Nilsen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Meldinger kan sprette opp i nettleseren selv om du ikke besøker nettsiden. Mozilla vil gi deg push-meldinger Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Skrives om Firefox, men viser bilde av Chrome *rister på hodet* 9 Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor ikke bare bruke RSS? Eller har jeg gått glipp av "en game changer" her? Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Et alternativ til RSS, men med flere muligheter. Flott at man kan ha det rett i nettleseren, istedenfor egen klient. iOS through Firefox Home Ikke greit når den bare har fake multitasking. IPC er jo totalt ukjent for iOS. Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor ikke bare bruke RSS?Eller har jeg gått glipp av "en game changer" her? Fordi RSS er bare en global XML fil. Push-meldinger kan være personlige meldinger om ting som bare berører din konto. Chatte-meldinger, nye e-postmeldinger, kalender-innslag osv. I tillegg regner jeg med at slike meldinger kan være en hjelp til mere finmaska meldinger. F.eks om du bare vil bli oppdatert om meldinger for en bestemt tjeneste eller hendelse. Men også når, og hvor du vil bli oppdatert. Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det gir litt mer mening ja, får melding i firefox om pm eller sitat på diskusjon.no f.eks Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Blir vel ikke lenge før Opera\Chrome henger seg på den bølgen der. IE derimot er vel litt trege på sånt. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Hvorfor ikke bare bruke RSS?Eller har jeg gått glipp av "en game changer" her?Fordi RSS er bare en global XML fil.Push-meldinger kan være personlige meldinger om ting som bare berører din konto. Chatte-meldinger, nye e-postmeldinger, kalender-innslag osv.I tillegg regner jeg med at slike meldinger kan være en hjelp til mere finmaska meldinger. F.eks om du bare vil bli oppdatert om meldinger for en bestemt tjeneste eller hendelse. Men også når, og hvor du vil bli oppdatert. Global XML fil? Kan lett gjøres dynamisk med mod-rewrite og tilpasses brukeren.ved session klarering. ex. www.dinside.com/rss/Ozwald/push.rss Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ikke dumt egentlig med tanke på Facebook, e-post, diskusjon.no og lignende. Lenke til kommentar
Denanonyme Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) *Slettet* Endret 10. juli 2012 av kopterduden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå