18. Change the Parent NPC from "NONE" to match the ID of the follower NPC you created above (for example "NewFollower") 19. Change the Child NPC from "NONE" to "Player" 20. Change the Relationship Level from "NONE" to "Ally" and click "OK" 21. Within the Cell View window, choose a cell where the NPC will be based (for example, DragonBridgeFourShieldsTavern) and double click to open the cell in the Render Window. 22. From the Object Window, drag your new NPC follower (from the Actors list) over to the Render Window. 23. Save your plugin and test by launching Skyrim and visiting the cell in-game. If you don't currently have another follower, there should be a dialogue option to "Follow me. I need your help." Kilde: Tip of the Day - Making Your Own NPC Follower Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Denne linken er viktig om du vil lære mer om modding. Skyrim School Her får du oppgaver fra en lærer om hva du skal gjøre. Når du består oppgaven så kan du gå videre til neste oppgave. Om du vil vite hva de kan lære deg, så er det: Creation Kit Basics Character Design Level Design Programming Quest Design & Dialogue Graphic Artistry 3D Craftworks Edit: Jeg la til disse i førsteposten, og direktelinker til de forskjellige klassene. Endret 25. februar 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Noen som aner hvordan jeg fikser ord/bokstaver som forsvinner her og der? Endret 17. mars 2012 av Weir Lenke til kommentar
Tamriel Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Tenkte noen kunne ta seg tid til å lage * AK47 MOD, Dovakhiin kan gå med Ak47 * Nye shouts * Nye spells * Sneak Armor * Flere folk * Flere dyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå