CustomTP Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Pcen min har i den siste tiden begynt å restarte/hengt seg i helt tilfeldige operasjoner. Den kan like godt henge seg i idle som i full load, da restarter den seg helt plutselig og windows, noen ganger post, starter ikke. ingen tydelige errors og heller ingenting som tilsier at det skulle være noe feil noe sted. Når den bare henger seg funger ingen ting, den blir bare varmere og varmere.. Den har til og med hengt seg slik i bios når jeg skulle starte den etter et heng. temp ved idle er rundt 30C og ved full load rundt 60C samme ligger skjermkortene på. specs: asus formula iv amd 1055t @ 3ghz 4x2gb dominator stock settings 2x xfx 6870 ace 750w psu wd 500gb - 7200 (c:) 2x wd 250gb - 5400 (d,e) coolit vantage alc 3 noctuna 120mm vifter Kjøpt win7 64bit (har ikke aktivert noen av overklokkings funksjonene på hovedkortet) Hva kan dette være, er avhengi av pc i studier og jobb og jeg har ikke "snøring" på hva dette kan være. Lenke til kommentar
mago Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) første trinn er å se om det er noen svar i eventlogga Start/kjør/EventVwr.msc sjå på system og progam loggen andre ting og sjekke er varmgang - minne (mem86 test) at den blir varmere ved heng tyder litt på virus/malwatre med høy cpu aktivitet Trykke Ctrl-alt-delete og sjekk cpu aktiviteten på program listen (hvis mulig) Skann PCen med malwarebyte og Endret 7. februar 2012 av mago Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Event loggen viser til en kritisk feil 41 - kernal power rundt da det skjedde sist, men det var fordi windows plutselig restartet og windows hang seg i oppstarten (når de kulene flyr rundt) og jeg måtte til slutt trykke på reboot. Bare noen små feil før.. Kjører en memtest i windows med et program som heter memtest fra hcidesign, kjører da 4stk samtidig uten noe feil, tempen ligger på rundt 40-50C på kjøleribben på de midterste brikkene. Da kjører jeg de på en volt på 1,65(stock) Nå har jeg også plugget ut det ene skjermkortet.. Men siden den også har hengt seg når jeg var i biosen, tror jeg ikke det er minne brikkene eller windows. På hovedkortet har jeg også slike status lys som lyser rødt hvis ikke pcen starter pga hw feil. Og her om dagen lyste første boot device, jeg restartet og fikk det på vga, restartet igjen så fikk jeg det på mem, restartet den siste gangen så fikk jeg det på cpu. Da slo jeg av da og startet igjen, så startet den og kjørte i toppen 1,5t så hang den seg igjen. Så måtte jeg restarte maskinen igjen og da må jeg restarte den igjen for å komme inn i windows explorer. Dette skjedde for noen uker siden.. Endret 7. februar 2012 av CustomTP Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 nå har jeg kjøpt ny psu og lagt inn windows på nytt, nå viser det seg at vannkjølingen min (coolit vant. alc) og viftene jeg har koblet på pwr/cha_fan/opt_fan ikke alltid starter. Er dette en feil på hovedkortet, siden jeg har luket ut alt annet som kunne bidra til *(se emne)*? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå