nure2000 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei, jeg har bygget meg en PC og skal installere serverprogram på den, også har jeg 2 spørsmål angåede det. 1) Jeg skal bruke den til fildeling og skal koble 6 datamaskiner inn i den. Hvilket server program syenes dere jeg skal bruke? Tenkte litt på Windows Home Server/Small business. 2) Kan jeg samt bruke den til Minecraft server, Batlefield 3 server, og Black Ops server (visst det går ann ) Tusen takk for alle svar!! Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Om jeg skulle ha valgt nytt server OS i dag hadde jeg vel valgt CentOS eller FreeBSD. Sistnevnte støtter ZFS. Du kan sette opp en samba server på CentOS som skal gjøre det enkelt og greit og sette opp deling av filer til Windows. Merk at jeg ikke har erfaring med dette selv og dette er nok bare noe jeg har lest her og der. Men det er noe jeg skal prøve meg på når jeg finner det for godt og lære meg masse nytt. Minecraft server kan du også kjøre på omtrent hva som helst. Men Battlefield 3 servere er såvidt jeg veit ikke for alle. Edit: Retta litt opp i en feil, beklager dette. Endret 8. februar 2012 av Ascubal Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Liten digresjon: Er ikke ZFS på Linux eksperimentelt? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Jeg har kjørt Windows Server i et par år og det fungerer utmerket Så legger jeg dem bare helt enkelt til mappende-harddiskene på resten av Pc-ene mine. net use E: \\FLEMMING-5\I$ /user:administrator DetteErIkkeEgentligMittPassord_IRL net use X: \\FLEMMING-5\h$\UTORRENT_DL Og dem vil da mappes opp automatisk ved en senere anledning. Har dog commandsene lett tilgjengelig i en .bat om plutselig jeg skulle måtte skrive inn passord på nytt. Endret 7. februar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Tredjepartshosting av BF3- og COD:BO-servere er ikke mulig. Disse kan kun bestilles som en abonnementstjeneste gjennom autoriserte tilbydere. Her i landet er det Multigamer som hoster servere til BF-spillene, mens for COD:BO må du se til gameservers.com. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 CentOS støtter ikke ZFS, men nok av andre filsystemer. Ikke at jeg ville anbefalt noen å "sikre" dataene sine på ett OS de ikke har kjennskap til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå