Gå til innhold

Verdi på PC med kraftig prosessor samt andre bra deler

Anbefalte innlegg

Hei, skal selge min gamle gaming PC, og jeg lurte på om noen kunne gi meg et pris anslag...

Har foreløbig lagt den ut på Finn for 5500,- men skrivd at den selges for 5000,- ved hurtig avgjørelse...

Er dette for mye?

Kabinett : Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort

Strømforsyning : Chieftec Super Series 650W PSU

Hovedkort : Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156

Prosessor : Intel Core i5 Quad Processor i5-750

Minne : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Skjermkort : Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Lagring : Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

CD/DVD : Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Thx in advance

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du troller, toweret koster jo omtrent 1k...

Ny maskin med bedre ytelse til 5k, sett opp for meg er du grei... Skulle likt og se i5, 8gb ram, bra nok skjermkort for bf3... og med den prisen på harddiskene ATM...

Nice try

Endret av Scyper
Lenke til kommentar

Det er ganske irrelevant om du betalte 20tusen eller 1 tusen for et kabinett, da det ikke er med på å øke ytelsen på PC'n din. I tillegg taper hardware seg ufattelig raskt i pris da det hele tiden er noe nytt som lanseres.

Har det vært interesse på finnannonsen din da?

Jeg har villet satt ned prisen en del til 2000-3000,- og se om interessen øker, gjør den ikke det må du gå enda lavere... Har du ikke OS på den så må du gå ned enda mer. Har du, er det også avghengig om du har 32/64bit.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Det er ganske irrelevant om du betalte 20tusen eller 1 tusen for et kabinett, da det ikke er med på å øke ytelsen på PC'n din. I tillegg taper hardware seg ufattelig raskt i pris da det hele tiden er noe nytt som lanseres.

Har det vært interesse på finnannonsen din da?

Jeg har villet satt ned prisen en del til 2000-3000,- og se om interessen øker, gjør den ikke det må du gå enda lavere... Har du ikke OS på den så må du gå ned enda mer. Har du, er det også avghengig om du har 32/64bit.

Jeg har 64bits OS, ja.

Endret av Scyper
Lenke til kommentar

Det er jo en grei PC. Det kan godt hende at folk på forumet her synes 5000 er mye for den PC-en, men det er ikke bare entusiaster på finn.no (jeg fikk solgt en gammel 32" ikke-HD flatskjerm på finn for 3000kr jeg hadde ikke gitt 500kr for den selv) så du skal ikke se bortifra at noen er villig til å betale den prisen.

Lenke til kommentar

scyper ikke vær bitter fordi man får lite for pcn sin når man selger. Hvis du selger til noen kompiser eller bekjente vil du nok få mer for pcen enn om du selger til ukjente på finn. Sett ned prisen til 3000.

edit. Link til annonsen?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Her er en tilsvarende ny maskin i dag:

dc3bf1842a239a0e836ee7d4e79e3faf.png

Mtp. at den er brukt, at noen av komponentene ikke er nyeste generasjon, og alderen i seg selv, vil jeg si det er rimelig med ca 50-60% av nypris for tilsvarende system i dag. Mao rundt 3000-3700.

Ettersom det er finn.no vi snakker om her ville jeg lagt den ut til 4500-5000 og latt potensielle kjøpere heller by seg nedover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil nå tro du værtfall kunne få 4 tusen for den, med OS i såfall.

Trenger ikke mye oppdatering på den før den kjører omtrent alt av spill.

Så forresten finn annonsen din, rimelig bra i grunn.

Lykke til!

Hmmmm.... Du ble medlem 18:03 idag og skriver positivt om pcen. Samtidig som du anbefaler pcen til en annen bruker på forumet og fremstiller den som et kupp for 4000 kr. Virker veldig som dette er en opprettet bruker fra Scyper. Isåfall helt latterlig!! Den pcen hadde jeg aldri gitt 4000 for.

Skjerp deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

En nerd hadde gitt 3000kr for den. Men de som ikke kan så mye om pc gir sikkert oppimot 5000kr. Jeg sitter også og ser på brukte pcer pga stramt budsjett. Men din er ikke aktuel mye pga svakt skjermkort.

til din opplysning så er HD 5850 (tro det eller ei) omtrent like kraftig som HD 6870... er ikke så veldig dårlig det da...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil nå tro du værtfall kunne få 4 tusen for den, med OS i såfall.

Trenger ikke mye oppdatering på den før den kjører omtrent alt av spill.

Så forresten finn annonsen din, rimelig bra i grunn.

Lykke til!

Hmmmm.... Du ble medlem 18:03 idag og skriver positivt om pcen. Samtidig som du anbefaler pcen til en annen bruker på forumet og fremstiller den som et kupp for 4000 kr. Virker veldig som dette er en opprettet bruker fra Scyper. Isåfall helt latterlig!! Den pcen hadde jeg aldri gitt 4000 for.

Skjerp deg!

Er det mulig............

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...