amunds Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har prøvd å søke litt på dette for å få en god forklaring på hva som egentlig er forskjellen på dette. Jeg har fått med meg at lagrer man svaret fra en Query som et View, vil man kunne bruke denne i nye spørringer som om det var en tabell. Er det noen andre viktige forskjeller og bruksområder ? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg har prøvd å søke litt på dette for å få en god forklaring på hva som egentlig er forskjellen på dette. Jeg har fått med meg at lagrer man svaret fra en Query som et View, vil man kunne bruke denne i nye spørringer som om det var en tabell. Er det noen andre viktige forskjeller og bruksområder ? Det i seg selv er et viktig poeng at man kan gjøre en spørring om til en egen "tabell" slik at man slipper å finne opp hjulet på nytt hver gang man skal ha tak i det resultatsettet. Det er også veldig praktisk å lage views når man skal sende data videre til andre utviklere i et team som gjerne ikke har samme kunnskapen om databasen som sql-utvikleren. Da får han det datasettet han ønsker seg og viewet kan endres senere hvis det er behov for det uten at lagene over behøver å gjøres noe med. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg har prøvd å søke litt på dette for å få en god forklaring på hva som egentlig er forskjellen på dette. Jeg har fått med meg at lagrer man svaret fra en Query som et View, vil man kunne bruke denne i nye spørringer som om det var en tabell. Er det noen andre viktige forskjeller og bruksområder ? Et view er en lagret spørring, som oppfører seg som en tabell, når brukt i andre spørringer. Når man spør viewet, kjøres spørringen. Det er altså ikke snakk om lagring av data. --- Hieronymus Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg har prøvd å søke litt på dette for å få en god forklaring på hva som egentlig er forskjellen på dette. Jeg har fått med meg at lagrer man svaret fra en Query som et View, vil man kunne bruke denne i nye spørringer som om det var en tabell. Er det noen andre viktige forskjeller og bruksområder ? Et view er en lagret spørring, som oppfører seg som en tabell, når brukt i andre spørringer. Når man spør viewet, kjøres spørringen. Det er altså ikke snakk om lagring av data. --- Hieronymus Grei presisering! Ta en titt her: Min lenkehttp://sqlserverpedia.com/wiki/Views_-_Advantages_and_Disadvantages Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Et view er en lagret spørring, som oppfører seg som en tabell, når brukt i andre spørringer. Når man spør viewet, kjøres spørringen. Det er altså ikke snakk om lagring av data. Med lagring av resultatet inne i bildet blir det vel det man kaller «materialized view» i datavarehus-verdenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå