Gå til innhold

Slik blir Nvidias nye skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å slenge en liten liter bensin på SLI bålet...

Battlefield 3 fungerer fremdeles under middels, i Surround mode. og det er en god del måneder siden release.. har kommet veldig få drivere på de 3 mnd og updates til spillet.

enkleste er singel kort og enkel skjerm, eod.

Hva i h***!

Nvidia har jo ikke lansert en ny driver siden 24. oktober 2011 :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vi får nesten håpe det transistorantallet og kjernestørrelsen er humbug for hvis ikke vil Nvidia gå på en kjempesmell. AMD vil kunne knuse dem på pris og fremdeles tjene penger mens Nvidia taper så det synger etter.

Og da har jeg ikke tatt med yields i betraktningen. Og den vil ganske sikkert være relativt dårlig

Hjelper ikke å ha det teknisk sett raskeste kortet til 6k+ når 80% av de som handler ligger rundt 2k-

Lenke til kommentar

RamGuy
Mener du virkelig at betalende kunder skal ta til takke med beta drivere?

Pga. siste (non-beta) driver ikke fungerte med windows live movie maker måtte jeg ta turen til beta.
Det endte med mange crash og artifacts i IDLE og bildescrolling! Tidvis forsvant halve skjermbilde i en slags pixelgørr og kun restart hjalp.

Det merkelige er at problemene først dukket opp etter en ukes tid. Ved tilbakegang til oktober driveren forsvant artifacts og crash. Jeg undres om kortet har vært konstant belastet på denne måten (server 24/7) og nå er svekket.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det engang slik at nVIDIA stort sett har fokuset på BETA drivere etter hva jeg forstår på Guru3D.com sitt brukerforum, rett og slett fordi det som stort sett er eneste forskjellen på BETA og "ikke-BETA" er WHQL sertifiseringen til Microsoft som i all hovedsak går ut på at nVIDIA må sitte å vente på at Microsoft skal gå igjennom og godkjenne driveren.

Og hva problemer med drivere angår så har folk problemer med hver eneste driver, om det så er nVIDIA driver, AMD driver eller hvilken som helst annen driver. Noen vil alltid oppleve problemer og klage, og i de fleste tilfeller så er det ikke driverne i seg selv om er problemet i det hele tatt.

Går du inn på Guru3D sitt forum så er det jo tilsynelatende flere som har hatt problemer med de siste WHQL sertifiserte driverne kontra de siste BETA driverne, det er hvertfall mitt generelle inntrykk.

Lenke til kommentar

Nå er det engang slik at nVIDIA stort sett har fokuset på BETA drivere etter hva jeg forstår på Guru3D.com sitt brukerforum, rett og slett fordi det som stort sett er eneste forskjellen på BETA og "ikke-BETA" er WHQL sertifiseringen til Microsoft som i all hovedsak går ut på at nVIDIA må sitte å vente på at Microsoft skal gå igjennom og godkjenne driveren.

Og hva problemer med drivere angår så har folk problemer med hver eneste driver, om det så er nVIDIA driver, AMD driver eller hvilken som helst annen driver. Noen vil alltid oppleve problemer og klage, og i de fleste tilfeller så er det ikke driverne i seg selv om er problemet i det hele tatt.

Går du inn på Guru3D sitt forum så er det jo tilsynelatende flere som har hatt problemer med de siste WHQL sertifiserte driverne kontra de siste BETA driverne, det er hvertfall mitt generelle inntrykk.

Hvordan skal jeg kunne skille mellom stabile driver og ikke stabile drivere når 80% er markert BETA, og selv WHQL-driverne har problemer?

Er det virkelig greit at det er slik? Man betaler for maskinvare og det er ingen gode, oppdaterte drivere tilgjengelig det fungerer bra.

Og her trodde jeg et av hovedargumentene for å kjøpe Nvidia-kort var bedre drivere...

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1328626596' post='18921354']

Ville tatt dette med en god klype salt! ;)

Det skulle nesten vært forbud mot å publisere slike ryktebørs tabloid artikler på nettsider som tar seg selv seriøst.

Det er forskjell på et rykte fra en anonym epost og fra en god kilde. På samme måte er det forskjell på rykter som sier at "det kommer noe snart!!!" og rykter som inkluderer en tabell med alle spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Kan hardware.no kalles en seriøs side?

Om man kan kalle de seriøs er ikke det samme som om de tar seg selv seriøst :)

Det er forskjell på et rykte fra en anonym epost og fra en god kilde. På samme måte er det forskjell på rykter som sier at "det kommer noe snart!!!" og rykter som inkluderer en tabell med alle spesifikasjoner.

EDIT:

De har en spalte de kaller "Kommentar", kan ikke hw.no også lage en "Ryktebørsen" ?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT:

De har en spalte de kaller "Kommentar", kan ikke hw.no også lage en "Ryktebørsen" ?

Og Washington Post fikk Nixon til å gå av på grunn av "rykter". Journalisme er ikke bare opptrykk av pressemeldinger, noen foretrekker å jobbe litt for pengene også!

Lenke til kommentar

Og Washington Post fikk Nixon til å gå av på grunn av "rykter". Journalisme er ikke bare opptrykk av pressemeldinger, noen foretrekker å jobbe litt for pengene også!

Beklager, dette er ikke Washington Post og det foregår ikke et politisk maktspill i offentligheten via en politisk styrt avis i dette tilfellet. Artikler som dette minner meg mer om Fudzilla.no. Hvis å jobbe for pengene i denne sammenheng betyr type "Se & Hør" artikler i hardware verdenen så er det rett og slett trist.

I tillegg til dette er mange av de mer informative artiklene stort sett blåkopier fra andre nettsteder som engadget, wired, techpowerup, anandtech, tomshardware, guru3d etc. Ikke at det nødvendigvis er noe galt med det sistnevnte.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slik blir Nvidias nye skjermkortEDIT:De har en spalte de kaller "Kommentar", kan ikke hw.no også lage en "Ryktebørsen" ?

Da er det bare å ta turen til ITavisen.no hehe. Der har du Apple fanboy nettside og rykter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...