Gå til innhold

Slik blir Nvidias nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva forskjellene antas å bli HD6670 på pc (Windows 7) vs xbox 720?

 

Snakker vi kun om 20% bedre ytelse på konsoll?

I så fall kan jeg neppe si det er impornerende, men muligens en liten forbredring.

 

Men jeg ser heller for meg USB3 harddisker isteden for interne.

Så det blir enklere å koble på harddisk isteden å bytte den dritten Xbox harddisken er å byttes.

Siden harddiskprisene er så høye burde vi kunne velge 3,5" green harddisk isteden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste konsollgenerasjon må holde koken mot konkurrentene i hele levetiden til produktet, siden TVer får stadig kraftigere maskinvare og levetiden for konsoller typisk er lang, så bør konsollene ha kraftigst mulig grafikkbrikke. De første konsollene som forsvinner er nok de svakeste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Neste konsollgenerasjon må holde koken mot konkurrentene i hele levetiden til produktet, siden TVer får stadig kraftigere maskinvare og levetiden for konsoller typisk er lang, så bør konsollene ha kraftigst mulig grafikkbrikke. De første konsollene som forsvinner er nok de svakeste.

 

Nettopp det er det jeg sier. De sterkeste konsollene har best levekår.

Bruk av Crossfire og SLI ville være smart av utviklerne. 

 

Når det gjelder HD 6670 vil det nok yte bedre på konsoll av flere grunner og helt sikkert også være spesialdesignet.

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er ikke særlig mye som er eklere enn å sitte å stirre ned på ett nettbrett med elendig navigasjonskontroller som igjen bare er en mindre form for bærbar PC som igjen er PC som igjen ikke er en konsoll. Tror det skal mange flere generasjoner til før det blir gammelt med konsoller. TV + konsoll blir ikke utkonkurrert. Det er alt for mange grunner ennå til å ha det.

 

Edit: Det VIL komme spill som kommer til å kreve maksimum ytelse.

Tenk over hva jeg sier:

Spill på nettbrett tjener mer penger inn mot uviklingskostnader. Utviklingen i teknologi går også så fort at konsoller raskt blir tatt igjen, fra iPad lanserte i 2010 til nå i 2012 har vi gått fra 2D gimmickspill til 3D-spill som HAWX og Fifa. At du ikke liker grensesnittet endrer ikke på det faktum at dette er et enormt marked og at dette er fremtiden. Nettbrett selger vanvittig bra, ingen hadde trodd at de ville selge så bra som de har gjort.

 

TV er på vei ut, bærbare konsoller som PS Vita og PSP selger bedre og bedre fordi folk er interessert i å kunne gjøre ting overalt. Teknologi blir alltid mindre og mindre, stuekonsollen som konsept er godt over halvveis i livssyklusen.

 

Selvfølgelig vil det komme nyere spill som krever mer ytelse, det er ingen grunn til å legge inn mer strømsulten maskinvare som yter litt bedre. Optimaliseringene kommer til å forbedre grafikk og gameplay videre, men å tro at et HD 6970 vil gi betydelige og virkelig merkbare forbedringer kontra et HD 6670 blir feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er ikke særlig mye som er eklere enn å sitte å stirre ned på ett nettbrett med elendig navigasjonskontroller som igjen bare er en mindre form for bærbar PC som igjen er PC som igjen ikke er en konsoll. Tror det skal mange flere generasjoner til før det blir gammelt med konsoller. TV + konsoll blir ikke utkonkurrert. Det er alt for mange grunner ennå til å ha det.

 

Edit: Det VIL komme spill som kommer til å kreve maksimum ytelse.

Tenk over hva jeg sier:

Spill på nettbrett tjener mer penger inn mot uviklingskostnader. Utviklingen i teknologi går også så fort at konsoller raskt blir tatt igjen, fra iPad lanserte i 2010 til nå i 2012 har vi gått fra 2D gimmickspill til 3D-spill som HAWX og Fifa. At du ikke liker grensesnittet endrer ikke på det faktum at dette er et enormt marked og at dette er fremtiden. Nettbrett selger vanvittig bra, ingen hadde trodd at de ville selge så bra som de har gjort.

 

TV er på vei ut, bærbare konsoller som PS Vita og PSP selger bedre og bedre fordi folk er interessert i å kunne gjøre ting overalt. Teknologi blir alltid mindre og mindre, stuekonsollen som konsept er godt over halvveis i livssyklusen.

 

Selvfølgelig vil det komme nyere spill som krever mer ytelse, det er ingen grunn til å legge inn mer strømsulten maskinvare som yter litt bedre. Optimaliseringene kommer til å forbedre grafikk og gameplay videre, men å tro at et HD 6970 vil gi betydelige og virkelig merkbare forbedringer kontra et HD 6670 blir feil.

 

Du har helt rett. Men som du sier JEG og sikkert mange andre liker ikke utviklingen. Men det vil alltid være oss som elsker konsoll og som er nostalgiske og aldri vil kvitte oss med konseptet. Det gjelder vel også grafikk entusiaster og de som ikke vil kvitte seg med split -screen.

 

 

Håndhold grafikk er ikke særlig imponerende. ok jeg har GTA 3 på Iphone 4S men det er 11 år gammelt og det er vanskelig å bruke på touch skjerm. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Nettopp det er det jeg sier. De sterkeste konsollene har best levekår.

Bruk av Crossfire og SLI ville være smart av utviklerne. 

 

Når det gjelder HD 6670 vil det nok yte bedre på konsoll av flere grunner og helt sikkert også være spesialdesignet.

CFX og SLI vil ALDRI komme seg på konsoller. Hele teknologien faller i grus når man faller under 40 fps, ingen ville godtatt det siden konsoller stort sett kjører i 30 fps. Hele konseptet med konsoller er jo at du skal kunne sette disken inn og starte å spille uten å bry deg om noe annet enn at du har riktig konsoll. Å innføre utskiftbar maskinvare vil bryte med det mest grunnleggende konseptet.

 

Jeg kan ærlig talt ikke anbefale CFX og SLI for skrivebordsmaskiner heller når 99% av dagens spill som lanseres vil kjøre utmerket på et HD 6870, null poeng å legge ut 11 000 kr for "bedre" (i virkeligheten mer brysom) opplevelse når forskjellen i mulige grafikkinnstillinger i spill på 6870 kontra 7970 CFX er såvidt synlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Nettopp det er det jeg sier. De sterkeste konsollene har best levekår.

Bruk av Crossfire og SLI ville være smart av utviklerne.

 

Når det gjelder HD 6670 vil det nok yte bedre på konsoll av flere grunner og helt sikkert også være spesialdesignet.

CFX og SLI vil ALDRI komme seg på konsoller. Hele teknologien faller i grus når man faller under 40 fps, ingen ville godtatt det siden konsoller stort sett kjører i 30 fps. Hele konseptet med konsoller er jo at du skal kunne sette disken inn og starte å spille uten å bry deg om noe annet enn at du har riktig konsoll. Å innføre utskiftbar maskinvare vil bryte med det mest grunnleggende konseptet.

 

Jeg kan ærlig talt ikke anbefale CFX og SLI for skrivebordsmaskiner heller når 99% av dagens spill som lanseres vil kjøre utmerket på et HD 6870, null poeng å legge ut 11 000 kr for "bedre" (i virkeligheten mer brysom) opplevelse når forskjellen i mulige grafikkinnstillinger i spill på 6870 kontra 7970 CFX er såvidt synlig.

De beste spill maskinene er og blir PC det vet jeg siden man kan velge sin egen maskinvare. Med ett GTX 580 klarer jeg feks å spille Crysis 1 med 16xQ på høyeste innstillinger.

 

Med Unreal Engine 4 og CryEngine 3 å slikt blir nok ikke ytelsesproblemer oppdaget med engang men når en konsoll skal holde i 10 år vil man fort møte på dem.

 

Når folk igjen vil ha VR-briller vil de nok ikke se pac-man grafikk i brillene sine heller. Men forvente Crysis 2 aktig grafikk og sikkert 4K snart og 3D. Da må ikke hardwaren skorte.

 

Edit: Om Playstation 4 får en spesialbygget GTX 560Ti 2GB DDR5 mot Xbox 720 sitt HD 6670 2GB DDR5 vinner Sony STORT mot Microsoft.  

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Neste konsollgenerasjon må holde koken mot konkurrentene i hele levetiden til produktet, siden TVer får stadig kraftigere maskinvare og levetiden for konsoller typisk er lang, så bør konsollene ha kraftigst mulig grafikkbrikke. De første konsollene som forsvinner er nok de svakeste.

 

Nettopp det er det jeg sier. De sterkeste konsollene har best levekår.

Bruk av Crossfire og SLI ville være smart av utviklerne.

 

Når det gjelder HD 6670 vil det nok yte bedre på konsoll av flere grunner og helt sikkert også være spesialdesignet.

 

 

Xbox 360 og PlayStation 3 appellerer til et annet marked enn Wii, sistnevnte har ikke like høye ytelsekrav og vil dermed først forsvinne som dedikert enhet. Med andre ord må Microsoft og Sony rettferdiggjøre innkjøp av en dedikert konsoll.

 

Hvorfor CrossFire eller SLI? Med alle synkronisering og alle andre relaterte bivirkninger bør dette unngås, og uansett hvorfor ikke bruke en større brikke?

 

HD 6670 vil ikke yte nevneverdig bedre på konsoll, men spill vil være tilpasset for å utnytte den best mulig.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Men som du sier JEG og sikkert mange andre liker ikke utviklingen. Men det vil alltid være oss som elsker konsoll og som er nostalgiske og aldri vil kvitte oss med konseptet. Det gjelder vel også grafikk entusiaster og de som ikke vil kvitte seg med split -screen.

 

 

Håndhold grafikk er ikke særlig imponerende. ok jeg har GTA 3 på Iphone 4S men det er 11 år gammelt og det er vanskelig å bruke på touch skjerm. 

Tror du virkelig konsollutviklerne bryr seg om en minoritet som lever i 2003?

 

Utviklingen av spill har jo gått i en retning der du stadig mer trykker på en knapp for å spille av filmen videre: Mass Effect, Call of Duty, Dragon Age, Battlefield 3

Konsoller kommer til å gå nedover, kanskje ikke 2013 eller 2014, men med tid vil nettbrettene bli sittende med flere brukere.

 

Det er vanskelig å forutsi fremtiden, men jeg tviler sterkt på at det gammeldagse konsollmarkedet er det store fokuset for Sony og Microsoft med nye konsoller. Jeg har en følelse av at konsoller kommer i fremtiden til å bli skvist mellom de mer praktiske og tilgjengelige nettbrettene for mainstreamspill og den dyrere, mens PC vil skvise dem ut på mer hardcore-type spill.

 

Ta en kikk på VGChartz.com. Det er en klar trend at mer klassiske spill som Battlefield 3 og Skyrim (Call of Duty 8 er et langt mer casual type spill i dag enn Skyrim og BF3 er) selger langt mindre enn de store casual-spillene som CoD, Wii/Mario (sett inn aktivitet) og Kinct Adventures selger mer. Hvis Microsoft tjener inn mesteparten av årlige inntekter på casual spillere er det ingen grunn til å legge ut 300% ekstra i utvikling av neste generasjons konsoller for å tilfredsstille 20-30% av spillerne. Den typiske konsollspilleren i dag bryr seg ærlig talt ikke voldsomt mye om grafikk eller hvor realistisk spillet er.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Xbox 360 og PlayStation 3 appellerer til et annet marked enn Wii, sistnevnte har ikke like høye ytelsekrav og vil dermed først forsvinne som dedikert enhet. Med andre ord må Microsoft og Sony rettferdiggjøre innkjøp av en dedikert konsoll.

Vil faktisk påstå at Xbox 360 begynner å appellere mer og mer til casual gaming enn hardcore spilling. Når Kinect Adventures (har ikke peiling på hva slags spill dette er, men har mine anelser) har solgt flere kopier enn Black Ops er det et tegn på at markedet endrer seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Du har helt rett. Men som du sier JEG og sikkert mange andre liker ikke utviklingen. Men det vil alltid være oss som elsker konsoll og som er nostalgiske og aldri vil kvitte oss med konseptet. Det gjelder vel også grafikk entusiaster og de som ikke vil kvitte seg med split -screen.

 

 

Håndhold grafikk er ikke særlig imponerende. ok jeg har GTA 3 på Iphone 4S men det er 11 år gammelt og det er vanskelig å bruke på touch skjerm.

Tror du virkelig konsollutviklerne bryr seg om en minoritet som lever i 2003?

 

Utviklingen av spill har jo gått i en retning der du stadig mer trykker på en knapp for å spille av filmen videre: Mass Effect, Call of Duty, Dragon Age, Battlefield 3

Konsoller kommer til å gå nedover, kanskje ikke 2013 eller 2014, men med tid vil nettbrettene bli sittende med flere brukere.

 

Det er vanskelig å forutsi fremtiden, men jeg tviler sterkt på at det gammeldagse konsollmarkedet er det store fokuset for Sony og Microsoft med nye konsoller. Jeg har en følelse av at konsoller kommer i fremtiden til å bli skvist mellom de mer praktiske og tilgjengelige nettbrettene for mainstreamspill og den dyrere, mens PC vil skvise dem ut på mer hardcore-type spill.

 

Ta en kikk på VGChartz.com. Det er en klar trend at mer klassiske spill som Battlefield 3 og Skyrim (Call of Duty 8 er et langt mer casual type spill i dag enn Skyrim og BF3 er) selger langt mindre enn de store casual-spillene som CoD, Wii/Mario (sett inn aktivitet) og Kinct Adventures selger mer. Hvis Microsoft tjener inn mesteparten av årlige inntekter på casual spillere er det ingen grunn til å legge ut 300% ekstra i utvikling av neste generasjons konsoller for å tilfredsstille 20-30% av spillerne. Den typiske konsollspilleren i dag bryr seg ærlig talt ikke voldsomt mye om grafikk eller hvor realistisk spillet er.

 

Så jeg bør holde meg til PC om jeg i fremmtiden vil ha best mulige spill? Ingen dum ide. Men PC har ikke så mye split-screen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Så jeg bør holde meg til PC om jeg i fremmtiden vil ha best mulige spill? Ingen dum ide. Men PC har ikke så mye split-screen.

Ja, gud forby Co-Op over nettet. Det er på ingen måte fremtiden.

Det er ikke en god endring, men det er dit det går.

 

Det går visse rykter om at Xbox 720 vil bruke ? APU. Vil det være bedre? Uansett har de jo lovet Avatar grafikk. :p Så jeg har fremmdeles håp for at 720 vil være for gamere men som du sier det tar slutt og kanskje er den siste ordentlige konsoll generasjonen? 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Trinity er ikke mye futt i

 

Xbox 360 og PlayStation 3 appellerer til et annet marked enn Wii, sistnevnte har ikke like høye ytelsekrav og vil dermed først forsvinne som dedikert enhet. Med andre ord må Microsoft og Sony rettferdiggjøre innkjøp av en dedikert konsoll.

Vil faktisk påstå at Xbox 360 begynner å appellere mer og mer til casual gaming enn hardcore spilling. Når Kinect Adventures (har ikke peiling på hva slags spill dette er, men har mine anelser) har solgt flere kopier enn Black Ops er det et tegn på at markedet endrer seg.

Forsåvidt riktig, jeg burde slengt inn "primært" der, selvsagt forsøker Sony og Microsoft å dekke så mye av markedet som mulig.

 

Men se for deg om 3-4 år, da vil denne målgruppen gjerne foretrekke å kjøpe "Kinect" til TVen fremfor å kjøpe en dedikert boks i tillegg.

 

Husk også at Xbox 360 er på slutten av sin livssyklus og appellerer mindre og mindre til "hardcore" spillere.

 

BTW: Jeg eier ingen spillkonsoller selv.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Trinity er ikke mye futt i

 

Xbox 360 og PlayStation 3 appellerer til et annet marked enn Wii, sistnevnte har ikke like høye ytelsekrav og vil dermed først forsvinne som dedikert enhet. Med andre ord må Microsoft og Sony rettferdiggjøre innkjøp av en dedikert konsoll.

Vil faktisk påstå at Xbox 360 begynner å appellere mer og mer til casual gaming enn hardcore spilling. Når Kinect Adventures (har ikke peiling på hva slags spill dette er, men har mine anelser) har solgt flere kopier enn Black Ops er det et tegn på at markedet endrer seg.

Forsåvidt riktig, jeg burde slengt inn "primært" der, selvsagt forsøker Sony og Microsoft å dekke så mye av markedet som mulig.

 

Men se for deg om 3-4 år, da vil denne målgruppen gjerne foretrekke å kjøpe "Kinect" til TVen fremfor å kjøpe en dedikert boks i tillegg.

 

Husk også at Xbox 360 er på slutten av sin livssyklus og appellerer mindre og mindre til "hardcore" spillere.

 

BTW: Jeg eier ingen spillkonsoller selv.

Jeg mener ennå at det å tilby en konsoll med utskiftbar GPU. Vil apellere til hele spektrumet også fordi at de som vil ha best ytelse må ta kostnaden selv. Noe 20-30% sikkert vil gjøre for å få bedre grafikk. Dette tilfredstiller hele spektrumet av spillere.

 

Desuten synes jeg konsoller en en fin møbel.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Back on Topic!

Ytelseslekkasjer rundt ytelsen til Kepler

 

 

Virker lovende, til tross for at 1050/1425MHz sannsynligvis ikke er der disse ender opp.

 

EDIT:

Jeg mener ennå at det å tilby en konsoll med utskiftbar GPU. Vil apellere til hele spektrumet også fordi at de som vil ha best ytelse må ta kostnaden selv. Noe 20-30% sikkert vil gjøre for å få bedre grafikk. Dette tilfredstiller hele spektrumet av spillere.

20-30% ???

Tror du overvurderer litt nå, kanskje 10% ville gjort noe slikt. Om utviklere i tillegg skal bruke ekstra tid på å legge til rette for slike endringer vil du uansett ikke kunne gjøre noe mer enn å gå fra ~720p til ~1080p siden CPU og båndbredde fortsatt vil være en begrensning. For ikke å nevne at man ville møtt på enorme problemer med skalering av arkitektur.

 

Det blir en altfor liten nisje og altfor mye ekstra utviklingstid og testing må legges inn. Det høres ut som en fin idé på overflaten, men det går til helvete med en gang du kikker på utfordringene og det vil ikke fikse problemet med alt for lite RAM.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Xbox 360 og PlayStation 3 appellerer til et annet marked enn Wii, sistnevnte har ikke like høye ytelsekrav og vil dermed først forsvinne som dedikert enhet. Med andre ord må Microsoft og Sony rettferdiggjøre innkjøp av en dedikert konsoll.

Vil faktisk påstå at Xbox 360 begynner å appellere mer og mer til casual gaming enn hardcore spilling. Når Kinect Adventures (har ikke peiling på hva slags spill dette er, men har mine anelser) har solgt flere kopier enn Black Ops er det et tegn på at markedet endrer seg.

Haha. Kinect Adventures tallene er helt feil, ettersom det telles med bundling salg.

Altså både bundling sammen med Xbox360 med Kinect og bundling sammen med Kinect sensoren alene.

 

Og ser du da bort i fra de oppblåste og gale tallene til Kinect Adventures, så er de 5 mest solgte spillene til dags dato, 3 Halo spill og 2 Gears of War spill. :p

Lenke til kommentar

Back on Topic!

Ytelseslekkasjer rundt ytelsen til Kepler

 

 

Virker lovende, til tross for at 1050/1425MHz sannsynligvis ikke er der disse ender opp.

 

Hvis dette stemmer er nvidia sine kort ca 10% bedre enn AMD sine, gitt at alt kjøres på stock. 1050MHz på GTX680 høres litt mye ut, men de skal ikke være mye tregere før det blir problematisk. 950MHz på kjernen og en ditto nedskalering av shader vil gi en ytelse som er omtrent lik, såvidt jeg kan se (antar 100% GPU-avhengighet, men det er jo heavy spill og innstillinger her så det burde være en OK tilnærming).

Lenke til kommentar

Jeg tror også at MS og Sony ikke vil være like ambiøse som dem var med Xbox360 og PS3, og som nevnt kunne disse virkelig ha nytte av mer minne. Xbox360 fikk vel 512MB mer eller mindre med et nødskrik fremfor planlagte 256MB.

Fullstendig enig her. Det er ingen tegn denne gang på at de vil gi oss en kraftig konsolloppgradering slik de hadde som mål sist runde. Jeg tror de går for en kostnadseffektiv og moderat oppgradering denne gang. Publikum har vist at de ikke ønsker dyre top-spec konsoller og at det er spill og tjenesteinnholdet er viktigst. Vi har kjøpt spill som aldri før til over 5 år gamle konsoller.

 

Moderat oppgradering ( fornyelse) på hardware ift. kraft og mer fokus på innholdstjenester og funksjonalitet. Dette er trenden vi ser på mange områder nå for tiden.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...