privinius Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei! Jeg har planer om å søke meg som Lærling Befal, Dataelektroniker, og jeg ble litt nysgjerrig angående de prøvene som kommer senere. Jeg vet det blir noen fysiske tester, men utenom det, hva slags andre prøvelser vil komme? Er det f.eks noe man kan begynne å øve på nå, som f.eks diverse teoretiske tester? Mvh Privinius! Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Hm, har sjekka litt rundt på forsvaret.no, men kan ikke finne noe om det. Står masse om de fysiske krava, men ikke noe annet såvidt jeg kan se. Skulle jo egentlig tro at det ikke er så mye man kan øve på egentlig, ettersom det vanligvis er logikk- og mattetester. Alt annet vil du jo til slutt få lært der inne, om det er det du mener? Endret 9. februar 2012 av solsvik2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Du må på FOS. Du må derfor blant annet løpe 3000 meter. Du vil få tester på ordlikhet, og diverse matematikk-spørsmål. Du får ikke lov til å bruke kalkulator. Spørsmålene går visst fra meget til lette til relativt vanskelige. Endret 9. februar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
privinius Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Takk for svar! Jeg har hørt at de prøver å "lure" deg litt under de psykologiske testene,derfor jeg lurte litt. Og forskjellige matematiske spørsmål går det jo f.eks an å øve på til en viss grad! Lenke til kommentar
Rune Moen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Takk for svar! Jeg har hørt at de prøver å "lure" deg litt under de psykologiske testene,derfor jeg lurte litt. Og forskjellige matematiske spørsmål går det jo f.eks an å øve på til en viss grad! Begynte du? Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hvis du ikke fikk over 5 (var det karakter 5?) i karakter fra sesjon på psykologiske tester (raven, tallrekker og ordliktest) må disse testene gjennomføres på nytt. Eller hvis du ikke har vært på sesjon.Tallrekker kan hvert fall være et tips å øve på, hvis du ikke har gjennomført det.Ellers er jeg usikker på om som lærling befal må gjennomføre de samme testene som de som søker krigsskole må ta, ala en engelsktest og matematikktest tror jeg det hva.Så har du jo fysiske testene som det står om på siden til forsvaret, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå