Orcuz Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hey! Har bestilt meg detteoppsettet, men lurer litt på hvordan jeg burde sette viftene. Jeg tenker å kjøre innsug forran (hdd viftene), innsug på siden (de ekstra viftene jeg har kjøpt) og utblås på toppen (siden varmen stiger) og bak. Vannkjølingsradiatoren setter jeg i bunn av kabinettet (fjerner 2,5" racken) Noen andre tanker? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Tviler muligens på at slangene rekker opp til CPU ved montering av radiator i bunn. For det første er de ikke spesielt lange i utgangspunktet og for det andre er dette kabinettet ganske stort. Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 hva i helv.. skal du med ram kjøler??? hvorfor velger du ikke en noctua nh-d14, bedre kjøler og den passer fint i kabinettet. hva skal du med 16 gb ram? trenger du en 256 gb ssd Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Inn: Forran, Under og Side Ut: Top og Bak Forøvrig er oppsettet ditt bra med unntak av at PSUen er alt for kraftig og er penger ut vinduet. 550W dekker behovet ditt, og med 750W har du kapasitet til alt du vil inkludert et ekstra grafikkort (om det skulle bli aktuelt en dag). Om du kan endre det punktet på ordren til en mindre PSU er ikke det så dumt. Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Vurderte 850ew, men holder det hvis jeg smeller inn 3-4 harddisker til og et ekstra skjermkort? Syns noctuan blir alt for stor, men må jeg montere h100 i topp er jeg litt usikker... Ram er nesten gratis, så hvorfor ikke ta 16? Ramkjøler er for fun rett og slett, billig og skader sikkert ikke Må ha 256 ssd fordi 64 gb går til cache til 2tb disken Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Fra Hw.no om H100 Massive luftkjølere som Noctua NH-D14 yter nesten like godt, er noe billigere(fikk min H100 for 795), men tar langt mer plass i kabinettet. Blir nok den, men holder det med kun utblåsing bak? (vil vel ikke kunne ha den på topp hvis jeg skal ha radiator der?) Vil da de 2 viftene som er på radiatoren her fungerer som utblås på toppen? Vurderer å sette de 2 120mm viftene her under, også kjøpe 2x sånne til sidedøra Endret 7. februar 2012 av Orcuz Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Optimalt sett bør en radiator monteres så den forsynes med kaldest mulig luft, i dette tilfellet som innsug i topp. Monterer du den dog som exhaust vil det ikke bli snakk om de helt store temperaturøkningene, men rundt 5C+ kan du nok regne med når skjermkortet også er under last. Med en god PSU på 850W kan du med letthet kjøre HD7970 CFX pluss en mengde harddisker. Slik oppsettet er nå vil det vel trekke ca. 400W hvis du kliner til med stresstest på CPU og GPU samtidig. Med mindre du tenker å blodklokke brikkene er en RAM-kjøler noe tull og bidrar kun til økt støy. Kjøp deg heller noen meteorlights eller katoder hvis du vil ha belysning. Cooler Master Sickleflow er noen udyr hva støy angår så de må du for guds skyld kontrollere. Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 KK, da holder jeg meg unna de viftene. Vil det funke med inn-sug både på topp, siden, forran, under, og ut-blås bak da? Vil ikke den ene stakkars bak-vifta bli litt lite? Beholder nok 1200W'en da jeg fikk den på pixmania på tilbud til 1700 (850W'en koster nesten 1400) trekker du fra MVA osv der, er det nesten samme pris (og regner ikke med det skader med for stor PSU) Du har nok et poeng med ram-vifta, så avbestiller den Hvis jeg skal ha 2x 120mm vifter til(sidedøra), har du noen å anbefale? Gjerne noen med rødt lys til å matche hdd viftene (den ene hdd vifta blir nok snudd da det blir enklere å ta inn kablene bak diskene hvis den er vinklet) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Kabinettet er jo ikke helt tett så overflødig luft vil sive ut der den kan. Med så mye luft inn og så lite ut kan det dog bli i meste laget og bla. føre til noe høyere temperaturer inne i kabinettet. Jeg foreslår at du prøver med H100 i topp som exhaust først så får du heller revurdere det hvis du ikke liker tempen. Et alternativ kan jo være å plassere noen vifter som exhaust i sidedøra, men det blir likevel ikke helt optimalt mtp. luftflyten. Her til lands er de eneste forholdsvis gode viftene jeg vet om Silverstone Air Penetrator som jeg mener bla. kommer med røde leds.Eller har du f.eks Phobya som har en del gode vifter med leds, men disse må du kjøpe fra Aquatuning.no el. Mulig det finnes flere alternativer, men jeg bruker kun Noiseblocker, Noctua og Scythe GT selv så jeg er ikke så veldig oppdatert på andre merker. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jeg har montert H100 i topp på mitt Corsair 600T, med 2 vifter over radiatoren som blåser ut. En 200mm foran og en 120mm bak. Ingen vifter i sidedør. Kun orginale vifter for øyeblikket. Idle ligger på 25 grader Endret 27. februar 2012 av Sending! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå