Gå til innhold

God nettlinje øker boligverdien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempefint at dere som bor i byer og relativt tettbygde strøk har fiber osv...skulle bare ønske noen kunne tenke på oss som bor noen få km unna sentrum...at vi kunne få, i det minste 5-10Mbit-linjer på de Telenor-linjene.

Jeg har 2,7Mbit og må betale nesten 500 pr.mnd :(

Blodig urettferdig er det.....

Det er enkelte ting som koster mer ved å bo sentralt og andre ting som koster mer ved å bo mindre sentralt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har 2,7Mbit og må betale nesten 500 pr.mnd :(

Hvilken leverandør? Og hvilken pakke har du i så fall? Betaler du f. eks for mer fart enn ca. 2,7 Mbit, men får kun denne hastigheten?

Telenor er leverandør og jeg betaler for 5mb.

Det var enten 5mb eller 1mb.

Kompisen min 1 km lenger ut i fjorden her får bare 0,7mb og betaler for 1mb.

Når jeg spør om de har vurdert å legge nye linjer her, spesielt siden de stoppet å legge fiber en km før de kom hit, fikk jeg til svar at linjene hadde fungert i 40 år, så det var nok tvilsomt. blablabla...

Slik jeg forsto det, var det et hint om å flytte nærmere sentrum...altså en mil nærmere...da er jeg i sentrum.....

Totalt latterlig.

Koster jo 8-12k å bo inni sentrum :(

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg jo. Så mye som digitale tjenester er i forbruk (både lovlige og ulovlige) så er det et utrolig fall å gå til relativt lav internetthastighet etter å ha brukt høy i lengre tid.

Mekrer det samme selv ved å dra hjem til foreldra hvor de "bare" har 20 Mbps ned.

Lenke til kommentar

På fredag ringte jeg IGJEN til Telenoia for å spørre hvorfor jeg i 2 dager får "kun" 2mb på linja nå???

Da ble jeg fortalt at de hadde funnet ut at det var best å sette den ned til 2, slik at det "virket" og ikke var ustabilt lenger...

Da har de altså brukt nesten 5 MÅNEDER på å finne ut at jeg ikke kunne få mer enn 2mb, selv om jeg ble lovet 2,7 da jeg bestilte.

Det som var bra, etter deres mening, var at jeg skulle slippe unna med 299,- mnd :nei:

Reell pris blir da 299+70/80,- fordi jeg ikke har fasttelefon...mao nesten 400,- for 2mb-linje.

Dette abb skulle også gjelde fra 3 januar sa de....regninga kom i nettbank på fredag :mad: Værsågod å betal 428,- :hmm:

Jeg gir bare opp detta tullet nå....

Er drit møkka lei av å bruke tid og penger for å snakke med kjøtthau som faen ikke skjønner at folk blir forbanna av tåkeprat og unnskyldninger....

Man får bare være glad man har "litt" internett....sammen med andre underutviklede U-land :mad:

Lenke til kommentar

Så lenge eg får internett og TV med grei fart betyr det ingenting om det er fiber eller kopar som overfører signalet for min del.

Studien viser jo berre kva folk trur. Finnes det noko bevis på at linjetype utgjer noko vesentleg del av prisen på ein bustad?

Eg ser ikkje for meg at det vil bety stort på eit hus eller ein bustad til fleire millionar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...