isrihel Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg vurderer å kjøpe Canon EF 24-70mm f/2.8L USM til min Canon 550 D fordi da har jeg et lyssterkt og skarpt objektiv i hele normal zoom-område eller passer dette objektivet best bare til fullformat -kamera? og hvis det hvilket objektiv bør jeg da velge til mitt 550 D ?? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 24-70 fungerer fint på Crop, men skinner ikke før du har det på FF. For 550D ville jeg heller gått for EF 17-50mm f/2.8 IS. 1 Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har prøvd den varianten og hvis det er alt du har på vidvinkelsiden så kan jeg ikke anbefale det. Jeg hadde en 10-22mm i tillegg. Men objektivet er jo førsteklasses ellers . Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Går utifra at du har kit-objektivet, sett det på 24mm og se om du synes det er god nok vidvinkel, mesteparten synes det blir for lite for en normalzoom. Du har også Canon 15-85 IS og 17-55 f/2.8 IS samt Tamron 17-50 f/2.8, er de tre som yter godt, det finnes også et par gode fra Sigma også, hvis du er komfortabel med 24mm kan du også vurdere 24-105mm IS den er like skarp som 24-70 bare at den også har stabilisering, samt at det akkurat er lansert en ny 24-70. Det positive med den eldre 24-70 er at den vil falle endel i pris nå når den nye kommer ut på markedet. Tamron har også slengt seg med på 24-70 markedet med en sådant objektiv bare at det har også stabilisering. Edit: litt fiks. Endret 7. februar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
egilh Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det positive med den eldre 24-70 er at den vil falle endel i pris nå når den nye kommer ut på markedet. TokinaTamron har også slengt seg med på 24-70 markedet med en sådant objektiv bare at det har også stabilisering. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det positive med den eldre 24-70 er at den vil falle endel i pris nå når den nye kommer ut på markedet. TokinaTamron har også slengt seg med på 24-70 markedet med en sådant objektiv bare at det har også stabilisering. Blir forvirra av de to der jeg Fikset førsteposten min. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Blir forvirra av de to der jeg Fikset førsteposten min. Uansett ser Tamronen veldig spennende ut. Håper de følger opp på byggekvalitet og optisk kvalitet! Isåfall er valget enkelt spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå