Gå til innhold

Førsteinntrykk: Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Spilte demoen. Grafikken er som hentet rett fra world of warcraft anno 2006, quest strukturen fra wotlk/cataclysm, og slåssingen er ikke all verden heller. Kommer nok til å vente til 66%/75% off før jeg kjøper dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://no.twitch.tv/totalbiscuit

 

totalbiscuit har akkurat nå en live visning av spillet, han er kjent for å ha meninger om spill og da spesielt PC spill. Viss det er noen du skal sjekke ut om et spill er bra eller ikke er det han.

 

Dog dette er en sponset visning, men de har ikke noen munnkurv eller noe i den dure, noe som beviser at de har tro på produktet sitt.

Endret av Zimmerh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er interessert i dette, men er usikker på om det er noe for meg. Hva gjør KoA som andre spill ikke gjør? For eksempel spiller jeg Star Wars: Old Republic litt mer enn hva som er sunt, og veldig mye ser solo. Hvorfor bør jeg bytte til KoA i stedet?

 

Og btw dumt spørsmål her, men kan man spille som dame?

Lenke til kommentar
Det kan rett og slett bli litt langt mellom nye, kule rustninger og annet snop.

Ville iallfall vært en velkommen forandring fra DA2s "bedre våpen rundt neste hushjørne"...

 

Var det så mye våpen etc i DA2 da? Bioware fikk vel kritikk for nettopp dette. Spesielt Companions skiftet ikke akkurat rustning for ofte..

Lenke til kommentar

Er lettest å samenligne dette med Fable. Er linære områder(men maaaaaaangen flere) og actionpreget combat. Men så er det og litt likt dragon age med tanke på at det og er veldig linært og du kan velge hva du vil si i dialog.

enkelt og greit Fable 2 og 3 slik det burde blitt:P

Lenke til kommentar

Testet demoen for bare noen min siden og jeg satt igjen med en litt likegyldig følelse. Vet ikke helt om jeg likte det eller ikke. Litt som når jeg startet å spille Fable 2 som jeg ikke orket å fullføre pga grusomt repeterende gameplay. Så kan hende jeg kjøper det en gang når det blir dumpet under 100 kr på play, men er ikke noe must da heller.

Lenke til kommentar

Hvor lenge spilte du, chilinutt? Jeg likte ikke det første kvarteret noe særlig, men etter det begynte det å bli morsomt likevel. Kom til den første byen og skulle lete etter noen antiloper for å lokke frem et troll, men demoen kræsja etter det. Da hadde jeg fått advarsel om at det bare var tyve minutter igjen av demoen lenge før, så kan ha vært at tiden gikk ut.

 

Førsteinntrykket mitt var at det var kjedelige saker, med en grafisk stil jeg ikke liker, tungvindte menyer (er det ikke en hurtigtast for kart på PS3?) og irriterende slossing. Men etter at jeg begynte å sette meg mer inn i det etter å ha spilt en stund begynte jeg å like det, og en stund vurderte jeg faktisk om jeg skulle kjøpe det likevel. Men etter å ha spilt enda lengre begynner kampene å bli irriterene, og det er alt for tungvindte menyer for min smak. Det er så mange spill som gjør det bedre at jeg ikke godtar å gå tilbake til det som var standard for ti år siden. Jeg sier selvsagt ikke at det er et dårlig spill, og kanskje jeg kommer til å kjøpe det en dag. Men det blir ikke ved launch.

Lenke til kommentar

Fable 2 og 3 var gigantiske skuffelser da, gikk igjennom hele fable 2 uten å dø en gang.

 

Ja...enig! er derfor jeg sa at KOA er slik fable 2 og 3 BURDE vert!

Og ja demoen var litt enkel osv men det er jo tross alt en demo og bare ca 1% av spillet:P

Lenke til kommentar

Er det noe death penalty her på noe som helst vist? I demoen kunne jeg respawne der jeg døde uten problem, og jeg fikk faktisk full helse når jeg våknet. Kamper ble kjedelige fordi jeg døde, våknet opp og fortsatte kampen som om ingenting var skjedd. Hva er vitsen da?

Veit ikke om jeg har gjort noe. Men jeg daua en gang (tabbe), da måtte jeg loade på nytt.

Lenke til kommentar

Er det noe death penalty her på noe som helst vist? I demoen kunne jeg respawne der jeg døde uten problem, og jeg fikk faktisk full helse når jeg våknet. Kamper ble kjedelige fordi jeg døde, våknet opp og fortsatte kampen som om ingenting var skjedd. Hva er vitsen da?

 

Dævver du så må du loade sist savegame. Så det er opp til deg hvor mye "penalty" det blir. Har ikke testet å lagre i combat.

 

Hvor lenge spilte du, chilinutt? Jeg likte ikke det første kvarteret noe særlig, men etter det begynte det å bli morsomt likevel. Kom til den første byen og skulle lete etter noen antiloper for å lokke frem et troll, men demoen kræsja etter det. Da hadde jeg fått advarsel om at det bare var tyve minutter igjen av demoen lenge før, så kan ha vært at tiden gikk ut.

 

Førsteinntrykket mitt var at det var kjedelige saker, med en grafisk stil jeg ikke liker, tungvindte menyer (er det ikke en hurtigtast for kart på PS3?) og irriterende slossing. Men etter at jeg begynte å sette meg mer inn i det etter å ha spilt en stund begynte jeg å like det, og en stund vurderte jeg faktisk om jeg skulle kjøpe det likevel. Men etter å ha spilt enda lengre begynner kampene å bli irriterene, og det er alt for tungvindte menyer for min smak. Det er så mange spill som gjør det bedre at jeg ikke godtar å gå tilbake til det som var standard for ti år siden. Jeg sier selvsagt ikke at det er et dårlig spill, og kanskje jeg kommer til å kjøpe det en dag. Men det blir ikke ved launch.

 

Veit ikke med demoen, men i fullversjonen (valgte å kjøpe til xbox) så er back knappen hurtigtasten til kartet. Blir meget overrasket dersom ikke select knappen gjør det tilsvarende til ps3.

 

Jeg digger kampsystemet foreløpig. Spiller som mage med staff (nærkamp) og scepter som long range våpen.

 

Spillet virker simpelt men har litt mer dybde enn man skulle tro - Fant denne tråden om combosystemet på gamefaqs:

 

http://www.gamefaqs.com/boards/991143-kingdoms-of-amalur-reckoning/61873115

 

Er opp til ørene i quests (har spilt 4 timer og omtrent ikke rørt mainquess) og såvidt kommet igang med crafting (blacksmithing brukes til å lage alt av utstyr bortsett fra gems som går til sockets)

 

Må si jeg liker craftingsystemet - hvordan man setter sammen komponentene får å få frem de egenskapene man vil ha i våpenet.

 

Angrer overhodet ikke på at det ble forhåndsbestilt og vil legge til at caster har aldri vært så kult å spille før. La ned 120 timer i Skyrim men nå tror jeg ikke at jeg skal spille det på en stund. Får en god grad av utforsking med KoA og jeg foretrekker dette combatsystemet mye mer. Er sammenlignbart med ninja gaiden og god of war med kamera man styrer selv.

 

Nå gidder jeg ikke skrive mer, annet enn at jeg bestemte meg for å ikke kjøpe det da jeg testet demoen, til jeg fant ut hvordan kampsystemet utvikler seg sammen med karakteren.

Endret av Alex-Blackhand
Lenke til kommentar

Er det noe death penalty her på noe som helst vist? I demoen kunne jeg respawne der jeg døde uten problem, og jeg fikk faktisk full helse når jeg våknet. Kamper ble kjedelige fordi jeg døde, våknet opp og fortsatte kampen som om ingenting var skjedd. Hva er vitsen da?

 

Dævver du så må du loade sist savegame. Så det er opp til deg hvor mye "penalty" det blir. Har ikke testet å lagre i combat.

 

Da må det være en bug i demoen. Jeg døde i kamp, valge "Respawn" eller noe sånt og våknet opp igjen der jeg døde uten noe som helst penalty. Trengte ikke å loade noe som helst. Jeg trengte ikke engang vente før jeg våknet opp igjen. Dette skjedde alle seks, syv gangene jeg døde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...