Gå til innhold

Skal ha tv, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver og ser på tv som jeg skla ha i stua. jeg er ikke en sånn kresen type når det gjelder tv, da jeg har hatt et 24 tommers crt siden før krigen.

Det TV jeg har sett mest på er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629146&gclid=CPy1xN_Qi64CFQUwmAodxBl55Q

Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser i kommentarfeltet "Dette er et Full-HD TV. Men ser klin lik ut et HD-ready TV med lav oppløsning. Er som et grått lag ligger over bildet. Nei. Dette var dårlig. Kan jo være en feilproduksjon. Ingen innstillinger hjelper på den dårlige kvaliteten. Jeg vet ikke helt hva som skal til for å gi den to stjerner.... Prisen kanskje?"

Noen som har erfaringer/har peiling på hva denne kjøperen opplever? er det noe jeg kommer til å legge noe merke til da jeg kommer til å bruke den mye på PC (1980x1080 oppløsning)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min lenke

Den er ganske simpel, men får veldig bra kritikk. 51" Samsung plasma. FullHD, bra bilde, svart er ganske svart, og prisen er 4995kr.

Det jeg er rett for er innbrenning av bildet om jeg feks ender opp å glemme å skru av skjermen. jeg har lest litt og det virker som det er blandet mening om det faktisk brenner bildet på nyere tver eller ikke.

Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde en Panasonic 42PX70 som jeg brukte som PC-skjerm i flere år, og innbrenning er ikke et problem for plasmaskjermer lenger. De første generasjonene hadde det problemet, nå er permanent innbrenning ikke et tema lenger.

Det du kan få er et skyggebilde som ser innbrent ut hvis tv'n står på samme kanal lenge med statiske bilder. Men disse skyggebildene er kun midlertidige, og blir borte når bildet forandrer seg igjen.

Lenke til kommentar

Fant også et tilbud på en LED tv fra samsung.

http://cdon.no/elektronikk/46_led-tv_samsung_ue-46d5005-15260815

Om det du sier er korrekt med at innbrenning er noe de har "fikset" med at det ikke lengre er perm etter at du har et uhell. så kan det jo være greit og kjøpe plasmaen. dog på strømforbruk ligger vell LED en god del bak, så etter et par år vil jeg vell ha spart inn de ekstra 1000 kr ene på støm?

Edit:

Det jeg egentlig kan si da er at jeg er sykt redd og fucke opp plasma skjermen pga still images. men om det du sier er korrekt. så bør jeg kansje gå for plasma. Hard choice :p

Endret av Dryper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...