Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nettet når flere datamaskiner bruker internettet samtidig

Anbefalte innlegg

Har hatt et merkelig problem en stund, jeg bor hjemme og vi er 4stk som bruker internett fra tid til annen. Det som skjer er at når mange skal bruke internettet samtidig så blir nettet borte, f.eks hvis jeg har på min stasjonære pc samtidig som min søster bruker nettet, hvis jeg da skrur på den bærbare datamaskinen min i tillegg kan jeg banne på at nettet blir borte. Nettet kommer tilbake ved at jeg drar ut strømmen fra routeren og modemet i 10 sek og setter det på igjen. Men hvis det er for mange på internettet samtidig skjer det ganske ofte, og det er ufattelig irriterene, spessielt om man driver med noe viktig.

Min stasjonære pc bruker kabel, resten er trådløst. Har forresten en get 25mbit linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har du prøvd å slå av enten modem eller router ?

Det er tvilsomt om begge boksene feiler og det hadde vært en fordel å vite hvem av dem som skaper problemet.

Lenke til kommentar

Get er problemet, har de selv og det samme skjer her... Kan maks ha 2 pc-er igjennom deres router, har kjøpt ny privat som jeg fikk hjelp av en teknikker å sette opp :) Nå kan jeg helt fint ha 10 stykker tilkoblet.

Det som jeg har hørt fungerer hos andre er å oppdage firmware til routeren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøvde å sjekke firmware nå, og når jeg valgte search for latest firmware så kom det opp at jeg hadde nyeste versjon allerede, så der kom jeg ikke langt...

Er det virkelig ikke noen annen utvei enn å kjøpe en ny router? Vi er sikkert opp til 10 stk som bruker nettet samtidig. Dvs vi er 4 stk med hver sin tlf og hver sin laptop, i tillegg til at jeg har en stasjonærpc... Må da vel gå ann å lage routere som ikke klikker flere ganger daglig....

Snakket med min far og det virket som det var ok å kjøpe ny ruter, men sette den i bridge? Hvordan gjør jeg det ? Hvis det du mente med rent modem var at vi hadde en egen boks som modem så ja, det har vi.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...