Gå til innhold

P4 2.8 800 fsb hvor varm skal denne være normalt?


suker

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg har relativt høye temperaturer spesielt på cpu. Den ligger på 56c ved normalt bruk og oppstart ca 54c. Noe jeg synes er noe i overkant. Har en mistanke om at det er noe galt med den?!?! Kan man reklamere på sånt?

 

Jeg klokker ikke nå, og har standard innstillinger. Trodde først kanskje hk leste cpu tempen feil, men innstallerte ett lian li termometer og det viser nøyenlunde like verdier. Nå kjører jeg boxed kjøling, med arctic silver III.

Har prøvd forskjellige måter å smøre på arctic silver, disse temperaturene er de beste. Prøvde med Swiftech(se sig) settet og da falt tempen med 2c. Noe jeg ikke synes var noe å satse på. Synes det bråker mer da. Problemet er at jeg har planer om å klokke denne cpu`en litt(endel) men med slike høye temperaturer tørr jeg rett og slett ikke.

 

Har også gpu kjøler til dette settet, noe som ikke akkurat var noe sjakk trekk 3c økning på cpu temp da. Så jeg kjører med min "gamle" Thermaltake Giant II noe som gir meg meget gode resultater på skjermkortet, det er bare så fryktelig synd med p4 cpu`en som har så fryktelig høye idle temperaturer. Kabinettet har en innvendig temp på 32c

ca 3c høyere en rom temp. Noe jeg synes er meget bra. Har liksom ett håp at vannkjøling på p4 cpu i denne klassen kan gi meg hastigheter iallefall opp mot 3,2 eller bedre.

 

Så spm mine er

1. Er det noe galt med cpu`en min?

2. Er det evt noen innstillinger på hk / bios som gir denne tempen

3. Eller er dette rett og slett normalt

4. Mye kan man egentlig håpe å klokke ett slikt system?

5. Er det noe galt med swiftech settet? Med kun 2c redusert cpu temp.

6. Kan man klage på cpu hvis dette ikke er normalt? Vinner man evt fram!

 

Tanken nå er å sette inn vann settet, kutte ut gpu blokken, kjøre giant II her, og prøve å få ned tempen noe i rommet. Evt montere radiatoren på utsiden av kabinettet. Er dette lurt a?

Håper noen kan hjelpe meg, fordi jeg sitter med dette swiftech settet til to høvdinger som jeg ikke kommer til å buke før jeg får noen gode tilbake meldinger fra folk som kan dette, bedre enn meg... Synd egentlig fordi saphire kortet er jo en åpenbaring sammen med giant II oppnår jeg fine resultater...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm min cpu ligger på 28 idle og 41 load så det var ikke normalt nei

 

har du prøvd og sett om hele ribba har kontakt med cpu, hvis du tar på ribba og tar den av igjen er det en firkant under ribba som er like stor som cpu er den noe plasser der den ikke har kontakt. på min måtte jeg bruke masse artic silver hvet ikke hvorfor hadde jeg så mye det egentlig skulle hvere da hadde ikke cpu kontakt med cpu i hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...