lasse_hansen87 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei sann Har kjøpt meg en nettverksdisk, og hadde noen spørsmål. Oppsettet mitt ser slik ut: Router/modem ifra nextgentel, ifra denne har jeg en kabel bort til en d-link switch, eller hva jeg skal kalle det. Denne d-link boksen er satt opp slik at den kun sender ut trådløse signaler, til f.eks laptop, og lignende. Mitt spørsmål da er, lønner det seg å koble denne nettverksdisken til selve routeren, denne har 4nettverks uttak bak, eller lønner det seg å koble disken inn d-link boksen? D-link boksen er også satt opp til at routeren ordner alt av ip adresser ig lignende, så d-linken boksen er egentlig bare et tilkoblingspunkt for trådløse enheter. Men jeg kan også koble inn harddisken her å. Hva blir mest riktig? Eller er det akkurat det samme? Håper på fort svar, da jeg nå sitter med kabelen i hånda og lurer på hvilken boks jeg skal koble den til. Hehe. Takk på forhånd;) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Du må se på de to routerne du har og finne ut om noen av de har gigabitporter. Det vil bli raskest overføring på LAN om du kobler maskinene til gigabit og ikke 100Mbit som du sikkert har på routermodemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå