Gå til innhold

Hvorfor hakker NRK nett TV?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem. Bruker Firefox med Windows Media Player plugin. Problemet består selv om jeg putter URLen direkte inn i WMP uten å gå via nettleser. Jeg er også 100% sikker på at jeg har mer enn kraftig nok maskin og internettilkobling.

Endring av bufferstørrelse i WMP-innstillingene hjelper heller ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sliter med det samme selv, har gått ned på middelskvalitet under innstillinger for å i det hele tatt få sett ferdig et program. Det er det samme midt på natten som midt på dagen. Lyden fungerer bra men bildet begynner å hakke etter ett halvtminutt ca, bildet blir statisk i ca 15 sek, før et nytt bilde blir statisk i nye x antall sekunder

Har testet det i 3 nettlesere og 3 forskjellige PC uten at det har løst seg. Så jeg aner ikke mine arme råd. Nei, de har noe å lære av Tv2's Sumo, opplever kvaliteten der langt bedre. Hadde kanskje vært bedre om vi som betaler lisensavgiften hadde fått oss brukernavn/passord...?

Føler jeg fikk problemet da jeg gikk over til fiber(og annen ISP) uten at jeg er 100% sikker på den saken.

Har ikke orket å ta steget med å kontakte NRK angående problemet, kanskje noen her gjør det?

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Takk for tips. Bare synd jeg ikke kan unngå å måtte installere silverlight. Det var i utgangspunktet noe jeg ikke ville ha på maskinen min. Ikke fordi det er laget av MS, men fordi det er en plugin jeg vil trenge til én enkelt videospiller som jeg bruker i ny og ned, og det finnes løsninger som fungerer med pluginer som er mye mer utbredt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For min del går det helt greit å se nye programmer som ligger på nettv...

Problemene derimot melder seg om jeg vil se på noe eldre som ligger ute. Ønsker jeg f.eks å se et program fra "Der ingen skulle tru at nokon skulle bu" sesong 2 ender det som regel med fryst bilde og fortvilelse....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...