Gå til innhold

Win7-installasjon til SSD tryner i ACHI, men ikke i IDE

Aetius

Anbefalte innlegg

Jeg og fruen har hver vår Acer Timeline X 3820TG. For en tid tilbake kjøpte hun en SSd, av type 160 GB Intel 320, og satte den i laptopen i stedet for harddisken den kom med. Det fungerte helt fint i AHCI-modus, og Win7 Ultimate N ble greit installert og funket fint.

For noen dager siden kjøpte jeg meg en OCZ Agility 3 240GB med det samme for øye, men jeg har nå forsøkt å installere Win7 Ultimate N 14-15 ganger, og hver gang tryner installasjonen. Det kan nesten virke som om SSDen faller ut og maskinen plutselig ikke klarer å finne den. Dette skjer kun i AHCI-modus, og hver eneste gang. I IDE-modus går alt som det skal, men jeg vil jo helst at AHCI-modus skal funke da.

Og ja, jeg har lagt Acers AHCI-drivere på en minnepinne og peker Win7 til den underveis i installasjonen. Det hjelper ikke det pøkk.

Noen ideer, folkens?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med DigitalImpuls og ble enige med dem om å oppdatere firmwaren, og hvis det ikke funker tar de hele greia i retur.

Men så var det den oppdateringen da. Noen som vet om det kan gjøres via en USB-dock? Jeg vil helst slippe å åpne hovedmaskinen min i utrengsmål.

Lenke til kommentar

Jeg er den siste til å ta Sandforce SF-2281 i forsvar, men lurer likevel på om det i dette tilfellet kan ha vært snakk om en inkompatibilitet mellom brikkesett i maskinen din og SSD'en eller dens brikkesett/firmware, heller enn en feil på SSD'en. Løsningen er jo uansett den du har kommet frem til, nemlig å bytte til en annen type SSD. Samsung 830 hadde nok vært førstevalget mitt dersom den hadde vært lagervare da jeg kjøpte min Crucial M4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...