sbar8 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) hei! jeg skal bygge gaming pc til mellom 7 000- 10 000 kr. men så lurer jeg på om noen har en komplett deleliste som er på mellom 7 000-10 000kr? jeg har en liste men vil samenligne litt med andre deler. takk for eventuel hjelp byggepc.txt Endret 7. februar 2012 av sbar8 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ser greit ut det, vil tro du har endel å gå på budsjettmessig her, det jeg hadde lagt penger i da: Kabinett: CM Storm Trooper er ikke verdens beste kabinett akkurat, HAF X er et bedre valg. Strømforsyning: En XFX XXX Pro 750W vil gi deg modulæritet, bedre kvalitet, og vil sikkert vare et par år lengre. SSD: Største oppgradering du kan gjøre i en PC, 64GB Samsung SSD 830 vil være en enorm oppgradering. Lenke til kommentar
sbar8 Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 takk, for svar! jeg har oppdatert listen, der den bra ut nå? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ser ingen direkte problemer med den nei. Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg ville personlig gått for Asus P8Z68 pro vgen3 link: http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-gen3-z68-s-1155-atx/product/5010610909?intcmp=searchProvider_dacsa Dette er et hovedkort som har fått mange anbefalninger, og det er et hovedkort med mange tilkoblingsmuligheter. Dessuten har HK'et PCIexpress 3 som er den nyeste versjonen. Det er jo en fordel i fremtiden hvis du skal oppgradere! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg ville personlig gått for Asus P8Z68 pro vgen3 link: http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-gen3-z68-s-1155-atx/product/5010610909?intcmp=searchProvider_dacsa Dette er et hovedkort som har fått mange anbefalninger, og det er et hovedkort med mange tilkoblingsmuligheter. Dessuten har HK'et PCIexpress 3 som er den nyeste versjonen. Det er jo en fordel i fremtiden hvis du skal oppgradere! Veldig få som kommer til å oppgradere fra en i5-2500k til en i5-3570K, det er ikke en logisk oppgradering. Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg ville personlig gått for Asus P8Z68 pro vgen3 link: http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-gen3-z68-s-1155-atx/product/5010610909?intcmp=searchProvider_dacsa Dette er et hovedkort som har fått mange anbefalninger, og det er et hovedkort med mange tilkoblingsmuligheter. Dessuten har HK'et PCIexpress 3 som er den nyeste versjonen. Det er jo en fordel i fremtiden hvis du skal oppgradere! Veldig få som kommer til å oppgradere fra en i5-2500k til en i5-3570K, det er ikke en logisk oppgradering. Nei, men han skal kanskje det en gang i fremtiden, og da har han et nyere kort teknologisk sett enn hvis han går for sabertooth! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Nei, men han skal kanskje det en gang i fremtiden, og da har han et nyere kort teknologisk sett enn hvis han går for sabertooth! Men så er problemet at i5-3570K ikke ser ut til å bli en særlig solid oppgradering. Alt tyder på en brikkekrympning med 10% bedre ytelse og PCIe 3.0, det er ikke vits i å legge ut 1500 kr for det, det er ikke engang merkbart. PCIe 3.0 er ikke noe som vil begrense grensa på hvor kraftige skjermkort man kan ha, innen PCIe 3.0 er faktisk nødvendig for å nyttegjøre seg kraftige skjermkort vil en 2500k være skrap. Haswell skal få en ny sokkel (LGA1150 sannsynligvis), så det er heller ikke noe argument. Hadde det vært snakk om å kjøpe en i3-2100 nå, og oppgradere senere til en 3570K hadde det hatt noe for seg. PCIe 3.0 vil være mer markedsføring på linje med Hyperthreading eller hva SATA6GBPS er/var for to år siden. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Heisann. Ang kabinettet. Det du har valgt er et veldig kjøligt og STORT kabinett. Viss du vil ha et litt mindre, støysvakt og stilrent kabinett, så anbefaler jeg dette: http://www.dustinhome.no/fractal-design-miditower-define-r3-usb3-black/product/5010609063?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Nei, men han skal kanskje det en gang i fremtiden, og da har han et nyere kort teknologisk sett enn hvis han går for sabertooth! Men så er problemet at i5-3570K ikke ser ut til å bli en særlig solid oppgradering. Alt tyder på en brikkekrympning med 10% bedre ytelse og PCIe 3.0, det er ikke vits i å legge ut 1500 kr for det, det er ikke engang merkbart. PCIe 3.0 er ikke noe som vil begrense grensa på hvor kraftige skjermkort man kan ha, innen PCIe 3.0 er faktisk nødvendig for å nyttegjøre seg kraftige skjermkort vil en 2500k være skrap. Haswell skal få en ny sokkel (LGA1150 sannsynligvis), så det er heller ikke noe argument. Hadde det vært snakk om å kjøpe en i3-2100 nå, og oppgradere senere til en 3570K hadde det hatt noe for seg. PCIe 3.0 vil være mer markedsføring på linje med Hyperthreading eller hva SATA6GBPS er/var for to år siden. Greit... gidder ikke diskutere.. mente bare at man for samme prisen fikk et bedre hovedkort hvis man gikk for Asus Z68 enn hvis man gikk for Sabertoothen. Lenke til kommentar
sbar8 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 jeg gikk tilslutt for asusen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå