Glennski Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei Noen som har erfaring med w3Schools sine sertifikater? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Nei, men ser at de er veldig veldig basic. W3Schools har et forferdelig rykte, og nevner du dem i et jobbintervju eller på en CV er det større sjangse for at det skader dine muligheter. Det er i alle fall min oppfatning. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Som marø sier, ser veldig veldig basic ut. Det hadde ikke imponert meg iallefall hvis noen hadde banka i bordet med w3schools-sertifisering. Datakortet (hvis det finnes lenger) imponerer ikke akkurat heller, og det stiller nesten på lik linje Kan likevel nevne at w3schools er en fin ressurs for nybegynnere, men ville ikke nevnt det i profesjonelle sammenhenger. Endret 8. februar 2012 av laserlars Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Er forsåvidt enig med dere der. Er et relativt basic opplegg. Men hvilke sider/utgivere innen programmering er det verdt å studere på? Kan man ta slike sertifikater på annen måte? Er det i det hele tatt noe poeng i å ta det? Litt kult å ha papirer på at man kan språket da, men må jo være en side man kan stole på faglig. Har kikket en del på htmldog.com, about.com osv.. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Når det kommer til html og css så er det nok mer interessant om du har en portfolio enn om du har sertifisering, tror jeg. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Tol HTML Quizen dems. 15 of 20 75% Almost! Study a little more and take the test again! Time Spent 6:05 Hvordan tror dere nivået her er i forrhold til sertfiseringen? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Men hvilke sider/utgivere innen programmering er det verdt å studere på? Online sertifisering har til nå ikke vært noe å trakte etter. Det skjer derimot en aldri så liten revolusjon nå, hvor de store utdanningsinstitusjonene som Cambridge og MIT begynner å tilby online kurs som er helt åpne for hvem som helst og helt gratis. Se http://web.mit.edu/newsoffice/2011/mitx-faq-1219.html . De skal visstnok også kunne gi deg en sertifisering ved endt kurs, men mulig det koster en liten slant (har ikke sjekket). Noen arbeidsgivere ser nok på sertifiseringer, og det kan være greit å ha om man mangler utdannelse/erfaring, men å ha noe "virkelig" å vise til, noe du har gjort, er langt bedre. De fleste arbeidsgivere vil også teste dine kunnskaper, uavhengig av hva du kan på papiret, så i praksis går det som regel an å si klart å tydelig hva du kan, uten å skrøne på deg noe, og du vil da ikke stille noe dårligere enn en som har noen "uoffisielle" sertifiseringer. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 + at en slik w3c sertfisering kan fakes svært enkelt, så det beviser egentlig ignenting. Om jeg får en venn til å "se på" mens jeg "ikke jukser" så er det jo ingen som vet om jeg egentlig har jukset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå