Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Gjør om noe kode til å benytte STL containers istedenfor den noe merkelige teknikken som er benyttet der i dag. I den forbindelse dukket det opp en artig liten ting. Alle container.erase() metodene ser ut til kun å benytte iterator og ikke reverse_iterator. Jeg har halveis forstått at x.erase() kan kalles via reverse_iterator.base(), men om noen hadde lagt en smule forklaring inn i denne tråden ville jeg blitt glad. Lenke til kommentar
oelbox Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Her er en grei gjennomgang av iteratorer fra dr. dobbs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ok, takk. Jeg har brukt dagen til litt gjennomgang og et noe forenklet resultat er dette; reverse_iterator til iterator typename std::vector< T >::const_reverse_iterator it_ir; it_ir = std::vector< T >::rbegin(); typename std::vector< T >::const_iterator it_i = it.base();it_i--; iterator til reverse_iterator typename std::vector< T >::const_iterator it_i; it_i = std::vector< T >::begin(); typename std::vector< T >::const_reverse_iterator it_ri(++it_i); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå