tomkjetil Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Kan en dataskjerm brukes som TV? Blir jeg innrapportert etter kjøp av skjerm? Vel, kanskje jeg beholder den gamle rør tv-en fra 99 likevel. Kjøpte den under studiene og den virker fortsatt. Det er av og til deilig å være sær og sur og ikke følge utviklingen, men før eller siden så går jo ting i stykker... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Dataskjermer er ikke lisenspliktige da de ikke har tv tuner innebygd. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvis du er interessert i bruke en pc skjerm som tv så må du uansett ha en mottaker/dekoder som du kobler till skjermen . Her vil HDMI /DVI være den enste tilkoblings-alternativet samt at du trenger også høytalere eller noe annet som spiller av lyden direkte fra dekoderen. Problemet dit er at dekodere likevel vil være lisenspliktig Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det er bare å kjøpe skjerm!! Du må ikke punge ut før du skaffer deg en dekoder eller et tvkort Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Hvis du er interessert i bruke en pc skjerm som tv så må du uansett ha en mottaker/dekoder som du kobler till skjermen . Her vil HDMI /DVI være den enste tilkoblings-alternativet samt at du trenger også høytalere eller noe annet som spiller av lyden direkte fra dekoderen. Problemet dit er at dekodere likevel vil være lisenspliktig Jeg har overtatt en dekoder for lenge siden. Mottar kun NRK på den, så det er et litt smalt kanaltilbud kan man si..... Jeg bruker mest internett og Livestation, og får sett nok TV på den måten. Lenke til kommentar
samco Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 pc skjermen jeg har har tv tuner Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 pc skjermen jeg har har tv tuner jeg har også sett noen et eller annet sted , men det er ikke så vanlig. jeg har hele tiden trodd at da var det snakk om analoge signaler. kan du bekrefte at du får inn de digitale signaler samt at det ikke bare er en tv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå