Odesseiron Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Skytespillet Dust 514 støtter både spaker og PC-utstyr. Les hele saken Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 ishe bra.. å bruke mus er mye mer nøyaktig, så kan umulig vær noen suksess.. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg synes håndkontroller er digg, men har dog aldri spilt særlig mye skytespill på PC. Med håndkontrollen, slipper man feks å sitte i den samme stillingen hele tida. Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Glimrende å implementere støtte for begge deler - jeg og noen kompiser har snakket om dette i årevis. Selv spiller jeg hovedsakelig FPS på PC fordi jeg foretrekker mus og tastatur (så ser jo spill mye bedre ut på en bra PC). Foretrekker titler som GTA etc. på konsoll ettersom dette er sofaspill jeg ofte spiller sammen andre. Her fungerer kontrollen optimalt også (men spiller også disse titlene bedre på PC ettersom man sikter mye raskere) Lenke til kommentar
BeThomas Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 de som ikke skjønner hvorfor dette er en dårlig ide skjønner seg ikke på gaming. 1 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 de som ikke skjønner hvorfor dette er en dårlig ide skjønner seg ikke på gaming. Du må vere den mest trangsynte personen jeg har sett. Jeg syns det er en god ide jeg. 7 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 de som ikke skjønner hvorfor dette er en dårlig ide skjønner seg ikke på gaming. Skytespel på konsoll er i utgongspunktet suboptimalt. Reknar med spørsmålet er retorisk. 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Genialt. Jeg så på dust som ett spill jeg ville spillt, men aldri kom til å spille p.g.a. rælkontroller. Hvis jeg kan bruke mus og tastatur så blir det spilling! Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Alle spill må til slutt komme på en "PC"-aktig "Konsoll". En Pc som bare er lagd til spill, ikke noe annet. En ny måte å fjerne Piracy Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Spørsmålet er jo om de klarer å hjelpe de med gamepad passe mye, eller om de må begrense effektiviteten til mus og tastatur for å oppnå balanse. Det er jo ikke noe i veien for å tillate mus og tastatur, men for eksempel begrense hvor fort du får snu deg eller bevege siktet. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Husker også Red Faction 2 hadde mulighet til dette, spilte aldri det igjen med gamepad etter jeg fant ut det Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Synes det er en helt egen sjarm å spille med kontroller, pluss at følelsen av å flytte på seg og våpenet sitt føles tyngre på en måte. Altså mer ekte. Men det er nå også deilig å spille CS med mus der man kan snu seg 180 grader urealistisk fort. Sier ja takk, begge deler, men ser ikke hvordan de skal kunne blandes. Kan ikke diskuteres at mus er mer presist Lenke til kommentar
blaxx Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Sinnsykt dårlig ide, i en Mus v stikker situasjon dominerer mus stikkene. musa kan sikte presist inn og sikte drit enkelt på fiender som beveger seg. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) de som ikke skjønner hvorfor dette er en dårlig ide skjønner seg ikke på gaming. Skytespel på konsoll er i utgongspunktet suboptimalt. Reknar med spørsmålet er retorisk. Tullete kommentar. Suboptimalt i forhold til hva? Ja, mus er mer nøyaktig enn stikke, men i singleplayer så spiller dette overhodet ingen rolle, og i multiplayer så spiller det kun en rolle dersom noen spiller med mus og noen spiller med stikke - og det skjer vel aldri? Ja, det ser jo ut til å endre seg nå da, men hele poenget her er jo hvordan de har tenkt å løse dette. Når det gjelder bevegelse, så slår stikke WASD any day. Jeg liker bevegelsen min like analog som siktet mitt, takk. Tastatur er flott hvis jeg skal skrive, skal jeg spille så er det stikke som gjelder. Endret 7. februar 2012 av henrikwl Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Spørsmålet er jo om de klarer å hjelpe de med gamepad passe mye, eller om de må begrense effektiviteten til mus og tastatur for å oppnå balanse. Det er jo ikke noe i veien for å tillate mus og tastatur, men for eksempel begrense hvor fort du får snu deg eller bevege siktet. Å begrense sensitiviteten på mus kan være en litt dårlig ide da de fleste som spiller med mus og tastatur i skytespill gjerne har en gitt hastighet de foretrekker å spille med. Noen liker å kunne snu seg helt rundt på sekundet, mens andre foretrekker at siktet går litt treigt så de ikke mister kontroll. Jeg tror nok løsningen måtte bli å gi gamepad-spillerne litt ekstra med aim-assist samt kanskje gjøre hitboksene på gamepad-spillerne litt mindre så det ville være vanskligere å treffe dem. Spesielt hitbox-løsningen vil kunne være grei siden det ikke har noen innvirkning på interaksjonen med spillet, et aspekt ved spillet som kan være en ødeleggende faktor for mange. Nå ville sikkert de som spiller med mus og tastatur mene at også dette var en meget urettferdig løsning, men det er hvertfall en løsning som ikke ødelegger selve interaksjonsfølelsen med spillet. Endret 7. februar 2012 av Snorre Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg sier ikke at det er en god idé, men det er en enkel løsning for utviklerne. Det er ikke direkte sens jeg tenker på heller, men en maksimal hastighet du får bevege deg, uavhengig av hvor langt eller fort du flytter musa. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Mus og tastatur er meir nøyaktig en med gamepad, men den store fordelen med skytespel på konsol er at i multiplayer så stiller alle likt. Alle bruker samme hardware så det er ingen som sliter med hakking, dårlig oppløysing, osv. Alle bruker også samme kontrolleren noke som gjer at det heller ikkje er forskjell på utstyrettil folk. Det er alltid kjekkare å spele online med spelere som stiller likt som deg slik at den einaste forskjellen som påvirker spelet er dyktigheit til spelaren (og eventuell lag). Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Er jo vanvittig urealistisk når man med mus og tastatur kan snu seg 360 grader kjappere enn et menneske klarer å snu seg 90 grader. Klart kommer gamere og sier det er bedre med mus og tastatur, det er jo som å ha en superkraft. Skaperne av Dust må enten begrense hastigheten til mus og tastatur, eller gi konsoll mye aim-assist (som igjen vil ødelegge opplevelsen til konsoll-spillere (Jeg vil ikke bare holde inne skyteknappen uten å sikte)). Lenke til kommentar
Licht Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Tullete kommentar. Suboptimalt i forhold til hva? Suboptimalt fordi eit konsollskytespel av openberre årsakar må utviklast under antakinga at alle som kjem til å spele det, vil bruke ein gamepad. Dualstick-styring er mindre presist enn mus og tastatur. Som eit resultat lid mekanikken. 3 Lenke til kommentar
Joak1mV Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Blir mye enklere med strategispill på konsoll om dette blir vanligere. Synes neste generasjon konsoll burde gjøre det til standard at spill kan brukes med mus og tastatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå