White Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Lyden hakker innimellom når jeg spiller og winamp står på i bakgrunnen. Begynner å bli irriterende fordi det virker inn på bevegelser i spill oxo. Dette skjer helt random ... Noen forslag? Har et gammmmelt soundblaster live kort med nyeste drivere fra creative, men driver datoen sier 24.07.2002 O.o wtf Kan det være disk access som skaper dette? Har en litt gammel WD disk Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Dersom du har et A7N8X Deluxe, hvorfor ikke bruke lyden som du har onboard ? Selvfølgelig må man ha nyeste Bios, nForce drivere etc Lenke til kommentar
White Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Dersom du har et A7N8X Deluxe, hvorfor ikke bruke lyden som du har onboard ? Selvfølgelig må man ha nyeste Bios, nForce drivere etc Jeg er avhengig av å kunne bruke midi inn/ut på live kortet slik at synthen min kommuniserer med cubase :-? Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Du kjører Midi via MPU'en som er på 'joystick' porten på SB kortet regner jeg med. A7N8X har også midi via gameport'en, du må inn i Bios for å slå på denne funksjonen, der kan du velge om du ønsker port 330 evnt 300, samt IRQ 5 evnt 10. Tar jeg ikke feil så har du støtte for DLS og SoundFont samples med den interne 'synthen', så du har jo den muligheten også. Master keyboardet og XG modulen min ligger å samler støv for tiden, så er ikke helt oppdatert i Midi verden. I alle tilfeller så skal du jo kunne bruke kun MIDI fra SB'en, og ha annen gromlyd fra utgangene på hovedkortet. Lenke til kommentar
White Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Da ville jeg trengt et ekstra midi-interface til å koble til joystick porten. Sblive kortet mitt kom i 2 deler (lydkort og midi interface som kobles fra lydkortet, ikke joystick porten) Om jeg skal bruke onboard lydkortet må jeg kjøpe nytt midi interface (har enda ikke fått til å bruke både live kortet + onboard og samtidig få lyd) Men skal uansett teste onboard kortet for å se om lyden blir noe bedre i spill. Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Det du trenger er en midi kabel med DIN plug i ene enden, og gameport i andre, så vil det fungere med alle typer lydkort som har MIDI på gameport. Komplett har et slikt sett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=4&s=pl Det finnes også USB til Midi kabler, men jeg kjenner ikke til noen forhandler av slike i norge. Lenke til kommentar
White Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Takker for info... skal sjekkes ut Onboard lydkortet fungerte fint det bortsett fra en del skurring innimellom. Har hørt om flere med dette problemet og regner med jeg bare trenger å oppgradere driverene.. noen som vet om noen drivere som fikser dette og eventuelt hvor jeg finner disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå