Gå til innhold

Hurdal Verk Folkehøgskole

studenten93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ei kusine som gikk der for et par år siden. Hun virket veldig fornøyd, og fikk seg nok venner for resten av livet. Virker som de fleste egentlig er fornøyd med året sitt på folkehøgskole. Man får jo holde på med noe man interesserer seg for, og man møter jo folk som er interessert i det samme. Dessuten er samhold og det å være sosial, veldig viktig på folkehøgskoler. Så det er jo masse sosiale tilstelninger, og man vet jo til slutt hvem alle er. Virker veldig morsomt og hyggelig. Slik tror jeg det blir uansett hvilke skole du velger.

Har sett en del bilder derfra, og det ser fint ut der! Det er mye skog der borte, og lurer på om det ikke er så langt unna en sjø heller. Samt skisenter om vinteren da. Så er vel sikkert naturskjønt der:)

Du bør være obs på at det er en kristen folkehøgskole.

Tror det var en del som ikke var kristne også, men det var nok et mye mer kristent miljø en hun hadde forestilt seg. Flertallet var vel faktisk svært kristne, slik jeg forstod det. Men hvis du ikke har noe imot det, så er det jo ikke noe problem. Kusinen min hadde et supert år, til tross for at hun ikke er kristen.

Men jeg personlig ville ha valgt en frilynt en.

Hvilke skoler står valget i mellom? Og hvilken linje har du tenkt til å gå?:)

Lenke til kommentar

Sørlandet har jeg dessverre ikke hørt noe om. Den er jo kristen den også.. Men i hvilke grad, skal jeg ikke uttale meg om.

For meg høres det ut som ett fett.

Jeg hadde ikke valgt noen av stedene, men det er fordi jeg orker ikke et veldig kristent miljø og har ikke noe ønske om å bruke tid på noe som har med det å gjøre.

Men hvis dette er de to skolene som har dine ønsker i forhold til fag og beliggenhet, så kjør på. Du får det nok fint uansett hvilke skole du velger:) Du kan jo prøve å google litt, hvis du ikke allerede har gjort det, og se om det er noen som har blogget om oppholdet sitt kanskje?

Eller så kan du jo sjekke sidene til folkehøgskolene på facebook, og evt. ta kontakt med noen der og forhøre deg litt:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...