FrøkenFryd Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har nå holdt meg gjennom hele høsten med en gammel Acer, mens jeg har ventet på ultrabookene som skulle komme over jul? Så langt er jeg ikke superimponert over utvalget. Er student, med følgende bruksområder/kriterier: - Notater - MASSE mail - lett surfing (får som regel det meste unnagjort på mobilen) - MÅ ha Office, pga OneNote, Excel og datalab(databaser, makroer og annet tull) - Laster ned mye serier og må derfor kunne koble til tv - Batteriet bør klare å holde seg gjennom en skoledag på hvertfall 6timer - Bør ikke veie så masse Til info så får jeg 20% avslag på komplett.no. Jeg hadde sett meg ut en Asus ux31 (i7, ikke i5) da de kostet det samme. Men nå er den med i7 gått opp til 10 000kr på komplett, og da får jeg en Mac for nesten det samme. Hva hadde dere gått for? Asusen hadde jeg fått til rett over 7000kr med rabatten min, og syntes det var en grei pris. Men nå er den jo en tusenlapp dyrere. Er det annonsert noen andre ultrabooks i nærmeste fremtid jeg kanskje bør vente på? Og når Macen og asusen ligger så tett i pris, burde jeg kanskje heller tatt Mac? Siden den har litt flere år på baken enn disse nye lette pc'ene (hørt klager på tastene og viften til asusen). Må innrømme at jeg vil se på det som et lite nederlag å bruke penger på et apple produkt Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Kjæresten min kjøpte ux31 for noen uker siden. Herregud så fin den er!! Jeg syns designet er mye finere enn Air (subjektivt selvfølgelig, hehe) Sett bortsett fra det kan jeg liste opp pros/cons med den pcen ettersom jeg har prøvd den: + Batteritiden er bedre enn lovet. Hun har brukt den sammenhengende i 8t på det meste, selvfølgelig ikke heavy load, og har ennå ikke hatt problemer med batteri. + hardware/software fungerer som det skal: Har ikke merket noe til problemer med musen, veldig (!) sterk internettmottaker, den starter så fort som w7 kan klare å starte, hvilemodus fungerer akkurat som lovet, osv. Herlig tastatur også. At noen klager på viftene kan jeg ikke skjønne :O måtte virkelig slite for å høre dem da prosessoren kjørte 100% på benchmark Kanskje hun har vært heldig med modellen? +/- Noen klager over "skarp" kant. Begge skjønner hva de mener, men ingen av oss skriver på en måte som gjør at det er ubehagelig. - bloatware. Det er mye dritt installert på den. Det er ikke et problem, men det var greit å få avinstallert en del. - pris. + ingen konkurrenter med w7, og jeg liker heller ikke mac OS serlig ikke når jeg har en veldig velfungerende windows hjemmegruppe. Apple er også elendige på service for tiden. Det ble lansert en drøss av ultrabooks på CES for et par uker siden. Det var mye som så lovende ut, men det er ganske lenge til de fleste kommer :/ Intel kommer med ny prosessorserie (Ivy bridge) i april/mai, og da vil man få ganske mye heftigere ultrabooks, men du vil nok ikke merke så veldig mye til det hvis du ikke gamer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) UX31 er en fin maskin det. Samsung har også noen modeller i samme klasse som skal være bra, men prisen er vel noe høyere. Samsung 700Z3A 14" HD+ LED Radeon HD6490, Core i5-2450M, 6GB RAM, 1000GB HDD, DVD±RW, BT, W7 Home, pris 8495kr. Endret 7. februar 2012 av vidarkri Lenke til kommentar
FrøkenFryd Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Kjæresten min kjøpte ux31 for noen uker siden. Herregud så fin den er!! Jeg syns designet er mye finere enn Air (subjektivt selvfølgelig, hehe) Sett bortsett fra det kan jeg liste opp pros/cons med den pcen ettersom jeg har prøvd den: + Batteritiden er bedre enn lovet. Hun har brukt den sammenhengende i 8t på det meste, selvfølgelig ikke heavy load, og har ennå ikke hatt problemer med batteri. + hardware/software fungerer som det skal: Har ikke merket noe til problemer med musen, veldig (!) sterk internettmottaker, den starter så fort som w7 kan klare å starte, hvilemodus fungerer akkurat som lovet, osv. Herlig tastatur også. At noen klager på viftene kan jeg ikke skjønne :O måtte virkelig slite for å høre dem da prosessoren kjørte 100% på benchmark Kanskje hun har vært heldig med modellen? +/- Noen klager over "skarp" kant. Begge skjønner hva de mener, men ingen av oss skriver på en måte som gjør at det er ubehagelig. - bloatware. Det er mye dritt installert på den. Det er ikke et problem, men det var greit å få avinstallert en del. - pris. + ingen konkurrenter med w7, og jeg liker heller ikke mac OS serlig ikke når jeg har en veldig velfungerende windows hjemmegruppe. Apple er også elendige på service for tiden. Det ble lansert en drøss av ultrabooks på CES for et par uker siden. Det var mye som så lovende ut, men det er ganske lenge til de fleste kommer :/ Intel kommer med ny prosessorserie (Ivy bridge) i april/mai, og da vil man få ganske mye heftigere ultrabooks, men du vil nok ikke merke så veldig mye til det hvis du ikke gamer. Tusen takk for bra svar! Jeg venter igrunn ikke på så mye heftigere pc, men håper mer på at de i "min klasse" faller i pris når de heftige ultrabookene rulles ut;) Ang. viften var det ikke lyden det var klager på, men at den ligger ugunstig til, og at pc'en blir varm. UX31 er en fin maskin det. Samsung har også noen modeller i samme klasse som skal være bra, men prisen er vel noe høyere. Samsung 700Z3A 14" HD+ LED Radeon HD6490, Core i5-2450M, 6GB RAM, 1000GB HDD, DVD±RW, BT, W7 Home, pris 8495kr. Har sett på et par av Samsung sine, men de koster som du sier litt mer. Den du linker til er vel strengt tatt ikke en ultrabook da den veier 2kg, og har vanlig HDD. Syns litt av poenget forsvinner da. Kan like gjerne kjøpe en av de vanlige asusene som ligger et par tusenlapper under denne. Men takk for tips;) Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Tusen takk for bra svar! Jeg venter igrunn ikke på så mye heftigere pc, men håper mer på at de i "min klasse" faller i pris når de heftige ultrabookene rulles ut;) Ang. viften var det ikke lyden det var klager på, men at den ligger ugunstig til, og at pc'en blir varm. Da lurer jeg på hva de definerer som varm.. Den er ihvertfall ikke så varm at jeg har tenkt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå