Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

klarte ikke la kniven ligge.. :/

Misamisa

Anbefalte innlegg

Synes det har lite betydning å nevne at man ikke bare skader seg selv men alle andre som er glad i deg.

Du får synes det. JEg vet at jeg sitter her i dag på grunn av at jeg ikke klarte å såre mine kjære lengre.

Etter en stund så begynte jeg faktisk å finne blodig papir og sånt på soverommet jeg delte med min yngre søster.. det VERSTE AV ALT ER Å TRO AT MAN HAR PÅVIRKET DEM SÅNN :( Barn plukker opp mer enn man tror, dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt på å kanallisere dine følelser på andre måter? Jeg fant stor trøst i å skrive dikt og korte fortellinger, så la jeg det ut på dikt.no. På samme tid så får noen ''vite'' at du har det vondt, men du kan skjule deg bak anonymiteten.

Vet ikke helt hva jeg føler om oppfordring til selvskading heller.. Jeg er ikke sikker, men som med all annen avhengighetsskapende rus så vil man vel prøve å gå lenger og lenger for å prøve å prøve å få til følelsen de fikk ''første gang''? Det er forresten grunnen til hvorfor folk tar overdose. De jakter på en følelse de aldri vil få igjen.

Jeg gjør det men det er ikke like effektivt som kutting. For det gjør ikke noe vondt. Når man skriver dikt kjenner man ikke smerten. Ja det er problemet man går bare lenger og lenger. For til slutt føler man ikke smerten å må gjøre enda typere.. sukk

Lenke til kommentar

Synes det har lite betydning å nevne at man ikke bare skader seg selv men alle andre som er glad i deg.

Du får synes det. JEg vet at jeg sitter her i dag på grunn av at jeg ikke klarte å såre mine kjære lengre.

Etter en stund så begynte jeg faktisk å finne blodig papir og sånt på soverommet jeg delte med min yngre søster.. det VERSTE AV ALT ER Å TRO AT MAN HAR PÅVIRKET DEM SÅNN :( Barn plukker opp mer enn man tror, dessverre.

Så bra du klarte slutte ^^

Lenke til kommentar

Jeg gjør det men det er ikke like effektivt som kutting. For det gjør ikke noe vondt. Når man skriver dikt kjenner man ikke smerten. Ja det er problemet man går bare lenger og lenger. For til slutt føler man ikke smerten å må gjøre enda typere.. sukk

Tja.. jeg husker det som veldig smertefult. Jeg skrev mye om hva som gjorde at jeg ble så destruktiv i utgangspunktet, og ofte etterpå så følte jeg meg så ''renset'', så 'tom', om så for bare en liten stund. Det er som å rive opp sårene, det blir så intenst, og til slutt så er du nummen igjen.

Lenke til kommentar

Tja.. jeg husker det som veldig smertefult. Jeg skrev mye om hva som gjorde at jeg ble så destruktiv i utgangspunktet, og ofte etterpå så følte jeg meg så ''renset'', så 'tom', om så for bare en liten stund. Det er som å rive opp sårene, det blir så intenst, og til slutt så er du nummen igjen.

:/ bra du ikke gjør det lenger.. (så vidt jeg vet)

Lenke til kommentar

Hva oppnår du(TS) med å kutte seg?

Hvorfor vil du oppleve smerte?

Jeg syns det er så vondt å slite psykisk fordi alt går i tankene, hodet mitt blir bare i surr og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre på en måte. Så den eneste måten å få bort all den psykiske "smerten" er å få smerten til å bli fysisk for da konsentrerer jeg om det fysiske smerten og ikke psykiske. Og jeg føler meg fri for en stund, men så blir smerten borte å jeg må gjøre det på nytt for å få ny effekt.. en ond sirkel.

Lenke til kommentar

Hva oppnår du(TS) med å kutte seg?

Hvorfor vil du oppleve smerte?

Jeg syns det er så vondt å slite psykisk fordi alt går i tankene, hodet mitt blir bare i surr og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre på en måte. Så den eneste måten å få bort all den psykiske "smerten" er å få smerten til å bli fysisk for da konsentrerer jeg om det fysiske smerten og ikke psykiske. Og jeg føler meg fri for en stund, men så blir smerten borte å jeg må gjøre det på nytt for å få ny effekt.. en ond sirkel.

Har det vært slik fra dag 1, eller begynte det på ett tidspunkt?

Lenke til kommentar

Eg kan forferdelig lite om dette emnet, men har du prøvd isvatn i staden for skjæring?

Dersom målet er smerte som distraksjon så er dette ein mykje meir rasjonell tilnærming til problemstillinga.

Isvatn er ein vellbrukt metode for å fremskaffe smerte av både mild og sterk grad på ein relativt trygg måte ved å putte hånda i ein bolle med vatn og isbitar.

Det er sjølvsagt ikkje 100% risikofritt sidan du kan pådra deg hypotermi dersom du held hånda i isvatnet for lenge, men risikoen for uhell er mykje mindre enn den er med bruk av kniv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...