Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Testene til lederutdanning

privinius

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har planer om å søke meg som Lærling Befal, Dataelektroniker, og jeg ble litt nysgjerrig angående de prøvene som kommer senere.

Jeg vet det blir noen fysiske tester, men utenom det, hva slags andre prøvelser vil komme?

Er det f.eks noe man kan begynne å øve på nå, som f.eks diverse teoretiske tester? :)

Mvh Privinius!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, har sjekka litt rundt på forsvaret.no, men kan ikke finne noe om det. Står masse om de fysiske krava, men ikke noe annet såvidt jeg kan se. Skulle jo egentlig tro at det ikke er så mye man kan øve på egentlig, ettersom det vanligvis er logikk- og mattetester. Alt annet vil du jo til slutt få lært der inne, om det er det du mener? :ermm:

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar

Du må på FOS. Du må derfor blant annet løpe 3000 meter.

Du vil få tester på ordlikhet, og diverse matematikk-spørsmål. Du får ikke lov til å bruke kalkulator.

Spørsmålene går visst fra meget til lette til relativt vanskelige.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvis du ikke fikk over 5 (var det karakter 5?) i karakter fra sesjon på psykologiske tester (raven, tallrekker og ordliktest) må disse testene gjennomføres på nytt. Eller hvis du ikke har vært på sesjon.

Tallrekker kan hvert fall være et tips å øve på, hvis du ikke har gjennomført det.

Ellers er jeg usikker på om som lærling befal må gjennomføre de samme testene som de som søker krigsskole må ta, ala en engelsktest og matematikktest tror jeg det hva.

Så har du jo fysiske testene som det står om på siden til forsvaret,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...