Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke litt på dette for å få en god forklaring på hva som egentlig er forskjellen på dette. Jeg har fått med meg at lagrer man svaret fra en Query som et View, vil man kunne bruke denne i nye spørringer som om det var en tabell.

Er det noen andre viktige forskjeller og bruksområder ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å søke litt på dette for å få en god forklaring på hva som egentlig er forskjellen på dette. Jeg har fått med meg at lagrer man svaret fra en Query som et View, vil man kunne bruke denne i nye spørringer som om det var en tabell.

Det i seg selv er et viktig poeng at man kan gjøre en spørring om til en egen "tabell" slik at man slipper å finne opp hjulet på nytt hver gang man skal ha tak i det resultatsettet.

Det er også veldig praktisk å lage views når man skal sende data videre til andre utviklere i et team som gjerne ikke har samme kunnskapen om databasen som sql-utvikleren. Da får han det datasettet han ønsker seg og viewet kan endres senere hvis det er behov for det uten at lagene over behøver å gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Et view er en lagret spørring, som oppfører seg som en tabell, når brukt i andre spørringer. Når man spør viewet, kjøres spørringen. Det er altså ikke snakk om lagring av data.

---

Hieronymus

Lenke til kommentar

Et view er en lagret spørring, som oppfører seg som en tabell, når brukt i andre spørringer. Når man spør viewet, kjøres spørringen. Det er altså ikke snakk om lagring av data.

---

Hieronymus

Grei presisering!

Ta en titt her: Min lenkehttp://sqlserverpedia.com/wiki/Views_-_Advantages_and_Disadvantages

Lenke til kommentar

Med lagring av resultatet inne i bildet blir det vel det man kaller «materialized view» i datavarehus-verdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...